– 391 – GREC2019 – Teatre – TITUS ANDRÒNIC – Parking Shakespeare – (🐌🐌🐌+🐚) – Teatre Grec (temp. 18/19 – espectacle nº 299)

GREC2019 – Parking Shakespeare – TITUS ANDRÒNIC (temp. 18/19 – espectacle  nº 299)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques – 

Per Imma Barba & Miquel Gascón

Aquest any no hem anat al Parc dels til·lers de l’estació del Nord, cita quasi obligada de tots els estius per veure “els de Pàrquing Shakespeare“, i ens hem reservat per veure les dues propostes de celebració dels seus 10 anys de vida, el mateix dia, al Teatre Grec i dins del Festival Grec.

TITUS ANDRÒNIC, dirigida per Israel Solà, ha estat la primera d’elles. En un espai que continua sent privilegiat, malgrat la incomoditat de les cadires, i a plena llum del dia, fet inhabitual en les representacions al Teatre Grec, hem gaudit/patit de la història de Titus. Abans però hem hagut d’aparcar el cotxe fora de la plaça Margarida Xirgú, que incomprensiblement estava tancada quan hem arribat, i hem hagut de córrer per intentar ocupar un bon lloc, ja que les entrades eren sense numerar. S’ha limitat la capacitat de l’espai escènic i les grades per propiciar la sensació d’intimitat que s’aconsegueix al parc de l’Estació del Nord cada estiu.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Parking Shakespeare, va néixer fa deu anys i representen cada estiu, a l’aire lliure una obra del dramaturg anglès. Fins ara han apuntat sempre a les comèdies shakespearianes, i en aquesta etapa s’endinsen en el món de la tragèdia, i ho han fet amb una de les obres més controvertides i violentes de Shakespeare: TITUS ANDRÒNIC. La seva extrema violència ha fet posar en dubte, als erudits, que és tractes realment d’una obra de l’autor bard.

Les propostes de la companyia no requereixen escenografia, ni d’equipaments de so i llums, ja que tot el protagonisme recau en el text i en els actors. El bon funcionament del projecte va fer ampliar l’activitat amb Pàrquing d’Hivern on presenten obres d’altres autors.

Com ells mateixos diuen a la seva pàgina web:  De l’estiu a l’hivern. De la calor al fred. De la comèdia al drama. D’un autor clàssic a un de contemporani. Sempre seguint amb la nostra filosofia: les ganes d’apropar la cultura a tothom.

Durant aquests deu anys han creat 16 espectacles:

L’amansiment de la fúria” (estiu 2009), La comèdia dels errors” (estiu 2010), “El somni d’una nit d’estiu” (estiu 2011), “Treballs d’amor perduts” (estiu 2012), “Pell de Mercuri” (hivern 2012), “Nit de Reis o el que vulgueu” (estiu 2013), “Woyzeck” (hivern 2013), “Molt soroll per res” (estiu 2014), “Eduard II” (hivern 2014), “Al vostre gust” (estiu 2015), “Les males persones” (hivern 2015),”Les alegres casades de Windsor” (estiu 2016), “Déu és Bellesa” (hivern 2016), “Els dos cavallers de Verona” (estiu 2017), “Pornografia” (hivern 2017), “Tot va bé si acaba bé” (estiu 2018), “Woyzeck” (hivern 2018).

…. Clicant en els títols en vermell podreu veure la nostra ressenya.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Israel Solà, director de la companyia La Calòrica, de la que recentment hem vist “Els ocells” a la sala Beckett, ens proposa una nova lectura d’una obra que és pura desmesura, una relectura que posa l’accent en el despropòsit d’aquesta cultura de la venjança que sembla moure els personatges i que ja és part inherent de la societat en la qual vivim. Una manca d’empatia que es traspassa de pares a fills. Uns personatges que ignoren qualsevol prec de clemència i fan sorgir tota la ràbia que porten dins.

Titus retorna a Roma, vencedor després d’una llarga campanya contra els gots. El primer que fa en arribar, és sacrificar el fill de la reina presonera, Tamora, per apaivagar els esperits dels seus fills morts en combat. Però la capriciosa roda de la fortuna girarà, i farà que la reina goda es converteixi en la nova emperadriu de Roma, que no dubtarà en venjar-se de Titus amb tota la seva sanya.

Una posada en escena àgil i carregada de força on traspua la ràbia i l’odi dels personatges de Shakespeare. Les interpretacions han estat magnífiquesCarles Gilabert (Titus Andrònic), Ricard Boyle (Aaron), Ester Cort (Tamora), Georgina Latre (Lavinia), Mireia Cirera (Marc Andrònic), Pep Garcia-Pascual (Saturní), Òscar Castellví (Luci), Eleazar Masdeu (Demetri), Marçal Bayona (Muci/dida), Marc Joy (Quiron), Xavi Soler (Bassià/Got), Àlex Losada (Alarbus/Noi Luci) i Íker Castell (Alarbus/Noi Luci).

Morts, sang i fetge i brutalitat a dojo. Hem sortit literalment esquitxats.

Sortim de les graderies del Teatre Grec …i mentre mengem un entrepà esperem la segona de les propostes.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Autor : William Shakespeare

Traducció : Salvador Oliva

Versió i direcció : Israel Solà

Interpretació: Marçal Bayona, Ricard Boyle, Íker Castell Daifuku, Òscar Castellví, Mireia Cirera, Ester Cort, Pep Garcia-Pascual, Carles Gilabert, Marc Joy, Georgina Latre,  Àlex Losada Jiménez, Eleazar Masdeu, Xavi Soler

Ajudantia de direcció: Ángel Ruiz \ Vestuari: Clàudia Vilà \ Imatges: Xavi Gil \ Producció i comunicació : Aina Puig \ Producció executiva: Aina Bujosa \ Direcció artística: Pep Garcia-Pascual

Idioma: català – Durada: 85 minuts

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.