– Festival GREC 2018 – Teatre musical – CAROUSEL EN CONCERT (🐌🐌🐌🐌🐌… +) – Teatre Grec – 2018.07.29 (temp. 17/18 – espect. nÂș 370)

CAROUSEL EN CONCERT (temp. 17/18 – espectacle nÂș 370)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts EscĂšniques – 

Per Imma Barba & Miquel Gascón 

A vegades sap greu no poder valorar amb una nota encara mĂ©s alta dels 5 cargols voltaires, el mĂ xim que nosaltres mateixos ens havĂ­em marcat; espectacles que t’han fet vibrar d’una manera molt especial i que voldries assenyalar per fer palĂšs que sobrepassa en molt les expectatives previstes, per les vivĂšncies inoblidables viscudes assegut davant d’un escenari teatral.

Aquesta ha estat sens dubte, una d’aquestes ocasions.

La recta final del Festival Grec l’hem encarat amb aquesta magnĂ­fica proposta, un pas important del Festival en apostar per abordar un musical en la seva integritat, abandonant el format d’anys anteriors que oferia un popurri de les cançons mĂ©s conegudes de diferents musicals. Una aposta arriscada de cara a un pĂșblic heterogeni, que si bĂ© amb la fĂłrmula de la “Nit de Musicals” podia connectar fĂ cilment, amb aquest CAROUSEL  havia de “lluitar” amb el desconeixement d’aquest Musical per part de la majoria d’espectadors.

Ja la roda de premsa de presentaciĂł va tenir un format diferent de la resta de propostes del Grec, una primera part al Palau de la Virreina on Daniel AnglĂšs (direcciĂł artĂ­stica) i Xavier Torres (direcciĂł musical) ens van parlar d’aquest CAROUSEL, considerat per molts el millor musical mai escrit; un tĂ­tol que torna una vegada i una altra a les cartelleres de Broadway i al West End. La segona part de la roda de premsa va ser a l’auditori del CCBB on vĂ rem poder assistir als assajos de l’orquestra Pops Symphony, una formaciĂł de gairebĂ© una cinquantena de mĂșsics.

Orquestra nascuda l’any 2011 que aposta per apropar la mĂșsica contemporĂ nia al gran pĂșblic, formada per mĂșsics molt joves que van acabar els seus estudis musicals fa 4 o 5 anys i que van fer una actuaciĂł extraordinĂ ria amb una energia inqĂŒestionable, dirigits magnĂ­ficament pel director musical de la proposta, Xavier Torres.

Aquesta presentaciĂł amb diapositives necessita JavaScript.

Un espectacle amb mĂ©s de 100 artistes a escena, cinquanta mĂșsics de l’orquestra Pops Symphony, mĂ©s de seixanta cantants (quaranta del cor Aules), i un nombrĂłs cos de ball, porten a escena per primera vegada a Barcelona i en versiĂł catalana, l’adaptaciĂł feta per Daniel AnglĂšs i Marc GĂłmez, un tĂ­tol mĂ­tic en la histĂČria del musical. Una de les partitures mĂ©s romĂ ntiques i apassionades del gĂšnere.

DesprĂ©s d’assolir un Ăšxit sense precedents amb Oklahoma!, la parella artĂ­stica formada pel llibretista Oscar Hammerstein II i el compositor Richard Rodgers van estrenar a Broadway el 1945 un segon treball conjunt, que adaptava una histĂČria original de l’autor hongarĂšs Ferenc MolnĂĄrc, del 1909, sobre un dur firaire de carrusel, Billy Bigelow (Miquel FernĂĄndez)  enamorat d’una jove treballadora, Julie Jordan (Diana Roig). en el que s’inclouen temes ja mĂ­tics com “If I Loved You”, “Soliloquyo” o “You’ll Never Walk Alone”.

Tots dos van a viure junts, perĂČ l’escĂ ndol que suposa un amor que en aquell temps es considerava immoral fa que tots dos perdin la feina. PerĂČ la noia estĂ  embarassada i el protagonista, Billy Bigelow, per tal d’assegurar un futur a la noia i a la criatura que espera, s’embarca en un robatori de conseqĂŒĂšncies trĂ giques. Tot plegat Ă©s una histĂČria d’amor i de segones oportunitats.

