– 310 – Teatre – DOLORS – Cap铆tols聽1 al 6 (marat贸) (馃悓馃悓馃悓馃悓馃悓) – Teatre Lliure de Gr脿cia – 2019.06.09 (temp. 18/19 – espectacle聽 n潞 237)

DOLORS – Cap铆tols 1 al 6 (marat贸)聽(temp. 18/19 – espectacle n潞 237)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Esc猫niques –聽

Per Imma Barba & Miquel Gasc贸n

Amb moltes ganes ens vam dirigir ahir, diumenge, al Lliure de Gr脿cia preparats per a la 鈥渕arat贸鈥 de Dolors, la s猫rie de televisi贸 en teatre. Tot un tour de force pels actors, ja que la durada total de les interpretacions s鈥檋a aproximat a les 5 hores, i no han baixat el ritme ni un moment. Espl猫ndids Enric Cambray, Gemma Mart铆nez i Meritxell Yanes.

Tal com ens van explicar a la ressenya de la roda de premsa, amb aquesta proposta han pret猫s emular la manera de fer de les s猫ries de televisi贸 i han creat un muntatge teatral de 6 cap铆tols, de 45 minuts de durada cada un d’ells. Meritxell Yanes, que interpreta el paper de Lola (Dolors), 茅s la ide貌loga del projecte.

DOLORS聽茅s una coproducci贸 del Teatre Lliure i MeriYanes Produccions.

Escrita per Sergi Belbel, Eul脿lia Carrillo i Cristina Clemente la s猫rie planteja unes escenes de molta agilitat, on els actors salten d鈥檜na escena a un altre a una gran velocitat i on tot est脿 mil路lim猫tricament acurat.

This slideshow requires JavaScript.

Fotografies de S铆lvia Poch

Espl猫ndidament dirigida per Sergi聽Belbel聽i Cristina聽Clemente, que han aconseguit aixecar una proposta 煤nica, diferent i molt divertida.

Una s猫rie que parla de les s猫ries, de les nostres i de les alienes, amb constants refer猫ncies a personatges o situacions i amb l’enginyosa adaptaci贸 dels noms dels bars on els personatges van a prendre una copa o un caf猫.

Amb un format de sitcom i un ritme me虂s propi d’aquesta mena de se虁ries per a la televisio虂, Dolors es planteja com un joc a l’espectador de teatre, a trave虂s de les peripe虁cies de tres personatges singulars, amb un argument senzill que es va complicant me虂s i me虂s a mesura que avanc抬a, propi d’aquest format. Amb tots els ingredients de les se虁ries televisives, l’espectador assistira虁, de manera divertida, a虁gil i molt dina虁mica, a una trama amb tocs de come虁dia que vol ser tambe虂 una cri虂tica a虁cida de determinades injusti虂cies massa arrelades en la nostra societat.

La Lola (Meritxell Yanes), 茅s una dona emprenedora que acaba d鈥檌nventar un dispositiu per combatre el dolor que la menstruaci贸 provoca a moltes dones, entre elles a la Miranda (Gemma Mart铆nez), la seva companya de pis. Les empreses a les quals presenta el seu invent no la volen ni rebre. Posen en marxa un pla per poder accedir a les empreses, amb l鈥檃jut d鈥檈n Nil (Enric Cambray) un pobre noi solitari a qui la Miranda havia atropellat accidentalment. A partir d鈥檃qu铆 es desenvolupa una trama c貌mica que 茅s tamb茅 una cr铆tica 脿cida a la manca d鈥檌gualtat de g猫nere en l鈥櫭爉bit laboral.

Com a les bones s猫ries, juguen molt b茅 amb els finals de cada cap铆tol per incitar a l’espectador a veure el seg眉ent i tamb茅 com a qualsevol s猫rie, abans d’iniciar el cap铆tol hi ha un resum de l’anterior per poder seguir la trama.

