Site icon

– MARATÓ DE VIATGES Barcelona 2011 (****) – Biblioteca Jaume Fuster – 04/06/2011

Nova incursió en el nostre “somni” de VIATJAR i poder arribar a fer algun dia la Volta al Món sense dates i sense preses… aquest passat dissabte 4 de Juny de 2011, ens varem reunir tot el dia amb un munt de Blocaires viatgers, per escoltar les seves ponències. De fet fa molt poc ja varem assistir al 1er congres de Volta al Mon de la que també vaig deixar testimoni al Bloc.  Si clickeu  aquí ho podreu llegir.

Un cop que ja estàvem subscrits a aquesta trobada, ens varem assabentar de que aquesta vegada el acte estava inclòs dins de la “Mostra de Turisme JUVENIL de Barcelona” i ens varem replantejar el NO assistir per no donar la nota, però la nostra “joventut interior”…. jejejeje… i sobretot la passió que tenim per viatjar va poder mes que la raó. Un quart abans de les 10 del mati ja estàvem fent cua a la Plaça Lesseps.

Va ser una jornada llarga de 9 hores, amb un parell de descansos breus i un altre d’un  hora per poder dinar.  Va ser semblant a l’altre en molts aspectes i per això ja no era novetat per nosaltres, encara que fins i tot ens varem sentir mes integrats.

El programa va començar amb una mica de retard i va ser el següent :

BLOC DEL MATÍ: VOLTA AL MÓN

11 – 11:30 h: Petits grans consells – evaialeix.com ……El que cal saber per començar a pensar en fer un gran viatge. Molt interessant.

11:30 – 12 h: Les pors de marxar i de tornar – viatge365.blogspot.com protagonitzat per els mateixos organitzadors, la Mireia i en Marc.

12 – 12:30 h: Connexions viatgeres

Connexió via Skype amb Xavi i la Carme, la parella del popular bloc  lavueltaalmundo.net que ha començat la seva tercera volta al món, i ara estan a l’India. Ens va agradar molt el poder estar connectats amb ells uns minuts…. ells a una terrassa en el mateix riu Ganges i nosaltres morts de enveja.  Ens va emocionar, la veritat.

en Xavi i la Carme des de l’INDIA

Connexió via Skype amb Francesc Balagué, autor de www.rutabaobab.com, que des de Mongòlia ens va explicar un munt d’experiències interessants del viatge que actualment està vivint. No el coneixíem i ens va transmetre molt bon rotllo.

en Francesc Balagué des de Mongòlia

12:30 – 13 h: pausa per esmorzar.

13 – 13:30 h: Acabat d’aterrar després de 18 mesos i 1 dia de viatge – viatjantpelmon.com    … de primera ma ens va explicar la seva adaptació al dia a dia al finalitzar el seu llarg viatge…. i el mes important es que ens va donar ànims per començar a fer-ho nosaltres mateixos.

13:30 – 14 h: Viatges i xarxa – blocdeviatges.blogspot.com

Noves tecnologies aplicades als viatgers. Cercador de blocs de viatge. La veracitat o confiança en les experiències dels viatgers. Com utilitzar l’eina? Per a què serveix?. El nostre amic Eduard Balsebre fa aquesta ponència. Eduard ens transmet la seva passió irrefrenable cap a tot lo referent a Àsia Central. Ell es el “culpable” de que dins de un parell de mesos, per fi,  l’Imma i jo estarem viatjant casi un mes per aquelles terres .

14 – 14:30 h: Els Top Ten – destinolos30.blogspot.com

L’Eva i el Raúl ens varen presentar els TOP TEN. Entre tots els blocaires participants a la Marató intentaran trobar punts en comú dels TOPS recomanables: països, activitats, highlights, trekkings, platges, paisatges, experiències, llocs per dormir, països on es menja millor, snorkel i submarinisme i els anti top….. les dents llargues !!!

BLOC DE LA TARDA: EXPERIÈNCIES

15:30 – 15:50 h: 340 dies de motxilla i bicicleta. Un any en bicicleta per Amèrica del Sud –biciwink.blogspot.com  La meitat d’una parella ens va explicar el seu recorregut per Amèrica del Sud durant un any en bicicleta…. quin mal de cul !!!  Per culpa de l’altre meitat es van perdre un viatjet que en sorteig els hi va tocar en sort… però les normes exigien que la persona  en qüestió estigues present.  La sort va ser per un altre persona.

15:50 – 16:10 h: Convivint a casa d’una família de l’ètnia  Dzay.   –elviatgedelsrodamons.blogspot.com   Una experiència força interessant les vivències de conviure durant uns dies amb una tribu sense llum ni cap de les comoditats a les que estem acostumats.

16:10 – 16:30 h: Avantatges i inconvenients de viatjar en parella – femunstop.wordpress.com Aquesta parella van tenir la valentia de explicar la seva experiència de un  viatge,  on varen decidir separar-se quant portaven 8 mesos intentant fer plegats la volta al mon. Ara ja no son parella però si grans amics i ens han vingut a explicar les causes i la dificultat de la convivència 24 hores al dia durant molt de temps.

16:30 – 16:50 h: 21 dies en veler per l’Antàrtida – lamevavoltaalmon.blogspot.com     Un viatger solitari que ha estat un parell d’anys viatjant i va tenir la sort de poder contactar i arribar a treballar en un veler que durant 21 dies va fer una travessa per L’Antàrtida…. viatge que si vols fer com a turista tens que pagar prèviament 7.000 euros per barba i bigoti.

16:50 – 17:10 h: Turisme responsable – www.paseandoporelmundo.info   Una parella que des de fa uns anys les seves vacances les dediquen a viatjar però de manera solidaria i no únicament com a turistes. A mi m’agradaria tenir aquesta experiència.

17:10 – 17:40 h: pausa cafè

Abans de començar la ultima tongada de xerrades, en MARC (organitzador d’aquesta marató) va voler fer-me una petita entrevista filmada, per saber que opinava sobre aquestes trobades viatgeres i per interessar-se si teníem intenció algun dia de fer l’Imma i jo la Volta al Món.  Si arriba a les meves mans aquesta entrevista la penjaré en aquesta entrada.

en Miquel entrevistat per en Marc

17:40 – 18 h: Projecte solidari a Nepal – voltaalmon.com   Una parella que en el seu llarg viatge varen poder viure L’experiència de col.laborar directament en la creació de noves aules per una escola al Nepal.  A traves del seu Bloc varen rebre aportacions econòmiques que ells mateixos las varen materialitzar en col·laboració de la gent local.

18 – 18:20 h: Àfrica. Continent oblidat – sabatica.cat  L’únic ponent que en el seu llarg viatge va trepitjar Àfrica. Es un continent difícil de fer per el que sembla per els viatgers que donen la volta al mon i al contrari del que sembla força CAR, molt mes que Àsia i Amèrica del sud. Nosaltres som uns enamorats d’aquest continent i hem viatjat moltes vegades en viatges d’una durada màxima d’un mes.
18:20 — 19 h: Anecdotari viatger — Les anècdotes de viatge més divertides de la mà de cadascun dels blocaires participants a la Marató. Va ser molt divertit !!!

Es d’agrair la feinada de la parella que ha organitzar aquesta magnifica trobada, en Marc i la Mireia, que amb la seva empenta, el seu somriure permanent i la seva energia ha aconseguit un altre cop engrescar-nos a VIATJAR sempre que podem.   Nosaltres hem apres la lliçó ràpidament i fem un tastet aquesta mateixa setmana…. marxem a conèixer DUBROVNICK i la costa croata durant 10 dies !!!!