DISSABTE 24 D’AGOST

Quasi a l’entrada del YELLOWSTONE National Park,  decidim parar a dinar i demanem uns nachos (amb aquest plat ja hauríem tingut per dinar i sopar) i una hamburguesa. Camí a l’hotel anem fent paradetes en alguns miradors. L’hotel el tenim a Gran Village i tot estar una mica atrotinat l’habitació en el bloc C, esta força bé. Ens avisen que per sopar caldria reservar i ens dirigim als restaurants, però tots dos encara són tancats i decidim anar a visitar la zona de West Thumb plena de geysers fumejant i enormes forats a terra on l’aigua bull. Grans fumaroles per tot arreu amb olor de sofre i al fons el llac. Realment impactant el contrast de la terra calenta i bullint per dins i el llac amb aigües gèlides.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Ens arribem per la carretera de Old Faithful a veure el Isa Lak, un petit llac tallat en dos per la carretera i que està ple de nenúfars. A quarts de vuit ens tornem a l’hotel i comença a ploure. Sortim per anar a sopar i com el primer restaurant es ple i amb una espera de 60 minuts decidim reservar per l’endemà i ens dirigim al segon restaurant on no cal fer reserva. Demanes a la barra i ocupes la taula que vols, com és de nit no es veu el llac i la veritat és que el menjar és d’una qualitat ínfima i a més com tontets ens demanem patates amb formatge (?) de primer i fish and chips de segon, o sigui, patates i patates. Menys mal que ens dóna per riure. Tornem a les fosques a l’habitació.

_______________________________________________________________

El Parc Nacional de Yellowstone està situat principalment a l’estat de Wyoming EUA , encara que també s’estén a Montana i Idaho . Va ser establert pel Congrés dels EUA l’any 1872, i per tant va ser el primer parc nacional del món. Es conegut per la seva vida silvestre i les seves especials característiques geotèrmiques , especialment pel guèiser “Old Faithful”, (El guèiser més famós del parc i potser del món), que emergeix de la terra puntualment cada 91 minuts. Un estudi que es va completar el 2011 va trobar que almenys 1.283 guèisers han entrat en erupció a Yellowstone. Té molts tipus d’ecosistemes , però el bosc subalpí és el dominant .

Els nadius americans han viscut a la regió de Yellowstone almenys 11.000 anys, però l’exploració organitzada no va començar fins a finals de 1860 . El Parc Nacional de Yellowstone s’estén per una superfície de 8.983 km2 i dins seu poseeix un munt de  llacs , canons , rius i serralades .

yellowstonemap El llac Yellowstone és un dels majors llacs d’alta muntanya a Amèrica del Nord i la seva caldera esta considera com un volcà actiu . La meitat de les característiques geotèrmiques del món està a Yellowstone. Els fluxos de lava i roques de les erupcions volcàniques cobreixen la major part de la superfície terrestre del Parc. Poseeix un ecosistema gairebé intacte i és el més gran que queda a la zona temperada septentrional de la terra .

Yellowstone Park és el lloc més gran i més famós de la megafauna al territori continental dels Estats Units . Els óssos bruns , llops, ramats de bisons en llibertat i ants, viuen al parc . El ramat de bisons de Yellowstone Park és el ramat més gran dels Estats Units . Els incendis forestals tenen lloc al parc cada any, i en els grans incendis forestals de 1988, varen cremar gairebé un terç del parc.

________________________________________________________________

DIUMENGE 25 D’AGOST

Avui ens llevem ben d’hora i de moment fa molt bon dia. Un problema amb la dutxa fa que el Miquel no es pugui dutxar. Ho comuniquem a recepció i sortim en direcció al parc per accedir al geyser d’Old Faithful, potser un dels més famosos del mon.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Al centre d’informació ens assabentem que el geyser explosionara a les 9,44 i anem mentre a visitar el Scaup Lake i les Kepler Cascades. Després ens posicionem al davant del geyser on hi han habilitats uns bancs per poder esperar. Aquest geyser “el vell geyser fidel” te la particularitat d’entrar en activitat en intervals regulars de 91 minuts i l‘aigüa puja fins a una alçada de 40 metres … realment espectacular.

