– 069 – Roda de premsa – NADAL a EL MALDÀ – (temp. 19/20 – RdP 025) – 2019.12.04

RdP – NADAL a EL MALDÀ (temp. 19/20 – RdP nº 025)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques – 

Per Miquel Gascón

Ahir dimecres, El Maldà va presentar la programació especial de Nadal; són 4 espectacles molt diferents, però que els uneix l’esperit de celebració i de festa col·lectiva.

1 – DESVARIACIONS D’OTEL·LO – de l’11 de desembre al 12 de gener

La pallassa, acròbata i músic Alba Sarraute transforma el drama d’Otel·lo a través del circ i del clown. Una mirada fresca, propera i amorosa que el circ atorga a la història de Shakespeare … i com diu Alba Sarraute: “Els clàssics els hem avorrit, els hem engarjolat. Shakespeare a la seva època era teatre proper i d’entreteniment, malgrat que parlava de drames humans i universals“.

Un Otel·lo en circ, que es nodreix del teatre d’ombres, de les màscares, de la mitologia, d’acrobàcies, de titelles, d’instruments automatitzats i videoprojeccionsÉs un espectacle tragicòmic ple de música i també de poesia Hi ha històries d’amor que han quedat obertes, que no van poder ser, com els fills que tots hem imaginat en les nostres relacions passades i que no han nascut. Proposo al públic venir a tancar aquestes històries d’amor amb música i circAquest espectacle és la primera fase de la propera producció, més gran, de l’Alba Sarraute,Desdèmona“, que es presentarà al Grec 2020.

2 – SOMETHING’S COMING. Un tribut a Sondheim – del 26 de desembre al 12 de gener

Torna Joan Vázquez després de l’èxit de Ciutat de Gespa, que es va poder veure en aquesta Sala.  Coincidint amb el 90è aniversari del compositor que es celebrarà aquest 2020, Vázquez fa un homenatge a piano i veu, a la llegenda dels musicals de Broadway, interpretant versions de les cançons més mítiques.Sondheim és el meu compositor preferit i el primer que vaig conèixer mirant musicals. Va ser amb la seva música que em vaig atrevir a cantar i tocar el piano a la vegada“. 

Aquest espectacle, nosaltres el vam poder veure al Teatre Gaudi, el febrer del 2016. Podeu veure aquí aquella ressenya.

3 – NADALES – del 16 de desembre al 20 de gener

Iban Beltran, Carles Pedragosa i Josep Pedrals,  són els autors d’aquest espectacle farcit de gamberrades, d’absurds, de sàtira, d’escatologia i d’arguments estrambòtics, que torna a El Maldà després de la bona acollida del públic de la temporada passada

Aquest recital musical evolucionat i gens clàssic ens planteja si realment sabem el que estem celebrant al Nadal. El punt de partida és compartir una hora de cantar nadales acompanyada de les intervencions més divertides i la música més festiva amb acordió, clarinet i contrabaix, que comptarà cada dia amb un convidat especial diferent. Mirem de mantenir l’esperit de festa propi del Nadal, fugint del Nadal més comercial” comenta Iban Beltran. “Hem fet uns canvis, per si algú vol repetir, que sàpiga que hi ha coses noves”, afegeix Josep Pedrals

4 – CANÇONS DE NADAL – 20, 21 i 22 de desembre

Malgrat que no han pogut estar presents a la roda de premsa, es va anunciar que les germanes Meritxell i Judit Neddermann presentaran per primera vegada “Present” . un disc concebut conjuntament. Es tracta d’una revisió de nadales populars amb 8 temes, 7 dels quals són nadales catalanes i una veneçolana.

Podeu escoltar aquí l’àudio de la roda de premsa …

Deixa un comentari