– Teatre Musical – CABARET (ūüźĆūüźĆūüźĆūüźĆ) – Teatre Vict√≤ria¬†– 2017.09.25 –¬†(temp. 17/18 – espectacle n¬ļ 33)

CABARET (temp. 17/18 – espectacle n¬ļ 33)

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Esc√®niques –¬†

Per Imma Barba & Miquel Gascón

Hem començat la setmana, aquest dilluns amb un espectacle de Teatre Musical que desitjàvem molt veure, CABARET, un Musical mític que tots tenim al cap a partir de la pel·lícula on Liza Minnelli ens va deixar fascinats. Teníem moltes ganes de veure aquest Musical en directe a la nostra ciutat, però hem entrat al Teatre Victòria amb una certa recança, perquè creiem que és dificilíssim intentar estar a un nivell similar a la pel·lícula que tothom coneix i que molts venerem.

La pel¬∑l√≠cula de Bob¬†Foss, va ser estrenada l’any 1972 i va obtenir 8¬†oscars; es va inspirar en la com√®dia musical Cabaret de John¬†Kander¬†i Fred¬†Ebb, estrenada 6 anys abans a Nova York. El 1993, el musical de Broadway, va tornar als escenaris i va triomfar a Londres i de seguida va fer la volta al m√≥n.

Aquesta producci√≥ va ser estrenada al¬†Teatro¬†Rialto¬†de Madrid¬†a l’octubre¬†del 2015 on va obtenir un gran √®xit, amb 9 mesos en cartell; despr√©s ha fet gira per diverses ciutats de l’estat espanyol i ara arriba a Barcelona amb canvi de protagonistes, amb Ivan¬†Labanda¬†i Elena¬†Gadel; far√† temporada a la nostra ciutat segurament fins al febrer del 2018. Ll√†stima que no s’ha aprofitat per fer una versi√≥ en catal√†.

Un punt que creiem s’ha de valorar molt positivament √©s el fet¬†de que¬†en aquest cas la m√ļsica est√† interpretada en directe i a m√©s a¬†m√©s¬†sona for√ßa b√©; aix√≤¬†√©s¬†una “rara avis” de les¬†franqu√≠cies¬†madrilenyes que ens arriben a Barcelona, ja que sovint ens arriben amb la m√ļsica enllaunada.

Una posada en escena atractiva, amb una escenografia que intenta apropar-nos aquell cabaret for√ßa tronat del “Kit¬†Kat¬†Klub” de Berl√≠n al comen√ßament dels anys 1930; l’orquestra situada a un nivell superior¬†de l’espai¬†esc√®nic principal i en tot moment a la vista dels espectadors. Veiem com l’escenari es va transformant del local del Cabaret, pensi√≥ dels protagonistes, vag√≥ de tren o botiga de queviures.

Brian, un angl√®s reservat, universitari i escriptor que d√≥na lli√ßons d’angl√®s per guanyar-se la vida, arriba a Berl√≠n i lloga una habitaci√≥ a una pensi√≥.¬†Sally Bowles √©s una cantant que actua de nit al¬†cabaret¬†Kit Kat Klub de¬†Berl√≠n¬†al comen√ßament dels¬†anys 1930. Es coneixen i ella intenta¬†sense √®xit seduir-lo i conclou que √©s¬†homosexual.

Es fan amics, i Brian √©s el testimoni de la vida ca√≤tica de Sally durant els √ļltims dies de la¬†Rep√ļblica de Weimar. L’increment de la viol√®ncia nazi fa la seva aparici√≥ amb la persecuci√≥ dels jueus…

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

CABARET √©s el musical que mostra com deixar-se guiar pel cor per sobreviure en un m√≥n que s’ensorra. Governat per la seva inquietant i divertit Mestre de Cerim√≤nies, el Kit Kat Club escenifica la conviv√®ncia entre l’imparable creixement del nazisme i la fingida normalitat quotidiana dels protagonistes: la cantant Sally Bowles¬†i el novel¬∑lista nord-americ√†¬†Cliff¬†Bradshaw¬†…¬†o¬†l’enamorament tard√† entre Fra√ľlain¬†Schneider¬†i el propietari jueu d’un florent negoci de fruiteria,¬†Herr¬†Schultz.

Creiem que un dels grans encerts d’aquesta versi√≥ √©s la magn√≠fica interpretaci√≥ d’Ivan¬†Labanda¬†com a mestre de cerim√≤nies, que contrasta amb una actuaci√≥ feble i no massa cre√Įble, de la que hauria de ser la principal protagonista d’aquest musical, interpretat per Elena¬†Gadel. Potser com d√®iem al principi, √©s molt dif√≠cil intentar apropar-se m√≠nimament a l’actuaci√≥ de la grand√≠ssima¬†Liza¬†Minelli, la que tots tenim en la nostra mem√≤ria i aix√≤ jugui en la seva contra.

