– 062 – II Festival Fado de Barcelona – KATIA GUERREIRO (🐌🐌🐌🐌) – Sala Barts – 2018.09.29 (temp. 18/19 – espectacle. nÂș 044)

KATIA GUERREIRO (temp. 18/19 – espectacle nÂș 044)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts EscĂšniques – 

Per Imma Barba & Miquel GascĂłn

Deixem enrere el Festival TNT de Terrassa i canviem de registre, ja que a Barcelona aquest passat cap de setmana s’ha celebrat la segona ediciĂł del Festival de Fado de BCN, amb un programa que ha inclĂČs, al Museu MarĂ­tim de Barcelona, una exposiciĂł i una conferĂšncia sobre “El Fado y la internacionalizaciĂłn”, dues projeccions cinematogrĂ fiques “Carlos do Carmo-Um Homen No Mundo” i “Mariza nos palcos do mundo”, i dos concerts a la Sala Barts, amb KATIA GUERREIRO i MISIA.

Fa molts anys que som fidels seguidors del FADO, un tipus de mĂșsica que ens arriba a l’Ă nima directament i que ens emociona. D’ençà dels nostres viatges a Portugal i les visites a les cases de Fados de Lisboa i Porto, aquest seguiment s’ha incrementat exponencialment.

Aquesta presentaciĂł amb diapositives necessita JavaScript.

El primer concert al quÚ vam poder assistir va ser el de KATIA GUERREIRO, el passat dissabte dia 29 de setembre.

El FADO va ser declarant per la Unesco, Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat en 2011. Amb una histĂČria de dos-cents anys el fado ha traspassat les fronteres culturals i geogrĂ fiques del seu paĂ­s d’origen.

El mateix 2011 va nĂ©ixer a Madrid el primer Festival de Fado, festival que s’ha estĂšs a 9 ciutats d’Europa, Àfrica i AmĂšrica Llatina, arribant a Barcelona en 2017. Nosaltres tambĂ© vam poder gaudir dels recitals que fa un any ens van oferir Carminho i Anna Moura.

KATIA GUERREIRO Ă©s el nom artĂ­stic de KĂĄtia d’Almeida d’Oliveira Rosado Guerreiro Ochoa, i va nĂ©ixer a Sud-Ă frica el 23 de febrer de 1976. Va viure i crĂ©ixer a les illes Açores i es va llicenciar en medecina a Lisboa. Quan estudiava l’especialitat d’oftalmologia, va descobrir la seva faceta fadista publicant el seu primer disc “Fado Maior” en 2001. DesprĂ©s va publicar “Nas Maos do Fado” (2003), “Tudo ou Nada” (2005), “Fado” (2008), “Os Fados do Fado” (2009), “10 Anos-Nas Asas do Fado” (2010), “PatrimĂłnio” (2012), “AtĂ© Ao Fim” (2014) i “Sempre” (2018).

Canta fados d’Amália Rodrigues i poemes musicats de Fernando Pessoa, Sophia de Mello Breyner, Antonio Lobo Antunes. Versiona temes de Dulce Pontes que li va escriure el tema “Caravela” que figura en el seu disc “Tudo ou Nada”.

A la Sala Barts presenta el seu Ășltim disc “SEMPRE” que ha produĂŻt un dels grans de la mĂșsica portuguesa, JosĂ© Mario Branco fet al qual ella fa referĂšncia durant el recital, com d’un somni fet realitat en pensar que es tractava d’una trobada impossible.

L’han acompanyat Francisco Gaspar al baix acĂșstic, JoĂŁo MĂĄrio Veiga a la guitarra clĂ ssica, i LĂșis Guerreiro i Pedro de Castro a la guitarra portuguesa.

Aquesta presentaciĂł amb diapositives necessita JavaScript.

Les cançons que ha interpretat han estat:

  1. DISTANTE, amb text de HĂ©lder Moutinho i mĂșsica de Paulo Valentim.
  2. FADO PESSOA, de JosĂ© Fanha i amb la mĂșsica tradicional del Fado Blanc.
  3. REZANDO PEDI POR TI, de NatĂĄlia dos Anjos i amb la mĂșsica tradicional del Fado Carriche.
  4. ROSA VERMELHA de JosĂ© Carlos Ary dos Santos amb mĂșsica de Pedro de Castro.
  5. QUERO CANTAR PARA A LUA, d’AmĂ lia Rodrigues amb mĂșsica de Pedro de Castro.
  6. MENTIRAS, de Rita Ferro amb mĂșsica de Pedro de Castro.
  7. SEMPRE, de Manuela de Freitas i amb la mĂșsica tradicional del Fado Pierrot.
  8. TRISTEZA VELHA, de MarĂ­a LuĂ­sa Baptista amb mĂșsica del Fado Menor.
  9. DEIXAR-TE UM DIA, d’AntĂłnio Calem i mĂșsica del Fado Mouraira.
  10. DIA NAO, de Manuela de Freitas i mĂșsica de Pedro de Castro.
  11. ATÉ AO FIM, de Vasco de Graça Moura i Tiago Bettencourt.
  12. FORA DE CENA, de Manuela de Freitas i mĂșsica de JosĂ© MĂ rio Branco.
  13. NA VOLTA, de Manuela de Freitas i mĂșsica del Fado Freira
  14. QUEM DIRIA dedicada a José Màrio Branco
  15. BRADO, de David Mourao Ferreira i mĂșsica del Fado Bailado
  16. LISBOA

Finalment ens va oferir un altre bis del que no vam poder escoltar el tĂ­tol.

Una gran veu, magnĂ­fica mĂșsica i bona posada en escena.

Un gran concert.

Veu : Katia Guerreiro
Guitarra portuguesa: LuĂ­s Guerreiro \ Guitarra portuguesa: Pedro de Castro \ Guitarra: JoĂŁo MĂĄrio Veiga \ Baix AcĂșstic: Francisco Gaspar
SĂČ: Luis Caldea \ Llums: Antonio MartĂ­nez

Deixa un comentari