– 063 – Concert de l’OBC – LA CINQUENA DE MAHLER (Concert inaugural) (🐌🐌🐌🐌🐌) – L’Auditori  – 2018.09.30  (temp. 18/19 – espectacle. nº 045)

Concert de l’OBC – LA CINQUENA DE MAHLER (temp. 18/19 – espectacle nº 045)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques – 

Per Imma Barba & Miquel Gascón

Al juny vam acabar la temporada de concerts 2017-2018, amb un concert espectacular, una obra monumental que escoltàvem per primera vegada: El Rèquiem de Dvorák.

I aquest passat diumenge dia 30 de setembre hem començat la nova temporada amb un altre concert magnífic que en acabar ens va fer aixecar de les cadires aplaudint enfervorits: LA CINQUENA DE MAHLER. 

El concert ha estat dirigit pel seu director titular Kazushi Ono, que tal com ens van informar a la roda de premsa d’inauguració de la temporada, seguirà al capdavant de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya fins a la temporada 2021-2022.

El programa va ser el següent:

  1. ROBERT SCHUMANN (Zwickau, Alemanya 1810 – Endenich, Alemanya 1856)

Peça de concert per a quatre trompes i orquestra, op 86 (1849)

Es tracta d’una curiosa partitura qualificada pel mateix compositor com una peça inhabitual. Un concert de màxim virtuosisme creat per experimentar les possibilitats d’aquest instrument solista. Amb un heroic inici del moviment Lebhaft, el segon moviment …Romanze, d’una gran bellesa melòdica s’encadena amb el tercer moviment Sehr lebhaft.

Els quatre solistes han estat: Stefan Dohr, solista de l’Orquestra Filharmònica de Berlín, Juan Manuel Gómez, solista de l’OBC, José Vicente Castelló i José Miguel Asensi.

Molt aplaudits, ens van regalar la interpretació de “El cant dels Ocells”.

  1. GUSTAV MAHLER (Kalixte, República Txeca 1860 – Viena 1911)

Simfonía núm. 5 en Do sostingut menor (1901-1902)

Una obra estructurada en tres partes amb cinc moviments en la qual l’autor va treballar durant dos estius, en una època feliç per ell en haver conegut i després haver-se casat amb Alma Schindler.

El quart moviment de la peça Adagieto, popularitzat en la pel·lícula de Visconti “Mort a Venècia”, està considerat com una cançó sense paraules dedicada a la seva dona.

L’obra es va estrenar a Colònia el 18 d’octubre de 1904, sota la direcció del mateix compositor.

L’OBC inaugura la temporada amb aquesta obra imponent per descobrir-nos que la Cinquena va més enllà de l’Adagietto: la marxa inicial, el solo de trompeta (extraordinària Mireia Farrès), l’impressionant Scherzo i l’apoteosi final. Un desenvolupament simfònic fruit d’una energia i un mestratge orquestral magnífic.

És la tercera vegada que escoltem aquesta obra amb l’OBC, l’any 2016 la vam poder escoltar sota la direcció de Pinchas Steinberg, i en 2012 sota la direcció de Lothar Zagrosek.

… i també aleshores ens van emocionar molt. Magnífic concert.

Quant a Miquel Gascon

Viatgermaníac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al màxim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, música, òpera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en Música clàssica i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.