Una fusi贸 de teatre convencional amb un embolcall televisiu que converteix una obra pr貌pia de les arts esc猫niques en una s猫rie teatral, talment com si l鈥檈spectador segu铆s una s猫rie de televisi贸.

This slideshow requires JavaScript.

Fotografies de S铆lvia Poch

Enric Cambray t茅 la dificultat afegida d’interpretar dos personatges alhora, un actor al qual nosaltres seguim per la seva gran versatilitat i al que hem vist treballar a “S脿piens” (Flyhard, 2018), “Alpenstock” (Tantarantana, 2017), “La senyora Florentina i el seu amor Homer” (TNC, 2017) i la inoblidable “Les dones s脿vies” (El Mald脿, 2016).

A Meritxell聽Yanes聽nosaltres la vam con猫ixer a “Ventura” que vam veure representada en un lloc inusual, un pis modernista de la Casa Mil脿 el juliol de 2017. A la Gemma Mart铆nez l’hem vist treballar a聽diverses聽propostes i especialment recordem la seva interpretaci贸 a “Ovelles” (Flyhard, 2018).

Una posada en escena amb un ritme fren猫tic, escenes molt breus i canvis de vestuari i d’ubicaci贸. La casa de les noies, la casa d’en Nil, els diferents bars, l’escenari on canta la Miranda, la pres贸, l’hospital, la persecuci贸 pels terrats, l’aeroport, la fugida, la bodega del xalet, les oficines de la multinacional, la llotja del Camp Nou, la recepci贸, la connexi贸 amb la mare de la Lola, els programes televisius, ……

DOLORS 茅s una pe莽a amb un argument intranscendent, que amaga una p脿tina de den煤ncia de la desigualtat de g猫nere referida a les diferents oportunitats d’homes i dones per accedir a recursos i llocs de treball.

Un plantejament una mica esbojarrat, per貌 que ens ha donat frescor, diversi贸 i una lli莽贸 de bon treball grupal. Els tuits que separen un cap铆tol de l’altre s贸n molt divertits i els t铆tols de cr猫dit al final de cada dos cap铆tols s贸n la cirereta del past铆s que hem degustat amb fru茂ci贸. Fins i tot hem oblidat, una mica, la incomoditat dels seients d’aquesta sala.

Hem entrat al Teatre Lliure a dos quarts de 5 de la tarda i sortim a les 11 de la nit (m茅s de 6 hores al Teatre, amb sopar incl貌s). L’experi猫ncia ha estat molt satisfact貌ria, hem rigut molt i ens hem divertit com feia temps no ho f猫iem en un teatre. 脡s precisament per tot aix貌 que demanem, millor dit gaireb茅 “exigim”, que molt aviat es pugui veure la segona temporada de DOLORS.

This slideshow requires JavaScript.

Idea original: 聽Meritxell Yanes
Dramatu虂rgia: 聽Sergi Belbel, Eula虁lia Carrillo i Cristina Clemente
Direccio虂: Sergi Belbel i Cristina Clemente
Inte虁rprets: 聽Enric Cambray, Gemma Marti虂nez i Meritxell Yanes
Escenografia: Llui虂s Nadal ‘Koko’ \ Vestuari: Carme PuigdevalliPlante虂s \ Il路luminacio虂: August Viladomat ‘Gutty’ i A虁ngel Puertas \ Mu虂sica original i espai sonor:聽 Carles Cors \ Vi虂deo : FromZero \ Perruqueria: 聽Anna Rosillo \ Ajudant de direccio虂: Antonio Calvo \ Assistent d’assaigs: Marc Morote \ Disseny gra虁fic: ARTIC Studio \ Produccio虂 executiva: Meritxell Yanes i Arnau Nadal \ Xarxes: Paula Lasheras (MeriYanes produccions)
Coproduccio虂: 聽Teatre Lliure i MeriYanes produccions
Idioma: catala虁
Durada:聽 1h. 35鈥 sense pausa cada 2 capi虂tols

Leave a Reply