– 075 – Concert – PIOTR BECZALA – (🐌🐌🐌🐌) – Gran Teatre del Liceu – 03/02/2022

Dijous 3 de febrer, i dins del nostre abonament, vam tenir la sort de gaudir del recital que el tenor polonès PIOTR BECZALA acompanyat de la pianista francesa SARAH TYSMAN, va oferir per sumar-se a la celebració del 175è aniversari de la inauguració del Gran Teatre del Liceu.

És considerat actualment com un dels millors tenors del món.

El programa va combinar cançons i àries d’òpera del repertori italià, francès, rus i polonès. Estructurat en dues parts, el programa va ser el següent:

A la primera part

  • Giuseppe Verdi (1813 – 1901)
    • Questa o quella (Rigoletto)
    • Parmi veder le lagrime (Rigoletto)
  • Francesco Paolo Tosti (1846 – 1916)
    • L’ultima canzone
    • Chi sei tu che mi parli
    • Ideale
  • Giuseppe Verdi (1813 – 1901)
    • Deserto sulla terra (Il trovatore)
    • Ah sì, ben mio (Il trovatore)
  • Stanisław Moniuszko (1819 – 1872)
    • Straszny Dwór (La casa embruixada): ària amb carilló

A la segona part

  • Serguei Rakhmàninov (1873 – 1943)
    • Un somni (de Sis cançons Op. 8 Núm. 5)
    • Lilàs (de Dotze cançons Op. 21 Núm. 5)
    • No cantis, bonica, al meu costat (de Sis cançons Op. 4 Núm. 4)
    • Aigües de primavera (de Dotze cançons Op. 14 Núm. 11)
  • Piotr Ílitx Txaikovski (1840 – 1893)
    • On, on heu anat? (Ievgueni Onieguin)
    • Per què? (de Sis romances Opus 6 Núm. 5)
    • No, només el que sabia (de Sis romances Op. 6 Núm. 6)
    • En el bullici del ball (de Sis romances Op. 38 Núm. 3)
    • Regna el dia? (de Set romances Op. 47 Núm. 6)
  • Charles Gounod (1818 – 1893)
    • Ah! Lève-toi, soleil! (Roméo et Juliette)
  • Jules Massenet (1842 – 1912)
    • Pourquoi me réveiller (Werther)
  • Georges Bizet (1838 – 1875)
    • La fleur que tu m’avais jetée (Carmen)

En acabar amb el repertori programat, i com agraïment als llargs aplaudiments, ens va regalar tres àries més.

PIOTR BECZALA nascut el 28 de desembre del 1966 al sud de Polònia, comença la seva formació a la Katowice Academy of Music i l’any 1997 va entrar a formar part de la companyia de l’Òpera de Zuric.

Els seus rols més emblemàtics són el d’Alfredo a La Traviata, el d’Edgardo a Lucia de Lammermoor, el Faust de Gounod, Tamino a La Flauta mágica, el d’Elvino a La Sonnambula, Riccardo a Un ballo in maschera i Rodolfo a La bohème.

Debutà al Gran Teatre del Liceu la temporada 2011/2012 en el concert amb fragments de l’òpera de Faust que nosaltres vam poder gaudir el 9 d’octubre de 2011. També el vam poder veure al Liceu a “Werther” de Massenet en 2017, “Un ballo in maschera” de Verdi també en 2017, i més recentment, en 2019 a “Luisa Miller” de Verdi.

Sarah Tysman va néixer a París i és titular de la Wiener Staatsoper i professora de repertori vocal a la Universitat de les Arts de Berlín des de 2016. Aquesta pianista acompanya normalment a Piotr Beczala en els seus recitals.

Un recital d’una enorme qualitat artística, on el tenor ens ha ofert un repertori variat i molt coherent amb la seva tessitura de tenor líric.

La veu del tenor, amb els seus infinits matisos, ha omplert la sala i ha entusiasmat al públic.

Un magnífic concert, que per sort hem pogut veure en viu, ja que si no hagués estat inclòs al nostre abonament, de ben segur ens hauríem perdut, perquè no acostumem a comprar entrades suplementàries quan es tracta de concerts o recitals al Liceu.

  

Deixa un comentari