– 392 – GREC2019 – L’AMANSI (PA)MENT DE LES FÚRIES – Parking Shakespeare – (🐌🐌🐌🐌🐌) – Teatre Grec – 2019.07.31 (temp. 18/19 – espectacle nº 300)

GREC2019 – Parking Shakespeare – L’AMANSI (PA)MENT DE LES FÚRIES (temp. 18/19 – espectacle  nº 300)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques – 

Per Imma Barba & Miquel Gascón

I després de veure Titus Andrònic, tornem a les grades del Grec, per gaudir de la segona proposta de Pàrquing Shakespeare és L’AMANSI(PA)MENT DE LES FÚRIES que ja va posar en escena la companyia el 2009 sota la direcció de Pep García-Pascual. Ara, deu anys després, és la directora i dramaturga Carla Rovira qui la dirigeix.

Tal com comenta ella mateixa totes les obres de Shakespeare destil·len masclisme pertot arreu però aquesta obra, a més, basa la seva tesi en la necessitat de sotmetre les dones”.

Carla Rovira Pitarch és una autora totalment identificada amb el feminisme i en aquesta proposta posa el focus en la criminalització que es fa de l’ús de la ràbia per part de les dones, especialment quan aquestes mostren la seva “fúria feminista”.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

D’ella recordem especialment “Aüc, El so de les esquerdes” i “Màtria” que vam poder veure a Fira Tàrrega en 2017. …. Clicant en els títols en vermell podreu veure la nostra ressenya.

Com ja és sabut, en aquest Festival Grec, …. han coincidit dues versions d’aquest text de  William Shakespeare, i les dues han volgut capgirar el text convertint-lo en un al·legat feminista tal com ens van comentar a la “Conversa Shakespeare face to face” que va tenir lloc el passat dia 17 de juliol.

La primera de les versions, la dels Pirates Teatre, anomenada “Les feres de Shakespeare”, amb direcció d’Adrià Aubert la vam veure el dia 6 de Juliol al Teatre Condal.

En la proposta que hem vist avui, Carla Rovira dona la volta a la violència que amaga el relat contra Caterina, la filla que no es comporta com hauria de fer-ho, i que ha de ser amansida, sotmesa, i al mateix temps denuncia el classisme amb els personatges de les dues criades. Per aconseguir-ho posa el focus en la masculinitat ridícula dels seus personatges masculins, sense perdre el to de comèdia de l’obra.

En començar la representació és el mateix William Shakespeare (magnífic Ricard Sadurní) qui es presenta al públic i des de les grades farà algunes apreciacions durant el desenvolupament de la proposta.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Totes les interpretacions han estat esplèndides i ens han fet riure en molts moments: Ariadna Matas (Caterina), Laura Vila Kremer (Blanca), Silvia Albert Sopale (Grumio), Andrea Artero (Luciencia), Esmeralda Colette (Biondello), Adrià Díaz (Tranio), José Pedro García Balada (Petruccio), Oriol Genís (Gremio), Òscar Jarque (Hortensio) i Santi Monreal (Baptista).

Un descobriment per nosaltres ha estat Esmeralda Colette que ens ha sorprès amb la seva magnífica interpretació de Biondello, i de nou, volem remarcar la nostra admiració per la tasca interpretativa de l’Oriol Genís.

A la proposta se li ha volgut donar un gir final de caràcter totalment reivindicatiu i feminista d’acord amb el que manifesten a la pàgina web de la companyia el col·lectiu “fúria feminista”.

Podem estar enfadades amb Shakespeare. Estem enfadades amb ell. Ha sigut capaç d’escriure una obra infecte per donar-nos una lliçó a les desobedients. Ens vol donar una lliçó però nosaltres li diem ben fort: La teva obra és una declaració oberta de guerra cap a nosaltres. Tu t’ho has buscat, Will. FUCK YOU WILL. No claudicarem. No descansarem. Ni ens amansiràs ni ens canviaràs. Nosaltres, les emancipades tenim un missatge per tu: Relaxa’t, gaudeix del show i deixa’t portar silenciosament cap al teu final.

Hem rigut de valent per les ocurrències i els excel·lents gags que s’han tret de la màniga. Per nosaltres ha estat el millor dels espectacles que hem vist dels Pàrquing Shakespeare, malgrat que potser hauríem retallat una mica el desenllaç final.

Una esplèndida cloenda del Festival Grec d’enguany, que curiosament ha acabat amb la mort de Shakespeare, sentenciat per “votació popular”

…. a la que s’ha de sumar una magnífica celebració del desè aniversari dels Pàrquing Shakespeare.

Autoria: William Shakespeare – Traducció: Salvador Oliva 

Versió i direcció: Carla Rovira Pitarch 

Interpretació: Silvia Albert Sopale, Andrea Artero, Esmeralda Colette, Adrià Díaz, José Pedro Garcia Balada, Oriol Genís, Òscar Jarque, Ariadna Matas, Santi Monreal, Ricard Sadurní, Laura Vila Kremer 

Col·laboració especial: IRA

Vestuari: Cinta Moreno \ Ajudantia de direcció: Núria Mayol \ Producció executiva i comunicació: Aina Bujosa  \ Direcció artística: Pep Garcia-Pascual

Idioma: català – Durada: 1h45’

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.