– Voltar per la Literatura – CONTES DE BONA NIT PER A NENES REBELS d’Elena Favilli i Francesca Cavallo (🐌🐌🐌🐌) – 2018.03.17 – (temp. 17/18 – llibre nÂș 026)

CONTES DE BONA NIT PER A NENES REBELS d’Elena Favilli i Francesca Cavallo – (temp. 17/18 – llibre nÂș 026)

Per Imma Barba

Un regal d’aniversari que m’ha fet molta il·lusiĂł i que he llegit amb els ulls d’una nena. Aquest Ă©s un llibre de contes sobre dones reals que d’una manera o altra han deixat petjada. Un llibre per a nens i nenes perquĂš sĂ piguen que si lluiten, poden ser allĂČ que volen ser. S’ha de tenir especial cura en ensenyar als nens, que el triomf social no Ă©s un element necessari per aconseguir els somnis.

Un llibre que dĂłna una pinzellada de les vides de cent dones, cientĂ­fiques, polĂ­tiques, escriptores, esportistes, activistes, artistes, …… Dones que tenien somnis i van actuar amb determinaciĂł i audĂ cia per aconseguir fer-los realitat. Dones que van lluitar contra les injustĂ­cies o contra la discriminaciĂł social. Dones que han lluitat per la igualtat de drets entre les persones.

Les vides estan explicades com un conte (començant pel clĂ ssic “Hi havia una vegada“), perĂČ les heroĂŻnes sĂłn reals.

El llibre contĂ© les il·lustracions de seixanta artistes d’arreu del mĂłn, tant o mĂ©s interessants que els mateixos textos.

Aquests contes infantils s’han convertit en un fenomen editorial arreu del mĂłn. El text es va publicar als Estats Units el 2016, mitjançant un procĂ©s de crowdfunding. S’ha publicat en 26 idiomes i va sortir publicat en catalĂ  i castellĂ  l’estiu de 2017. Ha venut un miliĂł d’exemplars.

Actualment les autores han iniciat la campanya per poder editar un segon llibre.

Elena Favilli (a la dreta de la foto) Ă©s emprenedora mediĂ tica i periodista i Francesca Cavallo Ă©s escriptora i directora de teatre. Rondant la trentena es van mudar de MilĂ  a Silicon Valley per crear Timbuktu Labs, un laboratori d’innovaciĂł de mitjans de comunicaciĂł infantils, des de llibres fins a parcs infantils, jocs digitals i tallers interactius.

TĂ­tol original: Good Night Stories for Rebel Girls
TraducciĂł al catalĂ : Esther Roig
Editorial: Estrella Polar
Data de publicació en català:  Agost del 2017
PĂ gines: 224

Leave a Reply