– Circ – TOTEM Circ du Soleil – (🐌🐌+🐚) Le Grand Chapiteau a l’Hospitalet de Llobregat – 2018.04.02  (temp. 17/18 – espectacle nÂș 239)

TOTEM Circ du Soleil (temp. 17/18 – espec. nÂș 239)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts EscĂšniques – 

Per Imma Barba & Miquel Gascón

Hem vist gairebĂ© tots els espectacles del Circ de Soleil que han arribat a casa nostra i sempre hem gaudit molt de tots ells, malgrat que segurament cada vegada ens sorprenen menys que la vegada anterior. En aquest Blog hem parlat dels darrers que hem vist… VAREKAI el 2010, CORTEO el 2012, “O” a Las Vegas en el nostre viatge per USA l’any 2013 i KURIOS a Quebec, quan vam viatjar al CanadĂ  en 2014.

Ja fa força temps que vam comprar les entrades per aquest TOTEM, entrades que no sĂłn barates, ja que els preus oscil·len de 40 a 190 euros. Nosaltres vam poder encara comprar les mĂ©s econĂČmiques, per tant força lateralitzades. Encara podem dir que vĂ rem tenir sort, perquĂš la noia que tenĂ­em a la nostra dreta ja no podia veure tot l’escenari central, a causa de la torre dels tĂšcnics que impedia la visibilitat.

No cal parlar dels preus de begudes (mĂ­nim 5 euros), crispetes 6 euros, programa de mĂ  (15 euros) o merchandising descarat a un preu totalment abusiu …. perĂČ aixĂČ no és un fet nou en aquesta mena d’espectacles.

Aquesta presentaciĂł amb diapositives necessita JavaScript.

TOTEM és un espectacle estrenat el 2010 a Montreal i dirigit per un dels millors directors de teatre del mĂłn, Robert Lepage. AixĂČ es nota en la posada en escena o embolcall que guarneix els diferents nĂșmeros de circ, especialment en unes espectaculars projeccions a la rampa central que uneix l’espai on estĂ  situada l’orquestra, amb la pista central.

Comença amb una extraordinĂ ria puntualitat i ens mostra “L’inici de la vida”, on un home-peix baixa des del sostre al mig de l’estructura que habiten altres amfibis i peixos, que salten i donen voltes; es tracta d’una superficie liquida, que ben aviat es converteix en un oceĂ  ple de peixos i amfibis. A la pista central veiem una enorme i espectacular closca de tortuga on un munt d’animals evolucionen.

TOTEM vol explorar els llaços que uneixen a l’home amb altres espĂšcies, els seus somnis i el progrĂ©s evolutiu de les espĂšcies.

La closca de tortuga s’eleva fins al sostre i deixa de tenir sentit durant la resta de l’espectacle. Aquest espectacular inici, Ă©s des del nostre punt de vista, un dels pocs aspectes interessants de la proposta, ja que els nĂșmeros circenses (que haurien de ser el mĂ©s important en un espectacle de circ), no tenen la força suficient per catalogar-lo com un bon espectacle.

Aquesta presentaciĂł amb diapositives necessita JavaScript.

Potser nosaltres estem massa influenciats pel que vam veure al Festival Internacional de Circ a Girona, a finals de febrer, perquĂš en aquell espectacle tots, absolutament tots, els nĂșmeros circenses ens feien exclamar un oohhhhhh!!!, d’incredulitat, per la novetat d’execuciĂł i la seva enorme qualitat. Malauradament en aquest TOTEM del Circ du Soleil, cap nĂșmero ens ha provocat una sensaciĂł semblant, encara que salvarĂ­em potser un parell de nĂșmeros, principalment el de la dona contorsionista.

La nostra opiniĂł encara Ă©s mĂ©s negativa si parlem dels pallassos, que han tingut una actuaciĂł molt, perĂČ que molt fluixa i que a nosaltres no ens ha provocat ni un petit somriure.

PatĂštic el començament de la segona part, amb un intent “d’apropar-se” al pĂșblic de BCN (els seus assessors no coneixen segurament on estan actuant) … una “maja” espanyola vestida de negre apareix a la rampa, mentre que alguns pallassos intenten representar un “tablao flamenc” i una cursa de braus….. vergonya aliena !!!

Malgrat que a la web del Circ du Soleil, consta un nĂșmero de trapezi, almenys aquest dilluns de Pasqua, no va haver-hi cap nĂșmero aeri, i tots van ser “terrestres”.

Resumint, 90 minuts d’espectacle, primera part d’una hora i segona part de 30 minuts contant les salutacions…. aixĂČ si, mitja hora de descans per veure si el pĂșblic consumeix alguna cosa o compra records.

Els nĂșmeros que vam poder veure (no consta el nom dels artistes ni tan sols a la web del Circ du Soleil)… van ser els segĂŒents:

  • El nĂșmero anomenat “Monocicles amb bols” on cinc noies llencen bols de metall amb els peus i els col·loquen sobre els seus caps sense utilitzar les mans i mantenint l’equilibri.
  • Una “dansa amerĂ­ndia” on al so d’un tambor, un jove ballarĂ­ evoca amb anelles el cercle infinit de la vida.
  • Una “contorsionista” que sembla sortir de dins d’una flor i que belluga el seu cos com si fos de goma. Segurament el millor de l’espectacle TOTEM.

  • “L’evoluciĂł de les espĂšcies” amb els micos en diferents estadis fins al homo-sapiens que Ă©s qui fa alguns exercicis sobre una barra vertical.
  • Un “Trio d’anelles” on dos homes competeixen entre ells amb les anelles i una dona els hi mostra com fer-ho.
  • “Malabars” del cientĂ­fic boig dins un enorme matrĂ s de laboratori. Molt visual amb l’orquestra fent percussió  amb tubs d’assaig.
  • “Patinatge sobre rodes”, on en una escena que evoca una cerimĂČnia nupcial, una parella de patinadors gira i fa piruetes dalt d’una petita plataforma de 1,8 m de diĂ metre amb forma de tambor.
  • “Barres russes” amb un vestuari acolorit d’antigues tribus sud-americanes, ja desaparegudes, uns acrĂČbates salten d’una barra elĂ stica a un altre, en un desig d’escapar de la gravetat de la terra.

NĂșmeros ja mĂ©s que vistos en altres propostes, que malgrat estar ben realitzats (nomĂ©s faltaria), no arranquen el oohhhhh !!!, d’altres espectacles del Circ du Soleil.

D’aquest, TOTEM, hem sortit francament molt decebuts. Un espectacle on tots els nĂșmeros sĂłn a terra, o arran de terra, sense trapezis, ni barres, ni equilibristes.

AixĂČ si, la posada en escena, la mĂșsica i el vestuari, espectaculars, com de fet ens tenen acostumats.

DirecciĂł i dramatĂșrgia:  Robert Lepage
Direcció artística: Gilles Ste-Croix
Direcció escÚnica: Neilson Vignola
Escenografia: Carl Fillion \ Il·luminaciĂł: Étienne Boucher \ So: Jacques Boucher \ CaracteritzaciĂł: Nathalie J. Simard \ Maquillatge i vestuari: Kym Barrett \ Coreografia: Jeff Hall \ MĂșsica: Bob & Bill \ ProducciĂł: Cirque du Soleil \ ProducciĂł executiva: Guy LalibertĂ©
Durada: 120 minuts inclĂłs l’entreacte de 30 minuts

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'estĂ  connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.