Un cop vist aquest, iniciem el recorregut pel parc que està totalment senyalitzat i amb passarel·les que faciliten el recorregut. Més de quatre hores caminant d’un geyser a l’altre i entre ells els mes grans, el Gran Geyser, el Castle Geyser i el Riverside Geyser al que tenim la sort de veure esclatar a les onze del matí. És ben sorprenent aquest fenomen del aigua sota terra en ebullició i que de cop surt a una alçada considerable.

Seguint el camí cap a Norris Geyser Basin fem parada a Black Sand Basin, Biscuit Basin i Midway Geyser Basin. Aquest conjunt anomenat en principi el grup de Maragdes, destaca per al terra negre (obsidiana) que cobreix gran part del fons dels llacs de color verd maragda amb un anell superior de color taronja/groc. Dinem un sandwitch de llom i una mica de raim i descansem una mica.

Admirem el Gran Prismàtic amb més de 100 metres de diàmetre i que segons la guia és el manantial d’aigua calenta més gran del món.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Continuem ruta per una petita carretera, la Firehole Drive per veure un altre geyser, el Great Fountain i el Fountain Point Pot amb un estany de fang en ebullició. Desprès Fountain Flat Drive i agafem una carretera de sentit únic que ens porta a les cascades Firehole i un llac on es permès el bany i hi ha un munt de cotxes aparcats i gent que aprofita la possibilitat del bany en unes aigues gelades. Superat el encreuament de Madison amb la sortida oest del parc continuem cap al nord i veiem el riu Gibbon, una cascada i …. el primer bisont que quasi ens costa una multa de trànsit perquè hem deixat el cotxe a la carretera i hem trepitjat la línea blanca!!!!!!!!!

Parem també a Artist Point Pots on fem una caminada entre els boscos cremats per veure un altre petit geyser i ens desviem també per veure les Virguna Cascades. En un punt de la carretera on tenim cobertura parem a enviar watsapps als nostres fills i contestar un parell de correus. Aquí ens assabentem de l’incendi que ha afectat el parc de Yosemite i que va començar just la nit que nosaltres vam dormir allà.

De tornada cap a l’hotel parem a fer fotos al riu Yellowstone que esta absolutament preciós amb el sol que va baixant la llum és espectacular. En un lloc una manada de bisonts que ha decidit travessar-lo i ens quedem embaladits fent fotos fins que passa l’ultim d’ells a l’altra banda del riu.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Arribem a l’hotel a punt per “tirar” les càmeres a l’habitació i sortir disparats per anar a sopar al restaurant que tenim reservat. Demanem carn de bisont que esta realment molt tendra, contrariament al que a priori pensàvem.

Yellowstone 25 agost 2013 zzizm 3-imp

I després de sopar al llitet que avui ha estat un dia intens i esgotador.

_______________________________________________________________________________________
Cliqueu aquí per anar al capítol anterior  –  Cliqueu aquí per anar al capítol següent,
 Cliqueu aquí per anar al 1er capitol

Cargol viatger 10

2 pensaments a “– Crònica del nostre ROAD TRIP per L’OEST DELS ESTATS UNITS (*****) – capítol 15 – YELLOWSTONE National Park – (1)

1. Diari de la Bona Vida

Quina meravella de Parc. Yellowstone és el que ens ve al cap a tots quan pensem en parcs americans!! Quines ganes de visitar-lo. I de veure bisonts, que semblen enormes!!!
    Com ens agrada la vostra crònica dels Estats Units!!!

Manel i Cristina

Respon
    1. Miquel Gascon

Els arbres no ens deixen veure el bosc i malauradament la nostra superactivitat cultural, deixa enrere les cròniques dels nostres viatges, que no tenen pas tanta necessitat d’actualitat.

Segurament no te cap lògica, perquè viatjar per nosaltres i hores d’ara, es absolutament el prioritari i el que ens fa somiar tot l’any fins el proper viatge.

Estem encara a Yellowstone, el 4art parc que varem visitar …. i penseu que varem veure 15 !!! De totes maneres aquest es al que varem dedicar mes temps del nostre viatge i segurament el que ens va impactar mes.

Encara que sigui per vosaltres, tenim l’intenció d’acabar les cròniques d’USA.