En canvi, creiem que la majoria de les interpretacions dels papers més secundaris, són de força qualitat, així com les coreografies que veiem durant la representació.

La suma de tots els factors que componen aquesta producci√≥ que ja hem comentat, orquestra en directe, posada en escena, coreografies i la majoria d’interpretacions, aconsegueixen que l’espectador gaudeixi durant 2 hores i mitja d’un Musical m√≠tic i recordi can√ßons emblem√†tiques com¬†Willkomen, Cabaret,¬†Money Money…. que ja formen part de la hist√≤ria dels Musicals.

Nosaltres hem vist una de les funcions pr√®vies i per tant caldria potser esperar a l’estrena oficial, ja que segurament el rodatge d’aquestes funcions, aconsegueixin millorar algun dels aspectes que ara no ens han acabat d’agradar.

La nostra valoraci√≥ √©s positiva en termes generals i creiem que es tracta d’una de les propostes que els amants d’aquest g√®nere no s’hauria de perdre de cap de les maneres.

Llibret:¬†JOE MASTEROFF –¬†M√ļsica: JOHN KANDER
Direcci√≥:¬†JAIME AZPILICUETA –¬†Ajudant de direcci√≥:¬†MAXIMILIANO LAVIA
Coreografies i Director a Barcelona: FEDERICO BARRIOS
Repartiment:
ELENA GADEL:¬†Sally –¬†IVAN LABANDA:¬†Maestro de Ceremonias –¬†BERNAT MESTRE / ALEJANDRO TOUS:¬†Cliff –¬†AMPARO SAIZAR:¬†Schneider –¬†ENRIQUE R. DEL PORTAL:¬†Schultz –¬†V√ćCTOR D√ćAZ:¬†Ernst –¬†TERESA ABARCA:¬†Kost / Sally 2 –¬†ANNA COLL:¬†Helga / Kost 2 –¬†JOS√Č CARLOS CAMPOS:¬†Herman / Maestro de Ceremonias 2 –¬†MIGUEL √ĀNGEL COLLADO:¬†Hans –¬†GERARD M√ćNGUEZ:¬†Bobby –¬†ALEJANDRO FERN√ĀNDEZ:¬†Viktor –¬†XABI NOGALES:¬†Swing bailar√≠n –¬†EVANGELINA ESTEVES:¬†Rosie ‚Äď Capitana de baile –¬†MAITE FERN√ĀNDEZ:¬†Lulu –¬†JULIA P√ČREZ:¬†Frenchie –¬†MARINA MART√ćN:¬†Texas –¬†MARIA REINA:¬†Swing bailarina
Escenografia:¬†RICARDO S√ĀNCHEZ CUERDA –¬†So:¬†GASTON BRISKI –¬†Il¬∑luminaci√≥:¬†JUANJO LLORENS –¬†Vestuari:¬†ANTONIO BELART
Productors:¬†3XTR3S (Tricicle, Dagoll Dagom, Anexa i Artistic Events) amb l’acord de¬†SOM PRODUCE
 

2 pensaments sobre “– Teatre Musical – CABARET (ūüźĆūüźĆūüźĆūüźĆ) – Teatre Vict√≤ria¬†– 2017.09.25 –¬†(temp. 17/18 – espectacle n¬ļ 33)

  1. ramon enrich

    Un cabaret for√ßa tronat, dieu. Doncs semblaba el moulin Rouge de Paris. No tene ni un duro i van vestits com si fossin ricachos. La Gades est√° de nena rom√†ntica i no de dona fracasada, el Labanda no te la ambig√ľetat que requereix el personatje. L’obra es fa lenta i aburrida sobre tot les escenas en la habitaci√≥ del escriptor. Cabaret a barcelona s’ha fet inmumerables cops. Fa anys en el cine Novedades, amb Nina de prota (quany encara no era coneguda) i no fa gaire al Apolo amb Marta Ribera una gran Sally.

    M'agrada

    Respon
    1. Miquel Gascon Autor de l'entrada

      Primer de tot, gr√†cies pel teu comentari. Aquesta √©s la nostra opini√≥ i entenem que no coincideixi amb la teva i segurament amb molts del que ens llegeixen…. per√≤ √©s la nostra.

      Intentem sempre ser sincers amb el que escrivim immediatament despr√©s de veure una representaci√≥ teatral. No ens considerem pas “cr√≠tics”, perqu√® no ens agrada ni el significat d’aquesta paraula; no volem tenir la ra√≥ i perqu√® ens considerem simples “opinadors”. Com per sort veiem molt teatre, intentem expressar el que sentim en aquest espai.

      Una abraçada Ramon.

      M'agrada

      Respon

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.