– Teatre – BELLESA BELLESA, Un cabaret deformat (🐌+🐚) – Teatreneu – 2018.05.26 (temp. 17/18 – espectacle nÂș 280)

BELLESA BELLESA, Un cabaret deformat (temp. 17/18 – espec. nÂș 280)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts EscĂšniques – 

Per Imma Barba & Miquel GascĂłn

Els que ens coneixeu una mica, sabeu que a mĂ©s a mĂ©s d’acudir als Teatres mĂ©s coneguts, intentem donar suport a totes les iniciatives d’arts escĂšniques protagonitzades per gent jove; intentem anar a veure les seves propostes artĂ­stiques, si aquests ens conviden a fer-ho, perquĂš saben perfectament que sempre, sempre deixem  escrita la nostra opiniĂł en aquest espai.

Malauradament no sempre connectem amb els espectacles als que assistim i aquest ha estat un clar exemple. HavĂ­em vist treballar a alguns dels joves que protagonitzen ara aquesta proposta de BELLESA, BELLESA, Un cabaret deformat  …i l’Ășltima vegada molt recentment al Teatre EĂČlia, on segurament han cursat estudis…. i hem de reconĂšixer que llavors el seu treball ens havia agradat força; tambĂ© coneixĂ­em que aquesta companyia (Fac-ĂČf) havia fet residĂšncia a la Sala Ivanow, la qual cosa ens donava una garantia d’un bon treball de creaciĂł.

Aquesta presentaciĂł amb diapositives necessita JavaScript.

Ahir a la nit, ens vam asseure a primera fila de la Sala d’abaix del Teatreneu, a GrĂ cia, completament oberts al que ens volien proposar i mĂ©s pensant en el subtĂ­tol d'”Un cabaret deformat”.

Tot i que l’espectacle té un inici força impactant, on les cinc actrius i un actor desfilen nus o gairebĂ©, davant nostre, en el que sembla un concurs de bellesa, de seguida es converteix en un seguit de petites escenes amb un fil conductor que intenta criticar els parĂ metres que transmet la societat de consum, perquÚ les seguim fil per randa, per tal d’aconseguir un cos el mĂ©s acceptable possible per poder “lligar” rĂ pidament i quantes mĂ©s vegades millor.

Dubto durant hores quina roba posar-me
Vaig cada mes a la perruqueria
Vaig al gym a tonificar-me
Cada nit em poso crema per assecar els granets
Tinc molt clar quin Ă©s el meu perfil bo
Em depilo quan hi ha lluna nova
No menjo hidrats de carboni a la nit
SĂ© com dissimular els meus defectes
Em blanquejo les dents per somriure amb calma
SĂ© perfectament quina part de mi operaria
M’agrada el meu cos, i li vull treure profit.

Entenem que han treballat plegats en el que vol ser una creaciĂł col·lectiva, amb tota la il·lusiĂł del mĂłn, intentant fer riure als espectadors, amb esquetxos curts i que abasten diferents temes relacionats amb el culte al cos, perĂČ creiem que els manca la figura d’un dramaturg que doni al seu conjunt la coherĂšncia per convertir-se en un espectacle que pagui la pena veure…. i sobretot es nota especialment la falta d’una direcciĂł per obtenir una visiĂł exterior i uns bons resultats.

Aquesta presentaciĂł amb diapositives necessita JavaScript.

Sabem que es tracta d’un espectacle de petit format i que no compta amb mitjans econĂČmics. PerĂČ tambĂ© creiem que no basta amb la il·lusiĂł dels seus protagonistes i les seves compromeses interpretacions, per aixecar un bon espectacle.

Les transicions entre escena i escena, per posar un exemple, es podrien millorar molt, i sobretot disminuir-les perquĂš sĂłn excessives i trenquen la narraciĂł; tampoc caldria deixar a les fosques la Sala tantes i tantes vegades.

PerĂČ el principal problema que veiem en aquest treball, Ă©s la manca de coherĂšncia del discurs del conjunt dels esquetxos, en voler fer riure amb situacions on la dona es veu abocada a fer determinats actes inversemblants per estar mĂ©s “bella” (pixats de la parella a la cara, baves de cargol, veure aigua amb unes gotetes de Fairy, entre moltes altres) i a la vegada voler fer una crĂ­tica seriosa de les actituds masclistes de la societat, principalment vers al sexe femenĂ­, perĂČ tambĂ© vers els homes sospitosament massa sensibles.

Creiem que el resultat obtingut, ha estat un espectacle profundament “masclista”, quan estem segurs que el que pretenien era tot just el contrari.

Tampoc entenem que pinta dins d’aquest espectacle, l’escena on les cinc actrius, ens volen donar una classe magistral de com els homes les hem de fer el cunnilingus … com hem de xuclar, fregar, llepar amb la boca o amb la llengua, la vulva, la vagina i el clĂ­toris, …. ni tampoc l’escena on l’actor explica com s’ha de fer una bona “mamada”.

No ho trobem simplement coherent dins d’aquest l’espectacle i en cap cas ens escandalitza, perquĂš possiblement per mĂ©s edat podem tenir mĂ©s experiĂšncia en aquestes prĂ ctiques sexuals. Simplement el veiem com un afegitĂł innecessari a l’espectacle, per voler donar una pĂ tina de “modernitat” al tema mĂ©s vell del mĂłn.

Com veieu, aquesta vegada no hem connectat gairebĂ© gens amb la proposta, malgrat que valorem molt positivament el treball d’interpretaciĂł dels sis actors.

Sap greu haver d’opinar negativament d’un treball artĂ­stic, en el que s’han posat moltes il·lusions i un immens treball; podrĂ­em no escriure la nostra valoraciĂł o fins i tot falsejar-la, perĂČ preferim dir sempre el que pensem. Sabem tambĂ© que la nostra opiniĂł Ă©s simplement una mĂ©s i que no te perquÚ ser la mĂ©s vĂ lida.

 

DramatĂșrgia:  creaciĂł col·lectiva cia Fac-ĂČF
DirecciĂł: cia Fac-ĂČF
Repartiment: Marc Arias – Julia Calzada – Joana Castellano – Meritxell DĂ­az – Paula Segura – Neus Soler
Il·luminació:  Miquel Llull i Claudia Asensio
Idioma: CatalĂ  – Durada: 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'estĂ  connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.