Site icon

– Òpera – TOSCA (****) de Giacomo Puccini – Gran Teatre del Liceu – 14/03/2014

Aquest cap de setmana ha estat ben bé una “marató” musical i mai millor dit, perquè per l’ultim esdeveniment, el concert de l’OBC, per poder assistir varem haver de travessar la marató de Barcelona corrent al costat d’ells una estoneta fins poder arribar a l’altra banda de la Diagonal i continuar en nostre camí.

Però no avancem esdeveniments; el primer dels tres, va estar divendres amb l’assistència al Gran Teatre del Liceu per tal de gaudir d’una de les òperes que mes m’agraden … TOSCA de Giacomo Puccini.  Anavèm una mica sense gaires ganes, perquè les cròniques que havíem llegit eren bastant decebedores…. però varem tenir sort i dels 3 repartiments que es poden veure aquests dies de la mateixa opera a Barcelona, ens va tocar el millor de tots.

Tant és així que el Liceu va viure una de les seves grans nits amb la interpretació de la soprano Sondra Radvanovsky, en el paper de Tosca….. brutal!!!! Al finalitzar la famosa ària “Vissi d’arte” , el teatre dempeus va aplaudir forces minuts la seva gran interpretació.

Malauradament no estava a la mateixa alçada el seu enamorat Mario Cavaradossi, interpretat per Jorge de León; va esgarrar la famosa ària “Recondita Armonia” tot just començar el primer acte i desprès potser va millorar i va fer una quasi acceptable “E lucevan le stelle“.

En aquest cas us deixo les dues àries però tal i com s’han de cantar. Placido Domingo ho fa molt millor…. sens dubte

…. i ara en Jorge de León….. jutgeu….

Tosca és una òpera en tres actes de Giacomo Puccini sobre un llibret italià de Luigi Illica i Giuseppe Giacosa, basat en el drama La Tosca, de Victorien Sardou. Es va estrenar al Teatro Costanzi de Roma el 14 de gener de 1900.

L’argument de Tosca és de tall polític, inserit en un ambient històric verídic que és l’Europa del 1800, i enmig de la invasió de Napoleó a Itàlia (batalla de Marengo) darrere de les seves idees revolucionàries.

Avui no em vull estendre massa i l’apunt serà breu; per tant no analitzaré cada un dels intèrprets que en general van estar força dignes;  l’orquestra va sonar molt bé sota la direcció de Paolo Carignani encara que trobo que a vegades el excés de volum tapava les veus. Molt bé el cor del Gran Teatre del Liceu i millor encara el Cor infantil d’amics de la unió de Granollers.

Referent a la posada en escena i l’escenografia de Paco Azorín, a mi em va agradar (sense tirar coets); vaig trobar molt encertat utilitzar l’estructura de l’església del primer acte que transformant-la d’una manera o d’un altre donaven un caire mes actualitzat de la producció.  Com ja sabeu, les produccions massa realistes teatralment parlant, no m’agraden gaire…. espero quelcom mes que uns “pastorets” alhora de veure una nova producció. Em pot agradar mes o menys, però aplaudeixo el risc de la innovació escènica.

Resumint…. ens va agradar molt (com sempre) l’opera Tosca, i si no fos pels desnivells enormes dels seus intèrprets; m’hauria haver-la valorada en cinc estrelles…. llàstima que en el seu conjunt no puc fer-ho.

DIRECCIÓ MUSICAL: Paolo Carignani 
DIRECCIÓ D’ESCENA I ESCENOGRAFIA: Paco Azorín
VESTUARI: Isidre Prunés / IL·LUMINACIÓ: Pascal Mérat 
Orquestra Simfònica i Cor del Gran Teatre del LiceuCor Infantil Amics de la Unió Granollers
REPARTIMENT:
Floria Tosca: Sondra Radvanovsky / Mario Cavaradossi: Jorge de León / Baró Scarpia: Ambrogio Maestri / Cesare Angelotti: Vladimir Baykov / Sagristà: Valeriano Lanchas / Spoletta: Francisco Vas / Sciarrone: Manel Esteve / Carceller: Dimitar Darlev / Un pastor: Elena Copons
NOVA COPRODUCCIÓ: Gran Teatre del Liceu / Teatro de la Maestranza (Sevilla)
________________________________________________________________________________
– Gran Teatre del Liceu – Preu de 220 € a 12 €  – ( abonament  32 € )
________________________________________________________________________________

Exit mobile version