– 052聽– Teatre Musical – MAREMAR (馃悓馃悓馃悓馃悓) – Teatre Poliorama – 2018.09.26 (temp. 18/19 – espectacle. n潞聽035)

MAREMAR (temp. 18/19 – espectacle n潞 035)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Esc猫niques –聽

Per Imma Barba & Miquel Gasc贸n

Partint de l’univers musical de Llu铆s聽Llach聽i basada en “P猫ricles, Pr铆ncep de Tir“, de William Shakespeare, s’hi ha constru茂t aquesta nova producci贸 de Dagoll Dagom, MAREMAR.

Una producci贸 esperad铆ssima per tots els seguidors d’aquesta companyia emblem脿tica del g猫nere Musical a casa nostre i tamb茅 pels enamorats (com nosaltres) de la m煤sica de聽Llach. Dimecres era la nit d’estrena al Teatre Poliorama, una nit d’猫xit que havia estat precedida per funcions pr猫vies, de les que ja ens havien arribat impressions.

Maremar 茅s la hist貌ria de P猫ricles, un jove pr铆ncep que, fugint d’un cruel dictador, recorre la Mediterr脿nia. Durant les seves aventures, s’enamorar脿 de la filla del rei de Pent脿polis, Tha茂sa, amb qui tindran una filla. Per貌 durant el seu retorn a Tir, una tempesta fa naufragar la seva embarcaci贸, i la fam铆lia quedar脿 separada.

La hist貌ria comen莽a en un camp de refugiats al costat del mar, una nena (Elena Tarrats) plora desconsoladament, est脿 sola i ning煤 pot donar-li el consol que necessita. Un personatge fant脿stic, la deessa Diana (Merc猫 Mart铆nez) s’ofereix a distreure-la explicant-li la hist貌ria de P猫ricles.

Amb elles comen莽a un joc de teatre dins del teatre. Ambdues desdoblen els seus personatges, la nena ploranera es convertir脿 en la Marina del conte, la filla de P猫ricles, i la deessa Diana es transformar脿 en l’alcavota que regenta el bordell on anir脿 a parar la noia.

El text de Shakespeare 茅s una met脿fora sobre la vida, explicada com un viatge a trav茅s del mar. 脡s tamb茅 un cant a l鈥檃mor familiar i a la reunificaci贸 dels membres dispersats d鈥檜na fam铆lia que lluiten pel seu retrobament.

Andreu Gall茅n hi ha arranjat les can莽ons de Llu铆s Llach per convertir-les en atmosferes mel貌diques que ens acompanyen en les aventures de P猫ricles.

Amb aquesta proposta Dagoll Dagom explora un nou llenguatge amb m煤sica i can莽ons a cappella, amb les veus sense orquestra i nom茅s uns subtils acompanyaments instrumentals realitzats pels mateixos actors i actrius de la companyia.

Un text que en alguns moments hem trobat massa endolcit, destacant la bondat sobre la maldat i que la prevalen莽a de la primera 茅s la que far脿 obtenir la felicitat en el futur. Un final inversemblant de conte de fades.

Amb escenes molt eixerides i altres que no tant, amb unes bones veus dels nou membres de la companyia que desenvolupen un gran treball musical i coreogr脿fic.

No podem dir el mateix de les interpretacions, ja que exceptuant聽les聽dels personatges principals, en alguns casos les hem trobat poc cre茂bles i fins i tot deficients a escala actoral. Donem per聽suposat聽que聽a mesura que聽es facin m茅s representacions aquesta part de l’espectacle millorar脿.

S’ha de recon猫ixer per貌 que es tracta聽d’un聽repte dif铆cil perqu猫 entre els nou actors s’interpreten m茅s de 30聽personatges.聽Els int猫rprets que donen vida a aquests personatges s贸n Roger Casamajor, Anna Castells,聽Cisco聽Cruz, Merc猫 Mart铆nez, Marc Pujol, Aina S谩nchez, Marc Soler, Elena聽Tarrats聽i Marc聽Vilajuana.

Ariadna聽Peya聽ens ha fet viure amb la dansa i el moviment, tots els viatges, naufragis, p猫rdues i retrobaments d’una forma commovedora. Espl猫ndida la coreografia que en alguns moments es queda est脿tica i reprodueix fotografies que evoquen les imatges dels naufragis de refugiats que hem vist una i mil vegades als telenot铆cies. Per nosaltres sense cap mena de dubte, la coreografia 茅s l’aspecte m茅s聽reeixit聽d’aquesta proposta.

Un espectacle que s’allunya del musical cl脿ssic, integrant la dansa i la m煤sica d’una manera enlluernadora. El fet que les aventures de P猫ricles tinguin lloc en l’脿mbit de la Mediterr脿nia ha portat a la companyia a oferir una pe莽a que ajuda a fer una reflexi贸 sobre els camps de refugiats, i la desesperaci贸 de les persones que hi viuen esperant una oportunitat per cercar un futur millor.

Unes projeccions s’intercalen de manera continuada al llarg de la representaci贸 jugant perfectament amb el moviment dels int猫rprets i amb la聽magn铆fica聽il路luminaci贸 de David Bofarull.

MAREMAR聽una proposta que cal veure i on paraula, dansa i can莽贸 s’uneixen per recordar-nos que encara hi pot haver esperan莽a d’un m贸n millor.

En acabar la representaci贸 i聽despr茅s聽de les esperades ovacions, el director Joan Llu铆s Bozzo, va voler donar un missatge a favor de la聽alliberaci贸聽dels presos pol铆tics que a nosaltres ens va arribar a emocionar. Us deixo aqu铆 sota la聽gravaci贸聽…

Adaptaci贸 de l鈥檕bra聽P猫ricles, Pr铆ncep de Tir聽de聽William Shakespeare
A partir de la traducci贸 de聽Salvador Oliva
Inspirat en la m煤sica i lletres de聽Llu铆s Llach
Direcci贸:聽Joan Llu铆s Bozzo
Direcci贸 musical, arranjaments i noves creacions:聽Andreu Gall茅n
Direcci贸 coreogr脿fica:聽Ariadna Peya
Dramat煤rgia:聽Jofre Borr脿s, Joan Llu铆s Bozzo, Anna Rosa Cisquella, Andreu Gall茅n, Miquel Periel i Ariadna Peya
Int猫rprets: Roger Casamajor (Pericles,Refugiat), Anna Castells (Filla d鈥橝ntioc, Lic貌rida, Pescadora, Cortesana, Noble, Pirata, Refugiada), Cisco Cruz (Ant铆oc, Leoni, P脿ndar, Noble, Pescador, Mariner, Refugiat), Merc猫 Mart铆nez (Diana, Alcavota), Marc Pujol (Cleon, Sim贸nides, Mariner, Pirata, Noble Refugiat), Aina S谩nchez (Tha茂sa, Dionisa, Refugiada), Marc Soler (Thaliard, Lis铆mac, Noble, Pescador, Cortes脿, Criat, Refugiat), Elena Tarrats (Marina, Refugiada) i Marc Vilajuana (Helic脿, Cerimon, Arlot, Senescal, Cortes脿, Refugiat).
Escenografia i vestuari:聽Alejandro And煤jar \ Creacions audiovisuals: Joan Rod贸n i Emilio Valenzuela (dLux) \ Il路luminaci贸:聽David Bofarull \ Ajudantia de direcci贸:聽Jofre Borr脿s \ Direcci贸 de producci贸:聽Nat脿lia Obiols \ Producci贸 executive:聽Anna Rosa Cisquella
Idioma: catal脿
Durada: 1h 35 minuts sense entreacte

Leave a Reply