– 127 – Teatre – BROADWAY A CAPELLA (🐌🐌🐌🐌+🐚) – Onyric Teatre Condal (temp. 18/19 – espectacle nº 096)

BROADWAY A CAPELLA (temp. 18/19 – espec. nº 096)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques – 

Per Imma Barba & Miquel Gascón

Aquest dimarts era la nit d’estrena d’aquest concert BROADWAY A CAPPELLA al Onyric Teatre Condal que ens havien presentat a la roda de premsa el mateix matí i del que havíem vist un tastet al programa de la Marató de diumenge.

Una fusió de música a cappella i teatre musical amb arranjaments i direcció de Gerard Ibañez  en aquesta proposta on 13 veus interpreten 35 temes musicals amb coreografia de Zuhaitz San Buenaventura.

13 veus a cappella et porten el millor de Broadway

Sense cap instrument i jugant únicament amb les seves veus, a BROADWAY A CAPPELLA, els 13 joves artistes ens han ofert un magnífic concert teatralitzat, trepidant, ple d’energia i d’un entusiasme que s’ha encomanat a tota la platea. Hem de destacar també, que en aquesta nova formació, cap d’ells porta auriculars com en altres casos, on poden escoltar la música de les cançons per ajudar-se en la seva correcta interpretació. Aquí no hi ha trampa ni cartó.

Avui hem vist actuar 13 dels 15 seleccionats, ja que dos d’ells actuaran de cover.

Una acurada selecció de temes de diferents musicals com Els Miserables, El Fantasma de l’Òpera, Sonrisas y lágrimas, Grease, Hair, … amb uns mes que encertats arranjaments, on totes les veus han estat acompanyades de Beatboxing (produir sons de bateries, imitar sons com el vent o la pluja, només amb la utilització de la boca, el nas, la llengua, els llavis i la veu).

David Freigenedo (Davbeatbox) (Madrid 1990), ha estat el primer a sortir a escena, baixant per les grades i engrescant al públic des del minut zero. Ens ha deixat bocabadats amb la seva enorme capacitat per al Beatbox. Hem de dir que l’enorme poder d’atracció d’aquesta tècnica i la incredulitat que genera, ha eclipsat en algun moment a la resta de veus.

Juli Algar (Barcelona 1996) amb uns greus a la seva veu realment impactants. Un jove al qual no coneixíem, i que forma part del Cor Jove de l’Orfeó Sarrianenc i del de l’Escola de Música ArtMusic de Barcelona.

Víctor Arbelo (Barcelona 1990) al que recordem de la “Nit de Musicals 2017” i que hem vist treballar a “Tot el que no ens vam dir” a El Maldà, aquesta mateixa temporada, i “Per sobre de totes les coses” al Teatre Gaudí en 2014 i a “Rent, El musical” al Casino Aliança del Poblenou en 2016 on feia el paper de Roger Davis.

En aquesta mateixa “Nit de Musicals 2017” vam descobrir a Raquel Jezequel (Barcelona 1995) i que ens hem retrobat fa pocs dies fent el paper protagonista de “Carrie, el musical”, al Teatre Gaudí.

D’aquest musical, Carrie, també retrobem a Mikel Herzog (Madrid 1995), on interpreta el paper de Tommy.

Laura G. Ballbé (Barcelona 1993) una polifacètica actriu a la qual vam descobrir en aquest mateix teatre, la passada setmana, en el paper de Clàudia, a “Artaban, la llegenda del quart rei mag”, on també exercia d’ajudant de direcció. Ella exercirà de swing en aquest espectacle.

D’aquest mateix musical, Artaban, on interpreta el paper protagonista de Blai, retrobem a Raimon Ferrer (Granollers 1997).

Helena Clusellas (Barcelona 1997) sabem que és un dels ancestres de “La Familia Addams“, però per nosaltres, irreconeixible darrere la capa de maquillatge.

