– Teatre – LÍMITS (🐌🐌🐌+🐚) – Casino La Floresta – 2018.05.18 (temp. 17/18 – espectacle nÂș 270)

LÍMITS (temp. 17/18 – espec. nÂș 270)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts EscĂšniques – 

Per Imma Barba & Miquel GascĂłn

VĂ rem conĂšixer aquest passat setembre, a en Carlos Tejedor i a la Maria, la seva dona, tot esmorzant un dia al mateix allotjament de TĂ rrega quan estĂ vem immersos en plena Fira TĂ rrega; en aquell esmorzar vĂ rem establir una conversa sobre la nostra passiĂł compartida per les Arts EscĂšniques i Ă©s llavors quan ens van parlar de quĂš a La Floresta, on ells viuen, organitzen anualment una “Mostra de Teatre Alternatiu” i ens van animar a assistir a l’edició d’enguany

Aquesta presentaciĂł amb diapositives necessita JavaScript.

Des de setembre passat ha plogut molt, perĂČ el temps passa mĂ©s rapidament del que voldrĂ­em i ahir va arribar la data de poder apropar-nos al centre cultural del Casino de La Floresta, un mĂ gic i al mateix temps magnĂ­fic espai, per nosaltres totalment desconegut, on en Carlos i la Maria ens van rebre amb molta calidesa.

L’espectacle LÍMITS era la segona de les propostes que s’hauran pogut veure en el “Cicle Altre-Teatre, II Mostra de teatre alternatiu a la Floresta”.

LÍMITS Ă©s un espectacle creat per a carrer i espais no convencionals que es va estrenar a la Fira de TĂ rrega de 2017 i malgrat que nosaltres vĂ rem poder veure fins a 17 espectacles de la Fira, aquest no va poder encaixar en la nostra agenda.

LĂ­mits Ă©s una obra inspirada en el conte “L’elefant encadenat” de Jorge Bucay on un nen es pregunta perquĂš un animal tan gran i amb tanta força no far res per deslliurar-se’n de la cadena lligada a una petita estaca. Amb una estirada seria lliure …..

LĂ­mits parla de com les opinions dels altres poden limitar la capacitat d’acciĂł i de desenvolupament de les persones.

Aquesta presentaciĂł amb diapositives necessita JavaScript.

Plantejada com a metàfora dels marcs mentals que ens autoimposem i que ens impedeixen créixer com a persones, és un al·legat contra la por, les opinions preconcebudes, les limitacions socials i culturals i les imposicions de qualsevol mena.

Una reivindicaciĂł de les capacitats i de les possibilitats de les persones.

Cal descobrir els propis lĂ­mits per un mateix, cal provar de fer allĂČ que realment es vol fer, no deixant que els impediments que ens transmet la societat o la famĂ­lia suposin barreres que ens facin dubtar de les nostres capacitats i ens impedeixin actuar.

El seu creador i intĂšrpret es Ferran Orobitg, nascut a Cervera, que l’any 2003 va fundar, amb Ivan Alcoba, la companyia Fadunito, que va començar actuant en terres catalanes perĂČ de seguida va representar les seves propostes en festivals arreu del mĂłn.

Com ell mateix afirma, la creaciĂł de LĂ­mits ha suposat una experimentaciĂł fora de la seva zona de confort habitual, en trobar-se per primera vegada sĂČl davant del pĂșblic, i en no tractar-se d’un espectacle itinerant.

Aquesta presentaciĂł amb diapositives necessita JavaScript.

Ferran Orobitg és un artista acostumat al teatre de carrer que en aquesta proposta parteix d’un text perĂČ no utilitza les paraules, donant tot el protagonisme al moviment i a la comunicaciĂł no verbal. Una persona que sap comunicar amb la mirada i amb la seva expressiva gestualitat, transmetent de manera immediata una enorme cordialitat.

La quarta paret es trenca des del minut zero i sense adonar-nos ens veiem participant en l’espectacle mĂ©s o menys activament. L’actor envaeix la platea i amb una simple cinta adhesiva, proposa a alguns espectadors i de forma voluntĂ ria, bloquejar temporalment algun dels nostres moviments fĂ­sics; a l’Imma i a mi ens va tocar el rebre i ens va lligar les mans, l’un a l’altre i vĂ rem restar units bona part de l’espectacle, …a altres persones els hi va bloquejar algun membre del seu cos, en una clara metĂ fora del que pretĂ©n explicar.

En un moment donat la cadira de rodes que forma part de la posada en escena, de sobte pren vida prĂČpia i es converteix en un altre protagonista que interacciona amb l’actor. Una idea que ens va semblar força atractiva.

Un espectacle que barreja el teatre fĂ­sic amb moviments coreogrĂ fics, tambĂ© d’equilibri, gairebĂ© de circ, amb mĂ­mica i amb una dramatĂșrgia quasi sense paraules, perĂČ totalment entenedora, en la que intenta i aconsegueix fer participar al pĂșblic.

Aquesta presentaciĂł amb diapositives necessita JavaScript.

Les barreres son més a dins que fora de nosaltres

Hem pogut gaudir d’una proposta interessant i engrescadora.

Des d’aquest espai agraĂŻm al Carlos i la Maria l’oportunitat que ens han donat de conĂšixer aquest lloc certament mĂ gic.

Divendres vinent, tornarem al Casino de La Floresta, per poder veure la tercera i Ășltima proposta d’aquest cicle, amb l’espectacle VA COM VA, una creaciĂł col·lectiva a partir de poemes de Vicent AndrĂ©s EstellĂ©s.

Creació i actor: Ferran Orobitg
Ajudant de direcció: Ivan Alcoba \ Manipulació i tècnic: Ivan Alcoba \ Escenografia: Xevi Planes \ Músiques i edició sonora: Virgínia Borràs \Visió exterior: Pere Farran, Jaume Jové i Elinor Randle \ Producció: Fadunito Produccions S.L. \ Fotografia: Georgina Puig \ Disseny gràfic: Núria Sas \ Vídeo: Miquel Camacho
Durada: 50 minuts

Quant a Miquel Gascon

ViatgermanĂ­ac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al mĂ xim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, mĂșsica, ĂČpera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en Teatre i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interÚs l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'estĂ  connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.