– Festival GREC 2018 – Teatre – OUR DEATH WON’T HURT ANYBODY – Part 1 (🐚) – Teatre del CCCB – 2018.07.06 (temp. 17/18 – espectacle nÂș 338)

OUR DEATH WON’T HURT ANYBODY (temp. 17/18 – espectacle nÂș 338)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts EscĂšniques – 

Per Imma Barba & Miquel GascĂłn

Voler assistir al mĂ©s gran nombre d’espectacles possibles dins d’un Festival com el Grec, comporta els seus riscos, i ahir va ser un clar exemple, perquĂš ens vĂ rem equivocar de ple en l’elecciĂł d’aquest OUR DEATH WON’T ANYBODY (La nostra mort no farĂ  mal a ningĂș).

ErrĂČniament nosaltres crĂšiem que era un tipus d’espectacle semblant als que “El Teatro de los Sentidos” ens tĂ© acostumats i precisament per aixĂČ el vĂ rem escollir entre les mĂ©s de 80 propostes del Festival, perĂČ malauradament no vĂ rem poder connectar amb l’espectacle ni tan sols un minut; és mĂ©s, al quart d’hora de començar, ja desitjĂ vem que arribes la mitja part, per poder sortir de la sala i fugir, cames ajudeu-me.

Hem vist la major part dels espectacles de la companyia “El Teatro de los Sentidos” des de la primera producciĂł que varen representar al CCCB i que vĂ rem tenir la sort de poder aconseguir les poques entrades disponibles; des d’aquell esdeveniment que ens va “marcar” per sempre, precisament per la seva bellesa; des de llavors hem estat uns fidels seguidors dels seus treballs.

Crec que Ă©s la primera vegada, en 30 anys, que col·laboren amb una altra companyia, i per tant aquesta OUR DEATH WON’T …, no es pot considerar una producciĂł creada per ells, perquĂš la seva participaciĂł ha estat quasi exclusivament d’assessorament a la companyia “Tang Shu-Wing Theatre Studio” amb residĂšncia a la ciutat de Hong Kong. El muntatge ha estat dirigit per Tang ShuWing, titllat al seu paĂ­s com a l’Alquimista Minimalista.

Per tant son dues companyies ben diferents, que treballen amb llenguatges escÚnics diversos i que pel que sembla han volgut parlar sobre la humanitat, inspirant-se en el tractat sobre la guerra de Sunzi.

Les llavors d’Our Death Won’t Hurt Anybody, es van plantar l’any 2015 durant una trobada entre Tang Shu-wing, director artĂ­stic del Tang Shu-wing Theatre Studio de Hong Kong, i Enrique Vargas, dramaturg i antropĂČleg del Teatro de los Sentidos de Barcelona. L’encontre, un workshop organitzat pel West Kowloon Cultural District de Hong Kong, va fer nĂ©ixer el desig de col·laborar en un muntatge basat en la investigaciĂł sobre la humanitat, a partir de la intersecciĂł entre la fiscalitat i els sentits.

Un treball que tambĂ© havia d’explorar les connexions desconegudes entre imatges i narratives que no fossin ni lineals ni coherents, i que posĂ©s de manifest la importĂ ncia de desfermar la imaginaciĂł dels espectadors.

Malauradament nosaltres no hem captat res de tot aixĂČ, i l’Ășnica participaciĂł del pĂșblic ha estat fer sortir a 6 espectadors a una taula, per menjar el que semblaven unes cloĂŻsses cuinades davant nostre … i tambĂ© convidar-nos a fer una “ballaruga” tipus festa de poble.

Aquesta presentaciĂł amb diapositives necessita JavaScript.

El muntatge estĂ  basat lliurement en L’art de la guerra de Sunzi, un antic tractat de tĂ ctiques militars que va ser escrit cap al segle V abans de Crist, quan molts dels regnes de la Xina actual estaven en conflicte permanent.

Inspirat lliurement en les deu principals tĂ ctiques que apareixen en aquest clĂ ssic xinĂšs, la peça aprofundeix en el pensament que s’amaga darrere d’aquestes estratĂšgies i reflexiona sobre la seva rellevĂ ncia en les situacions de la vida quotidiana a les quals hem de fer front.

Poc mĂ©s … quatre acudits massa coneguts, una actriu que s’ha “barallat” amb una cadira i en començar unes ombres xineses, en el que un aviĂł llança una bomba sobre una ciutat… potser l’Ășnica referĂšncia a “l’art de la Guerra” de la que parlava el programa de mĂ .