Paula Costas (L’Hospitalet 1997) una jove fotògrafa professional d’espectacles i tècnica d’il·luminació, a la qual no havíem vist treballar mai. Tampoc coneixíem a Sara Pi (Barcelona 1986) formada en dansa, cantant i corista en diversos projectes musicals de soul i música brasilera. Un altre descobriment ha estat Nerea Royo (Malgrat de Mar 2001) que col·labora en concerts de David Bustamante, o Rosario Flores entre d’altres.

Noelia Gómez (Barcelona 1987) a la que recordàvem com a integrant del grup vocal Deudeveu en el concert teatralitzat “Nàufrags” que es va oferir al TNC en 2016.

Edgar Martínez (Tarragona 1988) al que hem vist treballar en diferents propostes, “Per si no ens tornem a veure” a El Maldà en 2017, de Geronimo a “Geronimo Stilton” en aquest mateix teatre en 2017, a “Rent, El musical” al Casino Aliança Poblenou en 2016 on feia el paper de Steve. També ha interpretat el paper de Marius a Els Miserables.

Joan Mas (Barcelona 1995) és l’altre swing d’aquesta proposta al que nosaltres hem vist treballar en el paper de Zack a “Per sobre de totes les coses” i a “Geronimo Stilton”.

I Xavi Navarro (Mollet 1989) al que tambe hem vist interpretar el paper de Collins a “Rent, El musical”, de Mario en “Hoy no me puedo levantar” o participant en “Mar i Cel” al Teatre Victoria.

Hem intentat parlar una mica de cada un dels participants en aquest espectacle, incloent els dos covers, i fent referència a les obres on els havíem pogut veure abans. Els seus currículums són molt més amplis que el que nosaltres hem reflectit en aquesta ressenya.

Tots ells amb unes veus extraordinàries, capacitat interpretativa i unes ganes enormes d’anar molt més lluny en aquest món del teatre musical.

Daniel Anglès en la RdP, ens va comentar que s’ha volgut fer un gran esforç en editar un CD amb les cançons de l’espectacle, malgrat que totes les escollides són en anglès, perquè això és tan sols el naixement d’aquest grup i volen potenciar les gires inclús a escala internacional.

En resum: un gran espectacle on la música i el ball omplen l’escena.

Nota: ahir era nit d’estrena i com és habitual en sortir de veure l’espectacle, molts ens quedem a felicitar als artistes o prenent una copa al vestíbul. Cap control d’entrades en aquell moment. Abans de sortir al carrer l’Imma s’adona que té la bossa de mà oberta i tot capgirat…. per sort no li han trobat la cartera, potser perquè hem marxat ràpidament, ja que teníem un concert una mica més tard al Jamboree. Ni en les nits d’estrena als teatres pots estar tranquil.

Direcció i arranjaments: Gerard Ibáñez
Coreografia: Zuhaitz San Buenaventura
Intèrprets: Víctor Arbelo, Juli Algar, Helena Clusellas, Paula Costas, Raimon Ferrer, Noelia Gómez, Mikel Herzog, Raquel Jezequel, Edgar Martinez, Xavi Navarro, Sara Pi, Nerea Royo Davebat Box
Swings: Joan Mas i Laura G. Ballbé
Producció artística: Daniel Anglès
Premsa: Didac Atzet
Una producció de EL MUSICAL MÉS PETIT PRODUCCIONS SL
Idiomes: català, castellà i anglès
Durada: 75 minuts

Quant a Miquel Gascon

Viatgermaníac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al màxim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, música, òpera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en Música contemporània, Teatre i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a – 127 – Teatre – BROADWAY A CAPELLA (🐌🐌🐌🐌+🐚) – Onyric Teatre Condal (temp. 18/19 – espectacle nº 096)

  1. Imma C. ha dit:

    Hola,
    els vam veure al Fesyival Veus d´Olot i ja vam entreveure la professionalitat i les ganes a l´hora de cantar. El públic va sortir molt content, es passa una estona distreta i divertida.
    Bona relació la que feu de cada participant amb els seus currílums, aquí surt el vostre bagatge teatral.
    I sense veure´l es nota l´ànima de Daniel Anglès.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.