– Presentació Temporada de Dansa 2018- 2019 al Mercat de les Flors (2018-2019) – DANSA DESBORDADA – 2018.06.20 (temp. 17/18 – RdP 095)

RdP – Presentació Temporada de Dansa al Mercat de les Flors (2018-2019) – (temp. 17/18 – RdP nº 95)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques – 

Per Miquel Gascón

Ahir al matí, novament dues rodes de premsa seguides. La primera al Mercat de Les Flors, on s’ha presentat la nova temporada 2018 – 2019 sota el lema de DANSA DESBORDADA.

Davant nostre, Àngels Margarit, directora del Mercat, ens ha anat desgranant tota la programació sense mirar un paper dels que tenia davant seu, la qual cosa ens ha deixat als presents literalment bocabadats per la gran memòria demostrada en dir sense parpellejar, noms, itineraris, dates, i constel·lacions.

Aquestes són les seves paraules de presentació:

Vivim una època tan estranya, immersos en un temps accelerat i un espai multiplicat que ja no semblen humans, saturats d’imatges, d’esdeveniments, de dades: els nostres sentits hiperactivats no poden respondre a tanta informació. S’imposa la dansa, necessitem el cos, un aquí i ara humans, alta tecnologia innata per fer front a una realitat que ens sobrepassa.

La dansa enguany es desborda i desborda cossos, formats, disciplines, espais, temps, públics, pensament, i en aquest desbordar-se i sortir de lloc, en aquest vessar, desdibuixa els seus límits encetant i fent visibles territoris inesperats, veus indisciplinades, diàlegs sorprenents, marcs indefinits que no es deixen catalogar fàcilment, mostrant les infinites possibilitats que té la creació de capturar la realitat i transformar-la, d’inventar futurs, intuir camins, projectar desitjos.

La nostra temporada presenta projectes nous de producció pròpia com el Cèl·lula, projecte embrionari per a la transmissió i la creació amb l’objectiu de produir peces de format mitjà/gran, i l’encetem amb la peça Flamingos d’Albert Quesada com a primer convidat al projecte.

Les constel·lacions permeten aprofundir en el treball d’alguns determinats creadors i dins d’aquestes, es podran veure diferents propostes. Aquesta temporada veurem cinc constel·lacions, que giraran al voltant de:

  • Boris Charmatz
  • La Ribot
  • Big Bouncers
  • Jorge Dutor i Guillem Mont de Palol
  • Escarlata Circus

Crec que és gairebé impossible fer una ressenya “llegible” amb la relació completa dels espectacles, amb una petita explicació, dates, horaris i preus. No paga la pena fer-ho, perquè ja es poden veure tots aquests detalls de la temporada vinent en el següent enllaç http://www.mercatflors.cat/temporada-a-la-vista/

Voldria remarcar però, els diferents “itineraris” en la que s’ha volgut dividir la programació:

  • IMPRESCINDIBLES d’aquí i ara – Dansa feta i produïda aquí, a casa nostra. Dansa imprescindible amb denominació d’origen:
    • CÈL·LULA#1 / Albert Quesada: Flamingos
    • Thomas Noone Dance: Closer
    • La Veronal: Pasionaria
    • OtraDanza: Da Capo
    • OtraDanza: Rito
    • Roser López Espinosa: BRUIT (títol provisional)
    • Jesus Rubio Gamo: Gran Bolero
    • Cia. Vero Cendoya: La partida
  • IMPRESSIONANTS – Peces essencials amb poques oportunitats de veure. Són icones de la dansa, amb veu pròpia. Coreògrafs i companyies que són grans referents internacionals de la dansa contemporània:
    • Anne Teresa De Keersmaeker / Rosas: Achterland
    • Batsheva Dance Company: Venezuela
    • Boris Charmatz: 10.000 gestos (Constel.lació Boris Charmatz)
    • Meg Stuart / Damaged Goods: VIOLET
  • DESBORDATS – L’itinerari més desbordat, perquè desborda l’espai, el temps, els cossos, les disciplines, els públics, el pensament, els objectes. Per arriscar-se a descobrir altres “paisatges”:
    • Marlene Monteiro Freitas: Bacants
    • La Ribot: Panoramix  i Laughing Hole (Constel.lació La Ribot)
    • Jorge Dutor i Guillem Mont de Palol: Y por qué John Cage?#LOSMICRÓFONOS  i  Grand Applause (Constel.lació Jorge Dutor i Guillem Mont de Palol)
    • Jordi Galí: Orbes
    • Eva Meyer-Keller: Some Significance
    • Marcos Simões i Sara Manente: TeleVisions
    • Peter Stamer: On Truth and Lie in an Extra-Moral Sense
  • PECES AMB HISTÒRIA i la història en una peca – Peces que tenen alguna relació amb la història de la dansa:
    • Boris Charmatz: Flip Book
    • Meg Stuart / Damaged Goods: And evening of solo works
    • Boris Charmatz: 20 ballarins pel segle XX (Constel.lació Boris Charmatz)
  • SORPRENENTS – Peces inesperades que ens seduiran:
    • Rachid Ouramdane: Tordre
    • compagnie dernière minute / Pierre Rigal: Mobile
    • Big Bouncers: O.V.N.I.Si estiguéssim soles a l’Univers… (Constel.lació Big Bouncers)
    • Iris Heitzinger i Françoise Boillat: Wallflowering
    • João Lima, Cecilia Colacrai i Anna Rubirola: Morder la lengua
    • Oona Doherty: Hope Hunting
  • INCREÏBLES CIRC
    • Escarlata Circus: Quan els crancs portin talons –  Devoris causaPugilatus –  L’Attraction Céleste (Constel.lació Escarlata Circus)
    • Circo Aereo: Un cirque plus juste
    • Los Galindos: UduL
  • TALLA ÚNICA  – Peces per a públic familiar:
    • Plan d: Ice Palace
    • Christian Rizzo: D’à côté
    • Guy Nader | Maria Campos: Tarannà
    • Dutor – Palol – Blanco: Lo mínimo
    • Pere Faura – FLIC: Ballar és cosa de Llibres

Per altra banda tornen els Tallers per a espectadors actius; seran programes modulars d’activitats singulars que el Mercat proposarà entorn dels creadors, dividits en 3 mòduls trimestrals independents que inclouran presentacions, conferències, pel·lícules, pràctiques corporals, assajos oberts o lectures comentades. Els mòduls tindran un preu simbòlic de 10 €, 17 € o 22 € depenent del nombre de mòduls elegits.

Una hora abans – els dissabtes de funció haurà una xerrada gratuïta, amb coordinació BdDansa – Explicadansa, de la mà de professionals del sector, ballarins i coreògrafs.

Com de costum us deixo l’àudio del que va explicar Àngels Margarit en aquesta presentació …

Deixa un comentari