– Teatre – DOS PITS I UNA POMA (🐌🐌🐌+🐚) – El Maldà – 2018.04.16 (temp. 17/18 – espectacle nº 257)

DOS PITS I UNA POMA (temp. 17/18 – espec. nº 257)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques – 

Per Imma Barba & Miquel Gascón

Oriol Genís és actor, dramaturg, director, cantant … i en aquesta ocasió presenta a El Maldà, com a dramaturg i director,  DOS PITS I UNA POMA, un retrat de la figura de la dona a través de la literatura i l’opera.

DOS PITS I UNA POMA és un recital d’òpera que combina la música (13  peces) amb textos d’autores (8 textos) que ens conviden a una reflexió sobre la situació de la dona a la societat des de diversos punts de vista.

L’obra posa en contacte obres de Verdi, Puccini, Cilea, Rossini, Mozart, Ponchieli i Wagner, amb escrits de poetesses i escriptores com Montserrat Roig, Valerie Solanes, Maria Aurèlia Campmany, Maria Mercè Marçal i Montserrat Abelló.

Grans compositors d’òpera que han dibuixat personatges de dones mortíferes i fatals, personatges femenins que van crear i han passat a la història del repertori operístic.

Contrastant amb les visions vitals d’aquestes heroïnes operístiques, tenim les dones descrites per les nostres autores que han deixat un seguit de textos sobre la seva emancipació.

Els textos d’aquestes dones contrasten amb “el retrat de les heroïnes operístiques passades pel filtre de la visió patriarcal d’aquests compositors, segons Genís.

Vivir en esta sociedad significa, con suerte, morir de aburrimiento; nada concierne a las mujeres; pero, a las dotadas de una mente cívica, de sentido de la responsabilidad y de la búsqueda de emociones, les queda una-sólo una única posibilidad: destruir al gobierno, eliminar el sistema monetario, instaurar la automatización total y destruir al sexo masculino” (SCUM MANIFIESTO. Valerie Solans)

És una peça que vol trencar l’estigma dels personatges femenins del món de l’òpera, oferint un recital en el que la música ocupi un lloc destacat i ens transporti a alçàries de bellesa, sense renunciar a les ganes de provocar una reflexió sobre el paper de la dona partint d’una imatge convencional: la que es guanya la vida netejant i la que viu reclosa a casa seva.

Una posada en escena que impacta des del moment zero, amb un piano i un pianista, Manuel Ruiz, que no deixa de mirar el seu mòbil. Dalt del piano una dona, Clara Manyós, que semblaria una estàtua si no fos perquè menja una poma i de cop, entra la dona de fer feines, Núria Dardinyà, (soprano), que canta esplèndidament mentre belluga galledes i pals de fregar.

Una divertida proposta programada els dilluns al Cabaret del Maldà.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Dramatúrgia i direcció: Oriol Genís
La cantant: Núria Dardinyà
L’actriu: Clara Manyós
El pianista: Manuel Ruiz
Supervisió de moviment: Roberto G. Alonso \ Confecció vestuari de La Cantant: Leo Quintana \ Disseny vestuari de l’actriu i supervisió general vestuari: Marc Udina \ Disseny de llum: David Bofarull \ Traducció ària Mimí de La Bohème: Xavier Montoriol \ Fotografia cartell: Josep Àngel Borràs \ Fotografies espectacle: Carles Ollé \ Ajudant de direcció: Clara Manyós \ Relacions públiques: Ester Nadal \ Producció executiva i contractació: La Bacanal
Amb el suport de l’Escola de Música del Palau i Teatre Eòlia.
Idioma: català, castellà i italià
Durada: 55 minuts

Un pensament a “– Teatre – DOS PITS I UNA POMA (🐌🐌🐌+🐚) – El Maldà – 2018.04.16 (temp. 17/18 – espectacle nº 257)

  1. Núria Dardinyà

    Moltes gràcies Miquel per ssr una victima esplèndida en el miment Macbeth . Gràcies per la teva sensibilitat i sentit de l ‘ humor. Merci.

    Respon

Deixa un comentari