– 057 – Roda de premsa – 4 edició FESTIVAL SIMBIOTIC — Teatre Nacional de Catalunya (temp. 19/20 – RdP 020) – 2019.11.26

RdP – 4 edició FESTIVAL SIMBIOTIC (temp. 19/20 – RdP nº 020)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques – 

Per Miquel Gascón

Ahir dimarts 26 de novembre, vaig poder assistir a la roda de premsa que es va celebrar al vestíbul de la Sala Tallers del TNC, per presentar la quarta edició del Festival Simbiòtic; un Festival que es referma com a primer festival d’arts escèniques “accessibles”.

“Només és teatre si és per a tothom”

Ens han parlat Aina Pociello Mas i Ana Candela Campello, codirectores del Festival Simbiòtic i productores de We Act; també representants de la companyia d’Órdago a la grande, i Xavier Albertí, director artístic del TNC.

Ja fa algunes setmanes, concretament des del passat 9 de novembre, que aquest Festival està organitzant cursos d’accessibilitat i tallers inclusius de teatre al TNC.

Aquest any, el festival estrena la seva primera producció, ÓRDAGO A LA GRANDE,  dirigida per Arantza López i Vero Cendoya, una obra que narra la història de sis persones que es troben davant la mort i que fan balanç dels èxits i fracassos que han acumulat al llarg de les seves vides. L’espectacle compta amb mesures d’accessibilitat i neix d’un procés de creació col·lectiva entre sis intèrprets amb i sense diversitat funcional.

 Qui s’atreveix a assumir el màxim risc? Qui s’atreveix a tirar un “órdago”?

Dramatúrgia i direcció: Arantza López i Vero Cendoya. Amb: Ainhoa García, Anna Morancho, Edgar Murillo, Èlia Farrero, Padi Padilla i Xavier Teixidó Una producció de: We Act – la podreu veure el divendres 29 de novembre a la Sala Tallers del TNC.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

A més a més, el festival també posa el focus en Gran Bretanya i exhibeix la producció RICHARD III REDUX OR SARA BEER (IS/NOT) RICHARD III, de la guardonada dramaturga irlandesa, Kaite O’Reilly. Un espectacle que es nodreix de la història de Shakespeare des d’una perspectiva enginyosa, feminista i alternativa de la discapacitat. L’obra ha estat nominada al James Tait Black Memorial Prize 2019.

És ell? I si ell és ella? Què passaria si l’horrible, deforme, coix, esguerrat i geperut Richard III fora retratat per algú divertit, femení, feminista i amb escoliosi? És hora de reclamar al Rei? Com podria canviar la història, el cos, l’actuació, el personatge quan és explorat per una actriu discapacitada amb aversió pels cavalls? Estarà Ricard III a l’alçada?

Sara Beer s’enfronta al Rei i als anteriors actors sense discapacitat que l’han encarnat: Olivier, McKellan, Pacino, Sher i Eidinger. Acompanyada del cineasta Paul Whittaker, l’actriu explora el personatge i reflexiona a través de diferents interpretacions, rondalles, vídeos i projeccions en directe, com Richard III ha estat representat fins ara. Es podrà veure a la Sala Tallers del TNC els dies 30 de novembre i 1 de desembre.

La programació del festival també compta amb una jornada professional i amb diferents workshops a càrrec de les gestores culturals Kaite O’Reilly, Joe Verrent i Sara Beer, les quals compartiran metodologies de treball que afavoreixen la inclusió i l’accessibilitat de públics als teatres de Gran Bretanya.

Com de costum us deixo l’àudio de la presentació …

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.