– Teatre – VAIG SER PRÒSPER (Recordant la Tempesta) (🐌🐌🐌🐌🐌) – La Seca – 2018.04.06 (temp. 17/18 – espectacle nº 242)

VAIG SER PRÒSPER (Recordant la Tempesta) (temp. 17/18 – espec. nº 242)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques – 

Per Imma Barba & Miquel Gascón

La Tempesta va ser l’última gran obra de Shakespeare publicada l’any 1611, que narra la història de Pròsper, Duc de Milà i la seva filla Miranda desterrats a una illa deserta. El duc és un mag que desencadenarà una tempesta per venjar-se, i entra en contacte amb l’altre món.

Aquesta obra serveix com a punt de partida a Projecte Ingenu per fer una exploració de la naturalesa de la senectut humana. Com ens van comentar a la roda de premsa, després de “HAMLET” i “ROMEU i JULIETA”, la companyia tanca, amb aquesta proposta, una trilogia shakespeariana endinsant-se de ple en un teatre físic, poètic, a voltes abstracte, a voltes terrenal.

Una proposta on la coralitat, la cançó, l’escenografia mutant i la vivència ritual conjunta amb l’espectador formen part del llenguatge escènic. Una posada en escena propera al teatre-dansa.

VAIG SER PRÒSPER O RECORDANT LA TEMPESTA ens parla d’un home vell que en un altre temps fou pròsper. Una casa que en una altra època fou esplendorosa Una filla. Runes de memòria per a desenterrar. Vestigis d’un passat cert. Fabulacions per a evitar l’oblit …

 En el text original, Shakespeare retrata l’absurd de les relacions de poder i de la política. Quan l’ambició personal passa per damunt de la vocació de servei a la comunitat, tota acció política esdevé arbitrària i tirana. Al final de La Tempesta, Pròsper es reconcilia amb el Rei de Nàpols i amb el seu germà, aconsegueix casar la seva filla Miranda amb Ferran, el príncep de Nàpols. Plegats tornen cap a casa, a Milà. Cap d’aquestes decisions es prenen pensant en la responsabilitat d’aquets mandataris vers el seu poble. Només per interès personal.

En aquesta proposta dirigida i adaptada per Marc Chornet el vell Pròsper, interpretat pel ballarí i coreògraf Víctor Rodrigo, viu en solitud, anys després d’haver retornat a Milà, intentant recordar allò que un dia fou la seva vida. Una mirada subjectiva cap a la pròpia identitat i el seu passat en el moment vital en què els records comencen a ser incoherents i la persona s’adona que comença a perdre les seves capacitats.

L’obra busca esbrinar la forma que tenen els records mitjançant els somnis, que poden tenir textura, olor, sensacions …. amb una nova forma de fer teatre, la companyia arrisca amb un Shakespeare sense paraules i una posada en escena absolutament fascinant.

Presentat a dues bandes (nosaltres hem estat a la grada B) mostra una escenografia que permet visualitzar el pis on viu Pròsper amb les diferents habitacions. L’encertadíssim disseny d’espai i il·luminació és obra de Laura Clos.

La música original i els arranjaments són obra de Neus Pàmies que ens ha meravellat pel seu treball actoral i la seva extraordinària veu. En general, tota la música és excel·lent i les interpretacions corals d’una gran qualitat i bellesa.

El moviment coreogràfic de la mà de Víctor  Rodrigo és absolutament hipnòtic des de la primera escena, una coreografia on tot està pensat al mil·límetre.

VAIG SER PRÒSPER o RECORDANT LA TEMPESTA, és poesia feta teatre, que ens ha captivat per la seva magnífica posada en escena i per les excel·lents interpretacions de Toni Guillemat, Cristina López, Neus Pàmies, Víctor Rodrigo, Martí Salvat, Roser Tàpias i Xavier Torra.

Tal com comenta Marc Chornet en el programa de mà, aquesta és una proposta construïda amb la intenció de provocar una reflexió sobre el que anomenen realitat És la “pura realitat” tan pura i tan real com pensem, o només un conjunt d’indicis parcials que el nostre cervell s’entesta a pensar que són coherents.” ….

“I què passa quan el cervell ja no és capaç de saber quan està dins o fora del teatre… Que passa quan ja no és capaç de controlar què percep, com ho percep i quin sentit té allò que reconstrueix On resideix llavors la realitat? On resideix la veritat?

Una proposta que ens ha fascinat i que recomanem sense dubtar-ho.

Projecte Ingenu és companyia resident a la Nau Ivanow i aquesta obra és III Premi Born de Residències Artístiques (Ciutadella de Menorca) i compta amb el suport econòmic del programa europeu per a la innovació en la gestió cultural CREATIVE LENSES.

Direcció i adaptació: Marc Chornet Artells
Repartiment: Víctor Rodrigo, Toni Guillemat, Cristina López, Neus Pàmies, Martí Salvat, Roser Tapias, Xavier Torra
Ajudant de direcció:  Jaume Viñas \ Escenografia i Il·luminació : Laura Clos Caturla (Closca) \ Audiovisuals: Alfonso Ferri \ Caracterització i vestuari: Marta Rafa \ Moviment: Víctor Rodrigo \ Música original i arranjaments vocals: Neus Pàmies \ Espai Sonor: Pol Queralt \ Assistent artistic: Rosa Serra \ Ajudant escenografía: Sergi Corbera \ Ajudant vestuari: Helena Torres \ Fotografía: David Ruano \ Video promocional: Anna Cornudella \ Premsa: Anna Aurich (Cósmica)
Idioma: català – Durada: 1h 10 min

Quant a Miquel Gascon

Viatgermaníac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al màxim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, música, òpera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en Teatre i etiquetada amb , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.