En 1999 la Revista Time va conceptuar CAROUSEL com el millor musical del segle XX. Va ser portat al cinema en 1956 i enguany s’ha estrenat un nou revival a Broadway protagonitzat per Jessie Mueller i Joshua Henry.

La proposta que hem pogut veure en el marc del magnĂ­fic Teatre Grec ha estat dirigida per Daniel AnglĂšs i coreografiada per Óscar Reyes, i que tot i tractant-se d’una versiĂł concert de la peça, ens han ofert una versiĂł semi teatralitzada molt engrescadora.

Els papers principals han estat interpretats per Miquel FernĂĄndez en el paper de Billy Bigeloc, Diana Roig interpretant a Julie Jordan, Anna Moliner com a Carrie Pipperidge,  Ivan Labanda com a Enoch Snow i Nina en la interpretaciĂł de Nettie Fowler. Tots ells, i malgrat alguna petita errada en el so dels micrĂČfons en alguns moments, han interpretat magnĂ­ficament els seus rols i ens han captivat amb les seves veus.

L’actor FĂ©lix Herzog actua com a narrador, i tambĂ© han intervingut en petits papers Cisco Cruz (Jigger Craigin), Mireia Sanmartin (Senyora Mullin), Beth Andrews  (Louise Bigelow), Jaume Costas (solista ballet), Joan Mas (Enoch Jr.), Anna Pomar (nena) i Clara Solé (Arminy).

PerĂČ la gran sorpresa de la nit, que tampoc figura en el programa de mĂ , ha estat el cuidador d’estels i professor, papers que ha interpretat TomĂ s Molina, l’indestructible “home del temps”.

Un magnífic cos de ball que ha comptat amb la participació de quatre ballarins de més llarg recorregut Beatriz Macías, Cristina Miralles, Toni Luque i Oscar Reyes.

Un mĂ­tic dels musicals que ha volgut ser representat Ă­ntegrament, sense tallar ni un bocĂ­ de l’orquestraciĂł original i sense canviar el contingut de la histĂČria (escrita fa 75 anys), tot i ser conscients que rebrien, com de fet ha passat, critiques per no adaptar-ne el contingut i “evitar” parlar de la “violĂšncia de gĂšnere” tal com en algun sector de la societat, malauradament era habitual, quan aquesta peça va ser escrita i on la dona tenia un paper submĂ­s i abnegat.….

Aquesta presentaciĂł amb diapositives necessita JavaScript.

la reflexiĂł que nosaltres ens fem …

Caldria adaptar tambĂ© els textos de les ĂČperes com Carmen, la Boheme o la Traviata ?? Caldria adaptar tambĂ© els textos d’altres musicals com My Fair Lady ?? … o Oliver ! (no fos cas que algĂș penses que estem a favor del maltractament dels infants per les bandes de carrer) … i encara mĂ©s enllĂ , que passa amb algun dels contes infantils clĂ ssics??

No Ă©s millor que siguem nosaltres els espectadors qui ens deixem portar Ășnicament per la qualitat de la mĂșsica i les interpretacions i ubicar el text en el moment en quĂš va ser escrit sense anĂ lisis tan profundes i sense sentit ?

A nosaltres aquest concert /posada en escena ens ha agradat molt, moltĂ­ssim.

Durant aquests mesos, hem anat sumant complicitats per reunir un equip humĂ  enamorat dels musicals, conscients que aixĂČ que estĂ  a punt de passar, deu anys enrera ens haguĂ©s semblat impossible. Nosaltres ja ens hem emocionat; en cada trucada, en cada reuniĂł, en cada assaig. Vosaltres, nomĂ©s heu de pujar al carrusel i deixar que comenci a girar 
.. Daniel AnglĂšs i Xavier Torras.

Potser ha estat la nit mĂ©s mĂ gica que recordem haver viscut mai al Teatre Grec i no parlem tan sols d’aquesta temporada, sinĂł de totes les nits al llarg de la histĂČria d’aquest recinte. Per nosaltres passa a ser el millor espectacle en el nostre podi particular en aquesta ediciĂł del Festival Grec. Res a envejar en qualitat a les propostes que podem veure a Londres … i a mĂ©s a mĂ©s en catalĂ !!! BRUTAL.