AixĂČ si, molts badalls a les grades on estĂ vem asseguts i algunes persones que han fugit discretament en mig de la representaciĂł. Nosaltres hem resistit l’hora i 40 minuts que ha durat la primera part, i en el descans hem marxat a quĂš ens toques l’aire; per sort ha estat un encert perquÚ hem aprofitat per passejar camĂ­ del Teatre Grec i conĂšixer l’interior del nou Mercat de Sant Antoni.

Pel que ens ha semblat una bona part del pĂșblic tambĂ© ha marxat sense veure la segona part. La nostra valoraciĂł Ă©s per tan solament de la primera part, i com veieu no pot ser mĂ©s baixa.

Sense cap mena de dubte, aquest espectacle ha estat el que menys ens ha agradat, dels 338 que hem vist fins ara en aquesta temporada. Amb aixĂČ estĂ  tot dit.

Esperem i desitgem que els espectadors que han aguantat per veure la segona part, hagin almenys gaudit una mica mĂ©s que nosaltres d’aquesta proposta.

DramatĂșrgia i direcciĂł: Tang Shu-wing – Assessorament: Enrique Vargas
DirecciĂł associada: Arianna Marano  – Ajudantia de direcciĂł: Jacky Chan
Disseny de l’espai: Gabriella Salvaterra  //  il·luminaciĂł: Pancho GarcĂ­a // vestuari: Patrizia Menichelli // Disseny del so i de la mĂșsica: Stephane Laidet // DirecciĂł tĂšcnica: Karl SĂžrensen
InterpretaciĂł: Jane Chan, Stephane Laidet, Arianna Marano, Ivy Pang, Eva PĂ©rez, Giovanna Pezzullo, Wong Chun Him, Masu Wong, Rocky Wong
ProducciĂł: Carlos Calvo, Bobo Lee // Assistent de producciĂł: Lisa Mercury
Durada aproximada: 210 min (3 h 30 min; amb entreacte inclĂłs)
Espectacle en castellĂ , catalĂ , anglĂšs i cantonĂšs

Quant a Miquel Gascon

ViatgermanĂ­ac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al mĂ xim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, mĂșsica, ĂČpera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en Teatre i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interÚs l'enllaç permanent.

4 respostes a – Festival GREC 2018 – Teatre – OUR DEATH WON’T HURT ANYBODY – Part 1 (🐚) – Teatre del CCCB – 2018.07.06 (temp. 17/18 – espectacle nÂș 338)

  1. Valentina ha dit:

    Hola, no puedo evitar dejar un comentario. El Teatro de Los Sentidos que hizo “eso”, es una franquicia. Son algunos integrantes de la compañía, usando el nombre. De hecho E. Vargas, solo aparece como “asesor” y nĂł como director de ese proyecto (afortunadamente). Su esencia, la de E. Vargas, no estĂĄ presente. Es evidente…y lamentable.

    Liked by 1 person

    • Miquel Gascon ha dit:

      Malgrat el que dius, tambĂ© Ă©s lamentable que Enrique Vargas, participi d’aquest projecte totalment fallit, encara que nomĂ©s constĂ­ com assessor.

      Va assessorar mooooooolt malament, perquĂš el que vĂ rem veure, … no tĂ© nom.

      Espero que el bon nom de “El Teatro de los Sentidos” no quedi malmĂšs.

      GrĂ cies pel teu comentari

      M'agrada

  2. Imma C. ha dit:

    Hola,
    no he vist lÂŽespectacle, sĂ­ un assaig obert, on fins i tot va haver-hi col.loqui. i allĂ  hi havia els dos directors; E.Vargas i Tang Shu-wing,
    Algunes accions en moviment em van semblar suggerents, dÂŽaltres obertes i sense sentit, perĂČ com que era un assaig. SĂ­ que voldria remarcar lÂŽamabilitat i predisposiciĂł a escoltar les opinions del pĂșblic.
    Doncs quin greu perquĂš hi ha implicats molts actors i dues cultures ben diferents. I Teatro de los sentidos amb els seu director hi Ă©s ben present,
    E. Vargas va dir que Bcn i Hong kong eren dues ciutats que estaven buscant la seva identitat, em va semblar una bona reflexiĂł dÂŽentrada.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'estĂ  connectant a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.