– GREC2015 – Dansa – W.W. (We Women) – Sol Pic贸 (馃悓馃悓+ 馃悮) – Mercat de les Flors – Sala MAC – 06/07/2015

Ja 茅s for莽a conegut pels seguidors d’aquest Blog, que no ens acaba de fer el pes les coreografies de la ballarina Sol Pic贸, i que fins i tot en algun espectacle ens hem sortit abans que finalitzes… i aix貌 reconec que no 茅s de bona educaci贸, per貌 abans d’agafar una enrabiada, crec que 茅s el millor. Hem vist espectacles que sempre des de la nostra subjectiva opini贸, ens han semblat aut猫ntics bunyols, com per exemple el que v脿rem veure l’any 2011 …聽鈥Petra, la mujer ara帽a y el put贸n de la Abeja Maya鈥.

La temporada passada v脿rem seguir els consells d’un bon amic per tal de veure un altre espectacle de la Sol Pic贸, que volia ser un recull dels sus millors espectacles, “One鈥 Hit Wonders, i聽encara que el v脿rem trobar for莽a millor, tampoc v脿rem saber trobar el que.

Enguany ens ha tornat a passar… i 茅s que no escarmentem, carai !!!….. i mira que li posem voluntat, i ens agradaria que ens interess茅s el seu treball !!! El mateix amic ens va assegurar que ara, s铆 que si, l’espectacle que presentava la Sol Pic贸 al GREC2015, W.W.(We Women),聽era el millor que havia vist d’ella …. i ens ho v脿rem creure de totes totes i de nou hem caigut de quatre potes, seguint l’entusiasme d’un dels seguidors m茅s fidels d’aquesta professional de la dansa.

We Women

La primera mitja hora de l’espectacle el vaig trobar insofrible, malgrat l’espectacular escenografia i la m煤sica en directe (encara que tamb茅 enllaunada) que feia m茅s suportable el pas del temps. Les quatre ballarines passejant-se per l’espai esc猫nic amb tacons intentant fer de Clowns, sense gens de gr脿cia, i vestides amb xandalls/impermeables de colors cridaners, que desfiguraven els seus cossos; va ser aleshores que vam t茅mer el pitjor.

Per sort, a partir d’aquell moment, cada ballarina va interpretar el “seu” espectacle, amb interpretacions en solitari de grand铆ssima qualitat, per貌 que no tenien una continu茂tat coreogr脿fica dins d’un espectacle en el qual almenys recerques una mica de coher猫ncia en el seu conjunt.

We Women 5Sense cap mena de dubte, la ballarina que em va agradar m茅s, va ser l’铆ndia Shantala Shivalingappa, interpretant una dansa tradicional 铆ndia meravellosa; aquesta ballarina 茅s molt reconeguda arreu del planeta i 茅s que encara que va n茅ixer Madr谩s, 脥ndia, es va criar a Par铆s i va tenir la sort de treballar amb artistes de renom com Maurice B茅jart, Peter Brook, i Pina Bausch.

Julie Dossavi t茅 un estil de ball contemporani molt personal, h铆brid i sensual per貌 al mateix temps for莽a robust i molt pl脿stic; nascuda a Fran莽a el 1968, per貌 origin脿ria de Ben铆n, porta a la sang el ritme d’脌frica i amb ell aconsegueix oferir una dansa urbana que escapa a qualsevol etiqueta.

Minako Seki, nascuda a Tamitsu, Nagasaki, 茅s una mestra japonesa de but艒 contemporani, pertanyent a la tercera generaci贸 d’aquesta dansa. Fa ja forces anys resideix a Berl铆n i 茅s la co-fundadora de Tatoeba – T茅芒tre Danse Grotesque, el primer conjunt japon猫s-alemany de but艒, el qual desenvolupa fins avui un estil centrat en les possibilitats del son en els 茅ssers humans. En aquest espectacle ens va mostrar com el seu cos es pot transformar gaireb茅 en una titella, lligant els seus llargs cabells a una corda i deixant-se anar.

We Women 2

Sol Pic贸 tamb茅 va interpretar el ja conegud铆ssim i extraordinari ball que fusiona la dansa de puntes amb el flamenc, i evidentment aquesta escena la considerem un dels moments m脿gics d’aquesta producci贸. Malgrat tot el que ja he comentat, no v脿rem saber trobar el seu treball com a directora de l’espectacle i responsable de la seva coreografia de conjunt, ni el nexe d’uni贸 entre les quatre magn铆fiques actuacions que haur铆em pogut veure deslligades totalment fora d’aquest espectacle.

We Women 3

La resta, ens va decebre, incloent-hi les escasses coreografies on les quatre ballarines van intentar ballar plegades a la recerca for莽ada per la directora d’una coher猫ncia inexistent…. i encara ens va agradar menys les imitacions que Sol Pic贸 va intentar ballar en l’estil de cada una de les seves companyes d’escena… creiem que no es va saber sortir.

Direcci贸: Sol Pic贸
Dramat煤rgia: Roberto Fratini
Interpretaci贸 coreogr脿fica: Julie Dossavi, Minako Seki, Shantala Shivalingappa, Sol Pic贸 // Interpretaci贸 musical: Adele Madau, Lina Le贸n, Marta Robles // Assistent de direcci贸: Ver贸nica Cendoya // Escenografia: Joan Manrique // Disseny d’il路luminaci贸: Sylvia Kuchinow // Disseny de so:聽St茅phane Carteaux // Disseny de v铆deo: Mayo Films // Producci贸: Pia Mazuela // Fotografia: Erin Bassa, Carmen Escudero

Snail Girl

Quant a Miquel Gascon

Viatgerman铆ac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al m脿xim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, m煤sica, 貌pera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en Dansa i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'inter猫s l'enlla莽 permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s