– Concert – BRITTEN’S FOREVER – Cor Vivaldi (🐌🐌🐌+🐚) – Auditori del Conservatori del Liceu – 2017.11.04 (temp. 17/18 – espectacle nº 95)

BRITTEN’S FOREVER – Cor Vivaldi (temp. 17/18 – espectacle nº 95)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques – 

Per Imma Barba & Miquel Gascón

Dissabte passat vam poder assistir al primer dels concerts d’aquesta temporada, que pertanyen al cicle “Les Quatre Estacions del Cor Vivaldi“, el Concert de Tardor. El lloc de celebració d’aquests concerts és el Conservatori de Música del Liceu en virtut d’un conveni de col·laboració.

Amb el títol BRITTEN’S FOREVER !, i tal com ens ha explicat Òscar Boada, aquest concert de tardor “és un homenatge al compositor anglès, un compositor de referència per al Cor Vivaldi“. Britten mai es va deixar encotillar per cap consigna artística o moviment i és per això que ofereix una obra heterodoxa, diversa i personal que la fa atractiva.

El programa ha estat el següent…

A la primera part:

  • Friday afternoons és una de les primeres obres de Britten per a veus agudes per a cor i piano. El títol d’aquesta col·lecció de 12 cançons, composta el 1933-1935, prové de la circumstància de la seva composició, ja que les va escriure per al seu germà Robert i els nens de l’escola Clive House, de la que n’era director. Les pràctiques del cor tenien lloc els divendres a la tarda.

Són cançons de curta durada que en alguns casos no arriba ni al minut.

  • Begone, dull care
  • Cuckoo
  • Ee-oh!
  • A New Year Carol
  • Fishing song
  • The useful plough
  • Jazz-Man
  • Old Abram Brown

  • Jubilate Deo presentat en la versió a veus iguals d’Arnau Farrè, és paradigma de música festiva grandiosa. Acompanyant el cor a l’orgue David Malet.

  • Missa Brevis en Re Britten que en paraules d’Òscar Boada, és un veritable compendi de virtuts compositives. Combina les parts vocals amb l’òrgan i és al mateix temps una lliçó de catequesi.
  • Kyrie
  • Gloria
  • Sanctus-Benedictus
  • Agnus Dei

  • The ballad of Lady Barnard and Little Musgrave Britten una truculenta història d’amor, gelosia i mort escrita per Britten per a un grup de presoners anglesos, que es trobaven internats a un camp de guerra alemany, durant la segona guerra mundial.

Òscar Boada va presentar la peça i la va dedicar-la als presos polítics amb les següents paraules:

“Com a entitat cultural que treballa per la millora del nostre país mitjançant la música coral volem fer constar la nostra indignació per l’empresonament dels nostres responsables polítics, pel menysteniment constant al nostre país i pel menyspreu absolut a la norma més bàsica de fer política que és el “parlem-ne”. Dediquem aquesta peça als nostres presos polítics amb el desig o millor dit, amb l’exigència, d’un alliberament immediat. Quan Britten va escriure aquesta obra, Anglaterra estava perdent la guerra i, en canvi, la va acabar guanyant. Determinació, orgull i resistència van ser les seves millors armes. Exactament les mateixes que esgrimirem nosaltres. La nostra, com a entitat educativa que som, és una batalla contra la ignorància, el desconeixement i el menyspreu. Des de la cultura, des del coneixement, des de l’estimació al que ens rodeja, serem sempre més forts i sempre guanyarem.”

A la segona part van interpretar The Golden Vanity una petita òpera per a veus blanques i piano, ja coneguda per la formació, que ens parla del be i del mal emprant un llenguatge bitonal de gran originalitat.

Un extraordinari concert del cor Vivaldi format per vint-i-nou nenes dirigides per Òscar Boada que va acompanyar-les al piano i ens va delectar amb les explicacions de les peces que anaven interpretant.

Una iniciativa que cal valorar i que hauria de ser imitada per institucions públiques del nostre país, és que els assistents poden adquirir pel mòdic preu de 5 €, el MP3 de l’àudio, que en acabar el concert és enviat per correu electrònic als que ho desitgen.

Cor Vivaldi : Carla Sanjuan, Daniela Ruiz, Berta Huguet, Emma Turull, Clara Ortega, Georgina Blasco, Emma Boy, Carla Serrano, Clara Salom, Carla Baulida, Carlota Lombardia, Laia Vialls, Laia Isart, Laia Joventeny, Lisa Campos, Meritxell Montana, Marta Martin, Rut Badia, Paula Mullerat, Alba Martín, Orietta Andrés, Nora Olcina, Nuria Prats, Marta Castelló, Sara Cladellas, Sylvia Muro, Abril Arroyo, Martina Homedes i Berta Roura.
Direcció i piano : Òscar Boada
Orgue: David Malet

Quant a Miquel Gascon

Viatgermaníac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al màxim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, música, òpera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en Música clàssica i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.