– Festival GREC 2018 – Circ – LÀ – BARÓ D’EVEL (🐌🐌🐌🐌) – Teatre Lliure Gràcia – 2018.07.08 (temp. 17/18 – espectacle nº 342)

LÀ – BARÓ D’EVEL (temp. 17/18 – espectacle nº 342)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques – 

Per Imma Barba & Miquel Gascón

Ahir diumenge a la tarda i després d’un dinar familiar per celebrar l’aniversari del Miquel, ens dirigim al Lliure de Gràcia per gaudir d’un nou espectacle del Festival Grec. Es tracta de de la companyia Baró d’Evel.

és la primera part del díptic escènic Là, sur la falaise que la companyia ha decidit portar als escenaris barcelonins i, que si es compleixen les previsions, l’any 2019 tancaran amb “Falaise”. Dues peces concebudes per explorar les dualitats, que es mouen entre conceptes oposats, negre i blanc, equilibris i desequilibris.

Dos intèrprets, dos cossos, dos gèneres, però també dos colors: el negre i el blanc, i dos regnes: l’animal i l’humà.

La necessitat de deixar-se transformar per l’altre, de deixar-se desplaçar per l’altre. La soledat i la constatació que tot continua i que tot torna a començar.

La companyia francocatalana Baró d’Evel, integrada per Camille Decouverte i Blaï Mateu, presenta la particularitat de què treballa amb animals. Homes, dones, nens i animals treballen junts i la música, l’acrobàcia, el cant i la dansa s’inventen al voltant i amb la presència animal.

Ja vam veure incorporació d’animals, un cavall i ocells, a “BÈSTIES”, l’anterior espectacle que vam poder gaudir al Mercat de les Flors l’any 2015. Els altres espectacles que hem vist de la companyia han estat “OBRES” en 2013, “MAZÙT” en 2012 ambdós al Mercat de les flors, i “Ï” al Teatre Lliure, en 2011 on nosaltres vam descobrir el treball de Blaï Mateu.

En aquest espectacle, , tots dos compareixen, micro en mà, en un escenari d’una blanquíssima claror que, segons avança la peça, es va transformant. Comparteixen espai amb una au, GUS, que evoluciona amb ells per l’escenari, un ocell de plomes blanques i negres, que pot representar tant el món de la superstició i les creences com la llibertat i la lleugeresa.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Una peça per a dos humans, un micro, un corb anomenat Gus i dos colors: el blanc i el negre. Poesia, moviment i circ contemporani en un espectacle diferent, que atrapa per la seva senzillesa i alhora extremada complexitat. Un escenari blanc en què van apareixent les pinzellades negres, i un vestuari negre que de mica en mica es va cobrint de blanc. La música de Fanny Thollot, i la il.luminació d’Adèle Grépinet tenen un paper fonamental en tota la proposta.

Exploren els conceptes d’equilibri i desequilibri, amb un moment d’autèntic vertigen, amarat amb una gran dosi de comicitat, copsant els límits de la veu humana. Segons els mateixos creadors aquesta peça s’ha de considerar el pròleg de la que veurem acabada l’any 2019 en la qual intervindran vuit artistes i més animals, entre ells, un cavall.

Per tercera vegada la companyia Baró d’Evel torna a col·laborar amb Maria Muñoz i Pep Ramis, de Mal Pelo, en la posada en escena i compten amb la dramaturga Barbara Métais-Chastanier per donar solidesa al discurs.

Un espectacle ple de poesia i bellesa que tornarà al Teatre Lliure al setembre i que paga la pena veure, si bé hem de reconèixer que en alguns moments de la primera part se’ns ha fet una mica feixuc. Amb el llenguatge del cos els dos creadors presenten un espectacle que es torna encisador a mesura que avança.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Autoria : Camille Decourtye i Blaï Mateu Trias
Direcció : Thomas Dupeyron
Repartiment: Camille Decourtye, Blaï Mateu Trias, el corb Gus
Dramatúrgia: Barbara Métais-Chastanier
Col.laboració en la posada en escena: María Muñoz, Pep Ramis
Escenografia: Lluc Castells, Mercè Lucchetti \ Decorats: Jaume Grau, Pere Camp \ Il·luminació: Adèle Grépinet \ So: Fanny Thollot, Brice Martin \ Vestuari: Céline Sathal \ Músics de l’entregistrament: Joel Bardolet, Jaume Guri, Masha Titova, Ileana Waldenmayer, Melda Umur \ Direcció técnica: Cyril Monteil \ Regidoria: Flavien Renaudon \ So: Brice Martin \ Fotografia: François Passerini \ Producció: Marie Bataillon, Laurent Ballay
Durada: 75 minuts

Quant a Miquel Gascon

Viatgermaníac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al màxim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, música, òpera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en Circ, Dansa, Teatre i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a – Festival GREC 2018 – Circ – LÀ – BARÓ D’EVEL (🐌🐌🐌🐌) – Teatre Lliure Gràcia – 2018.07.08 (temp. 17/18 – espectacle nº 342)

  1. Imma C. ha dit:

    Hola,
    avui al Lliure de Gràcia pura poesia amb el cos, el moviment, la veu.
    m´ha fet pensar en la tècnica pictòrica “grattage” on es va rascant una superfície blanc sobre negre, i de rascar el blanc en va sortint el dibuix en negre.
    Només com comença que trenca el blanc de la paret per sortir a escena…
    Realment un espectacle de creació pròpia.

    M'agrada

    • Miquel Gascon ha dit:

      La veritat és que al principi m’han enredat, perquè jo pensava que pintava de negre amb el seu vestit; per sort m’he adonat de la tècnica emprada.

      Un espectacle molt poètic i de gran bellesa, malgrat que en algun moment l’he trobat una mica repetitiu i lent.

      M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.