XXIV Edició dels PREMIS BUTACA
VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques –
Per Imma Barba & Miquel Gascón –
Una nova gal·la d’entrega dels PREMIS BUTACA que ha tingut lloc en un espai diferent, al Teatre-Auditori de Sant Cugat, que celebra enguany els 25 anys.
Es tracta de la XXIV edició d’aquests premis presentada com cada any pels seus impulsors Gloria Cid i Toni Martin, que van encetar-ho des del seu programa de ràdio de Premià de Mar. Un premi que atorga el públic sobre una llista de nominats que prèviament ha seleccionat un Comitè de persones de tots els àmbits amb l’únic requisit d’haver vist al llarg de la temporada més de seixanta obres.
Aquest any el Miquel ha format part d’aquest comitè.
Fem cap a l’Auditori de Sant Cugat, que no coneixíem, molt d’horeta. Comencem a veure cares conegudes i de mica en mica el gran espai d’entrada de l’auditori és ple de gom a gom. Somriures, encaixades de mans, petons, càmeres, copes, … I nosaltres gaudint de l’ambient i de la proximitat de persones que admirem per la seva vàlua professional i humana.
En estar asseguts al final de la platea ens dóna perspectiva de tot l’auditori i ens permet escoltar les instruccions que reben els càmeres instal·lats al darrere del tot. Que han de gravar, com, i en quin moment, ….
La Gala comença amb una extraordinària puntualitat amb un número protagonitzat per Clara Peya, Mariona Castillo, i les germanes Sey. Amb text de Marc Rosich i coreografia d’Ariadna Peya, el numero ha estat farcit de referències a la situació actual del teatre català passant per sobre de totes, i sota una pàtina de finíssim humor, “Cal obrir finestres, cal que corri l’aire“.
A l’escenari l’Orquestra Banda Ciutat de Sant Cugat que conformen els alumnes de l’escola conservatori Victòria dels Àngels i de l’escola Fusió, dirigits per l’Enric Mestre.
Al llarg de la Gala han anat intervenint els dos presentadors amb referències a diferents problemàtiques que afecten el sector teatral, i que han fet palesa la seva simpatia i desimboltura dalt de l’escenari.
Els premis han estat entregats per diferents persones del món de l’espectacle i durant la gala hem pogut gaudir de l’enginy de les Glorias Cabareteras, la Capitana (Marta Bernal) i la Martínez (Gloria Martínez) que han fet la seva “espatarrant aparició” i en cinc minuts han deixat anar un munt de “puyes” cap a la professió teatral i cap a la mateixa gal·la.
Una gal·la que ha esdevingut molt àgil i on a més dels premis que s’hi han atorgat en les diferents categories, ha atorgat el premi honorífic Anna Lizaran a la gran actriu de teatre, cinema, televisió i doblatge, MARTA ANGELAT, que havia preparat un magnífic discurs posant èmfasi en la reivindicació del paper de la dona a la societat i en el paper de la seva família al llarg de la seva carrera.
Les produccions i/o persones que han obtingut un premi Butaca han estat:
(clicant sobre el nom en vermell de les produccions, s’accedeix a la valoració que vàrem fer en el seu dia de cada un dels espectacles guanyadors)
A.K.A. (ALSO KNOWN AS) (🐌🐌🐌🐌🐌) – ha obtingut 4 butaques: el premi al millor muntatge de petit format, a la millor direcció per a Montse Rodríguez, al millor actor per a Albert Salazar, i al millor text per a Daniel J. Meyer.
CABARET (🐌🐌🐌🐌) -ha obtingut 3 butaques, al millor musical, al millor actor en un musical per a Ivan Labanda i a la millor actriu en un musical per a Elena Gadel.
LA IMPORTÀNCIA DE SER FRANK (🐌🐌🐌🐌) – ha obtingut tres butaques, a la millor actriu de repartiment per a Laura Conejero, al millor vestuari per a Maria Armengol i a la millor composició musical per a Paula Jornet.
SOPA DE POLLASTRE AMB ORDI (🐌🐌🐌🐌🐌) – ha obtingut dos butaques, el premi al millor Muntatge Teatral i el premi al millor espai sonor per a Damien Bazin.
TEMPS SALVATGE (🐌🐌🐌🐌🐌) – ha guanyat dos butaques, a la millor escenografía de Lluc Castells i al millor disseny de llums per a Ignasi Camprodon.
A VORE (🐌🐌🐌🐌🐌) – ha obtingut el premi al millor espectacle de dansa.
LA NENA DELS PARDALS (🐌🐌🐌🐌) – ha obtingut el premi al millor espectacle per a public familiar.
LES NOIES DE MOSSBANK ROAD (🐌🐌🐌🐌🐌) – s’ha emportat el premi a la millor actriu per a la Clara Segura.
LA CALAVERA DE CONNEMARA (🐌🐌🐌🐌🐌) – ha obtingut el butaca al millor actor de repartiment per a l’Oriol Pla.
FRANKENSTEIN (🐌🐌🐌🐌🐌) – s’ha endut el butaca a la millor caracterització per a Laura Pérez i Carla Casals.
REBOTA REBOTA Y EN TU CARA EXPLOTA (🐌🐌🐌🐌+🐚) – ha rebut el butaca de Noves Dramatúrgies
Una gala entretinguda amb premis molt merescuts i que han donat pas a una estona compartint i saludant amb una cervesa a la mà.
Clicant AQUÍ podeu veure la retransmissió sencera de la Gal.la