GrĂ cies Daniel AnglĂšs i Xavier Torras, un miliĂł de grĂ cies per haver apostat per aixecar un espectacle tan important per la gent que estimem aquest gĂšnere i sobretot per apropar-nos un Musical tan important en la histĂČria dels Musicals, que encara fins a la vostra proposta no s’havia representat a cap lloc de l’estat espanyol. Esperem que l’any vinent us proposeu escenificar en altre dels Musicals histĂČrics, perquÚ si no ho feu vosaltres, ho tenim força cru.

Aquesta presentaciĂł amb diapositives necessita JavaScript.

Llibret i  lletres: Oscar Hammerstein II 
MĂșsica: Richard Rodgers 
Adaptació al català: Daniel AnglÚs & Marc Gómez 
Direcció: Daniel AnglÚs 
Direcció musical: Xavier Torras 
Coreografia: Óscar Reyes 
Interpretació: Miquel Fernåndez, Diana Roig, Anna Moliner, Ivan Labanda, Nina, FÚlix Herzog, Cisco Cruz, Beth Andrews, Jaume Costas, Joan Mas, Anna Pomar, Mireia Sanmartín, Clara Solé, Beatriz Macías, Cristina Miralles, Toni Luque, Oscar Reyes, Cor Aules, Tomàs Molina
Orquestra: Pops Symphony   – DirecciĂł del cor: Jordi TaixĂ©s 
Escenografia i vestuari: Raquel Ibort, Marc SalicrĂș, Marc Udina \ Disseny de la il·luminaciĂł: Xavi Costas \ Disseny del so / ConcepciĂł sonora: Enric Vinyeta \ Regidoria: Maria Laporta \ Microfonista: Jordi Mateo \ Gerent d’orquestra: Maria Puche \ CaracteritzaciĂł: Toni Santos \ ProducciĂł executiva: La Brutal \ Imatge grĂ fica: Zuhaitz San Buenaventura
Idioma: catalĂ  – Durada: 150 minuts (inclou un entreacte de 20 minuts)

CAROUSEL de cargols

Quant a Miquel Gascon

ViatgermanĂ­ac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al mĂ xim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, mĂșsica, ĂČpera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en Teatre, Teatre Musical i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interÚs l'enllaç permanent.

2 respostes a – Festival GREC 2018 – Teatre musical – CAROUSEL EN CONCERT (🐌🐌🐌🐌🐌… +) – Teatre Grec – 2018.07.29 (temp. 17/18 – espect. nÂș 370)

  1. Imma C. ha dit:

    SĂ­, sĂ­ una nit mĂ gica al Teatre GREC.
    Una preparaciĂ­Ăł de mĂșsics, cor, actors-cantants excel.lent.
    Dissabte amb les entrades exhaurides, des de lÂŽescenari es veia felicitat i a la inversa.

    Quina gran aposta un musical en catalĂ  i tan ben aconseguit.
    Personalment mÂŽencanta lÂŽAnna Moliner a Carousel i a qualsevol paper que faci, perĂČ tots els actors-cantants sensacionals tots.
    I jo no sĂłc de musicals, perĂČ Carousel ens ha enamorat.
    Els agraĂŻments des de Daniel AnglĂšs i anar tirant avall. I el Festival Grec per creure en el projecte.

    M'agrada

    • Miquel Gascon ha dit:

      Efectivament, nosaltres també creiem que va ser una nit màgica.

      Diumenge l’amfiteatre estava força ple, perĂČ no totalment. Potser a un 80 o 85%.

      El dissabte em consta que hi havia força invitacions i el TresC per aquest dia va oferir entrades a 8 euros. No sé quÚ passa a casa nostra, que el tema dels Musicals, no atrau els espectadors amb la mateixa força que en altres ciutats europees.

      Potser la culpa de tot plegat, la tĂ© el teatre pĂșblic de Catalunya que gairebĂ© mai ha apostat per aquest gĂšnere. Una llĂ stima

      M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'estĂ  connectant a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.