– Teatre (monòlegs) – FRANKENSTEIN (🐌🐌🐌🐌+🐚) & MACBETH  (🐌🐌🐌🐌)  – Laboratorio Teatro – 2018.02.04 (temp. 17/18 – espectacles nº 189 i 190)

FRANKENSTEIN (temp. 17/18 – espectacles nº 189) 

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques – 

Per Imma Barba & Miquel Gascón

Laboratorio Escuela de Expresión Corporal Dramática” és l’escola de teatre de Laboratorio Teatro, dirigida per Jessica Walker, local situat a tocar del Mercat de Sant Antoni.

Amb més de 18 anys d’història a Barcelona, és una escola de teatre experimental conscient, per tal de connectar la tècnica i l’esperit. Combina el teatre físic, la meditació, la investigació escenogràfica i dramatúrgica mitjançant una metodologia que fa servir la improvisació, la investigació corporal i tècniques del clown, de la dansa i del ioga.

Havíem sentit a parlar dels monòlegs i duets que ofereixen els estudiants d’aquesta escola oberts al públic, i malgrat que som assidus a les propostes escèniques d’aquesta companyia, la veritat és que aquest tipus de representacions, diguem-ne “especials”, se’ns havien escapat fins ara. Diumenge, en sortir del Versus Teatre, finalment vam poder assistir a dos dels tres monòlegs que s’ofereixen aquest mes de febrer.

El primer monòleg que vam veure va ser FRANKESTEIN o el modern Prometeo, basat en la novel·la El Monstre de Frankestein de Mary Shelley (1797-1851), que va escriure quan tenia només 19 anys.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Neiran Tejeiro Paul, nascuda a Filipines, va estudiar disseny gràfic a Vitòria i actualment estudia a Laboratorio.

Ella ens ha ofert una adaptació lliure d’aquesta novel·la que és un romanç de terror gòtic, considerada la primera obra de ciència-ficció de la història. La història de Victor Frankesteien, un estudiant de ciències que dóna vida a un monstre en el seu laboratori. I ens ho explica des de la perspectiva del monstre que es veu obligat a viure sol i amagat de la resta del món. Un monstre que recrimina al seu creador, la seva lletjor i la seva solitud.

I al final, Neiran es transforma en Mary Shelley i ens deixa conèixer una mica la seva desgraciada vida, lligada des de petita amb la mort de la seva mare I la posterior mort de tres dels seus quatre fills.

Una interpretació que ens ha encantat, amb una posada en escena magnifica on Neiran ens demostra com amb uns papers podem veure un nadó, un nen o una dona. Una dicció perfecta i una capacitat enorme de transmetre el dolor i la desesperança del monstre i la de l’autora.

Senzillament magnífica…. i una interpretació BRUTAL !!!

________________

MACBETH  (temp. 17/18 – espectacle nº 190) 

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques – 

Per Imma Barba & Miquel Gascón

Després, i sense pausa, hem tingut l’oportunitat de veure el monòleg de MACBETH de William Shakespeare (1564-1616), interpretat i adaptat per Catalina Calvo.

Catalina Calvo, nascuda a Costa Rica va estudiar arts dramàtiques, periodisme i producció audiovisual a la Universitat del seu país. Actualment resideix a Barcelona.

Ella se’ns presenta com a Lady Macbeth, una dona turmentada pel crim que hi ha comes, una dona al límit de la bogeria que intenta justificar el que han fet.

Personalment el meu viatge ha estat amb Lady Macbeth, mai em vaig imaginar el que anava a sentir, mai em vaig imaginar el que m’anava a ensenyar, mai em vaig imaginar com es podia sentir el que vaig sentir…

Una posada en escena també extraordinària on Catalina ens parla des de la bogeria i la por, dialoga amb Macbeth, representat per una cadira plena de trossos de plats al que retreu la seva covardia “Macbeth, que miras??“.

En un moment puntual es transforma en una de les bruixes que prediu el futur de Macbeth, però és en el paper de lady Macbeth on Catalina ha brillat amb una mirada de bogeria i angoixa que feia esfereir.

També magnífica.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Com de costum en acabar els membres de la Companyia, en el moment dels aplaudiments, s’abracen en un cercle, i no se separen fins que els espectadors acaben de sortir de la Sala. Tot té un aire de ritual espiritual místic i malgrat que nosaltres no som massa “espirituals”, aquí a Laboratorio Teatro, ens trobem molt a gust, gairebé com a casa.

Nota: per tal de descansar una mica, deixarem uns dies de publicar les nostres opinions sobre Arts Escèniques, i ens dedicarem a Voltar i Voltar.

Quant a Miquel Gascon

Viatgermaníac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al màxim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, música, òpera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en Teatre i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.