– Roda de premsa SISMÒGRAF 2018 – Camí Verdaguerià a Vallvidrera – 2018.03.06 (temp. 17/18 – RdP 068)

Roda de premsa SISMÒGRAF – (temp. 17/18 – RdP nº 68)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques – 

Per Miquel Gascón

Aquest passat dimecres vaig poder assistir a una peculiar i divertida Roda de premsa “en moviment”, ja que es va realitzar en bona part dins d’un autocar que ens portava a un lloc sorpresa que no coneixem prèviament. Era la presentació de la desena edició del Festival de Dansa, SISMÒGRAF, que se celebra cada any a Olot.

This slideshow requires JavaScript.

Durant el recorregut ens van anant detallant totes les propostes, fins al lloc de destí… la parada dels ferrocarrils de la Generalitat, Baixada de Vallvidrera, i des d’allà caminant  seguim les passes de Pere Faura, que ens porta pel camí Verdaguerià fins a un indret on ens indiquen que utilitzem els auriculars perquè tothom pugui participar d’una “coreografia” en viu

El festival, que se celebrarà a Olot del 19 al 22 d’abril, busca seguir apropant la dansa a tothom a través dels 27 espectacles que s’hi han programat (dels quals cinc són coproduccions  i vuit estrenes)  i consolida els projectes paral·lels com són les Rèpliques (espectacles de dansa que tenen lloc abans o després dels dies del festival), l’Ona expansiva (propostes de dansa que es programen a altres poblacions de la Garrotxa) i l’Erupció, aquesta última centrada aquest any en el circ coreografiat.

Les cinc coproduccions del festival Sismògraf 2018 són:

1-  Set of sets de Guy Nader i Maria Campos

2 – Mol·leculari de la Lipi Hernández

3 – Cuculand Souvenir de Roberto Olivan

4 – Fosques de la Cia. Las Lo Lasla Cia. El Paller i Art Estudi 

5 –  C.O.S de Vero Cendoya 

Les cinc coproduccions s’estrenaran al festival juntament amb la peça inaugural Opening vulcanus d’Eulàlia Bergadà, Estudi per a pandereta de Societat Doctor Alonso i Brut  de Marta Torrents.

Per tal d’apropar la dansa a la ciutadania, el Sismògraf programa un grapat d’espectacles a l’aire lliure i gratuïts:

  • Càpsules de la companyia catalana La mujer del carnicero
  • l’itinerari Cinc minuts de dansa, en què un grup d’alumnes del Conservatori Superior de Dansa de l’Institut del Teatre interpretaran peces de cinc minuts dirigides per Joan Català
  • Give me protein de Kernel Dance Theatre
  • Labranza Kids del Colectivo LaMajara que presentarà el resultat final d’un taller amb nens i nenes de la comarca
  • La mesura del detall de Magí Serra. 

L’accent internacional el posaran els francesos Compagnie Didier Théron, que presentaran pels carrers d’Olot els espectacles Air i La Grande Phrase.

Tampoc fallen dos dels esdeveniments a l’aire lliure més populars entre el públic: el SismoHop, el Festival HOP  i l’Itinerari de dansa al Parc Nou.

En aquesta edició l’Erupció girarà entorn del circ coreografiat. En total, formen part d’aquesta secció que combina dansa i circ, cinc espectacles:

  • Cuculand Souvenir de Roberto Olivan Performing Arts
  • Brut de Marta Torrents – Fet a mà
  • Analepsis de Paula Quintas
  • Traspediantes Maibaum de Jordi Galí – Arrangement Provisoire.

Un altre dels plats forts del festival és l’estrena de la producció pròpia Fosques de la Cia. Las Lo Las, la Cia. El Paller i Art Estudi.

This slideshow requires JavaScript.

Després d’un esmorzar a base de productes de la Garrotxa tornem sobre les nostres passes a l’autocar i tornem a Barcelona.

Podeu escoltar part de l’àudio de la Roda de premsa “en moviment” …

En aquesta edició, nosaltres els “Voltaires” no hi podrem ser.

2 pensaments a “– Roda de premsa SISMÒGRAF 2018 – Camí Verdaguerià a Vallvidrera – 2018.03.06 (temp. 17/18 – RdP 068)

  1. Imma C.

    Hola,
    ens perdrem la vostra crònica, sempre completa i didàctica.
    Treurem el cap i els peus al Sismògraf de la Garrotxa.

    El premi BBVA de teatre 2018 ha seleccionat entre d´altres NOT A MOMENT TOO SOON de la Cia. Thorus Art. Peça de teatre-dansa homenatge a Merce Cunnigham, segur que us agradarà si la podeu veure. Ens va arribar a l´ànima per l´estima pel personatge i elegància i delicadesa a escena.

    Respon
    1. Miquel Gascon

      Doncs si, aquest any NO hi podrem ser. Ens quedem amb les ganes, però en canvi avui mateix marxarem a Mallorca dues setmanes i desconnectarem una mica de les Arts Escèniques i també de l’obligació (imposada voluntàriament) d’escriure el Blog, almenys durant uns dies. Segur que ens anirà bé canviar d’aires.

      Una abraçada Imma C.

      Respon

Leave a Reply