– 263 – Dansa – TORDRE – RACHID OURAMDANE (🐌🐌🐌) – Mercat de les Flors – 2019.05.05 (temp. 18/19 – espectacle nÂș 193)

TORDRE – RACHID OURAMDANE (temp. 18/19 – espectacle nÂș 193)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts EscĂšniques – 

Per Imma Barba & Miquel GascĂłn

Diumenge a la Sala MAC del Mercat de les Flors vam veure l’Ășltim espectacle programat dins de l’itinerari Sorprenents, que ha estat integrat per peces inesperades que ens sedueixen per la seva proposta, la seva qualitat, el seu moviment, el seu llenguatge, el seu univers, la seva originalitat, els seus intĂšrprets, la seva imaginaciĂł, la seva recerca…

Es tractava de l’espectacle TORDRE de Rachid Ouramdane, una peça de dansa fascinant, hipnĂČtica. Una peça amb dues ballarines que interpreten solos, la ballarina lituana Lora Juodkaité i la ballarina britĂ nica Annie Hanauer. Elles sĂłn dues de les col·laboradores d’Ouramdane des de fa molts anys.

Lora Joudkaité és coreĂČgrafa i ballarina i col·labora amb Ouramdane des de l’any 2005. Annie Hanauer és ballarina i professora originĂ ria dels Estats Units i col·labora amb Ouramdane des de l’any 2011.

Rachid Ouramdane, que ha estat artista associat al TheĂątre de la Ville en ParĂ­s de 2010 a 2015 i al Teatre Bonlieu de 2005 a 2015 a Annecy, crea els seus propis  projectes des de 1995; tambĂ© realitza col·laboracions, com amb el Ballet de l’Òpera de LiĂł o la Candoco Dance Company. Des de 2016 codirigeix el CNN Centre CoreogrĂ fic Nacional de Grenoble.

Un escenari enorme, blanc, i dues estructures negres a manera de barres mĂČbils. Les dues ballarines vestides de negre inicien una sĂšrie de moviments al ritme d’una mĂșsica que es va repetint una vegada, i un altre.

Lora Juodkaité inicia uns gestos giratoris, vertiginosos sobre un mateix punt. Segons llegim, la ballarina ha creat una manera de moure’s que l’acompanya des de la infantesa. Segons comenta Rachid Ouramdane el mĂštode de rotaciĂł que la Lora desenvolupa des de fa anys, aconsegueix transmetre la sensaciĂł que produeix el fet de perdre els punts de referĂšncia. La seva dansa ens ha recordat en tot moment la dansa dels dervixos turcs, donant la impressió de quÚ entrava en trĂ nsit.

Annie Hanauer, balla amb un braç articulat que forma part del seu cos. Els seus moviments destil·len una gran sensibilitat i bellesa.

Els seus moviments es van alternant. SĂłn dues ballarines compartint espai amb alguna petita interacciĂł, sense que arribin a ballar plegades fins als minuts finals.

Hem d’admetre que en principi l’espectacle ens va descol·locar i no entenĂ­em, ni connectĂ vem massa, perĂČ vam anant entrant en ell a mesura que es desenvolupava; per sort, vam acabar fascinats pels moviments hipnĂČtics i perfeccionistes de les dues intĂšrprets, de les que no podĂ­em apartar la vista ni un segon, malgrat les reiteracions “volgudes” de la coreografia.

Els dos minuts finals, on elles ballen plegades, Ă©s potser el que ens va decebre mĂ©s de tot l’espectacle, ja que no enganxava ni amb cola amb el que fins aleshores havĂ­em vist.

En resum: HipnĂČtica, absorbent. Ha estat una bona proposta.

Concepció, coreografia: Rachid Ouramdane
Amb:  Annie Hanauer & Lora Juodkaité
Disseny il·luminaciĂł: StĂ©phane Graillot / Escenografia: Sylvain Giraudeau / ProducciĂł executive: CCN2-Centre chorĂ©graphique national de Grenoble – Direction Yoann Bourgeois and Rachid Ouramdane / CoproducciĂł: L’A./Rachid Ouramdane, Bonlieu – ScĂšne nationale d’Annecy, la BĂątie – Festival de GenĂšve
Durada: 60 minuts

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'estĂ  connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.