– Teatre (279) – UN RECUERDO DE AVIGNON (馃悓馃悓馃悓+馃悮) – Versus Teatre – 13.05.2017

UN RECUERDO DE AVIGNON

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Esc猫niques –聽

Per Imma Barba & Miquel Gasc贸n

Quasi ens perdem aquesta proposta i haguera estat una llastima perqu猫 ha suposat una grata sorpresa.

Tres personatges, dues hist貌ries, realitat i ficci贸. Teatre dins del teatre.

Una sala d’assaig i dues actrius (Asunci贸n Sanz i Celia Vioque) assajant una escena del drama hist貌ric que han d’estrenar en uns dies. El director (Moncho S谩nchez-Diezma) fa acotacions i comenten de demanar a l’escriptor canvis en els di脿legs. Vestuari i escenografia encara a mig muntar. Les actrius no estan gaire d’acord en la forma d’encarar una escena. A la ficci贸 s贸n mare i filla i acaben de matar a l’home que les tenia esclavitzades i s’anava al llit amb les dues.

Per貌 les dues actrius s贸n tamb茅 mare i filla en la vida real i competeixen per un paper en una pel路l铆cula. La mare no pot suportar que la seva filla acabi sent m茅s reconeguda que ella, que 茅s una gran actriu, una de les millors. A聽la vida real tamb茅 competeixen per un mateix home, el director de la proposta teatral que est脿n preparant.

Tres actores, tres historias, tres vidas…

Dos espacios, dos lugares, dos mundos….

Una pe莽a que 茅s un joc de miralls on acabes dubtant del que 茅s real i el que 茅s representaci贸, un triangle amor贸s carregat de conflictes amb un text que ens ajuda o ens confon barrejant de forma continuada la realitat i la ficci贸.

En paral路lel observem un proc茅s creatiu i els conflictes vitals dels actors que deixen de ser-ho en abandonar l’escena, i que esdevenen, com nosaltres, persones reals.

El teatre 茅s un art viu, tan viu que de vegades pot suplantar a la realitat, superar-la. Dues dones, mare i filla, actrius d鈥櫭▁it coincideixen sobre les taules per dur a terme un drama hist貌ric. Un estrany triangle amor贸s que turmenta a ambdues es resol de manera tr脿gica. A l鈥檃ltre costat, en el pl脿nol de la realitat, ambdues competeixen per l鈥檃tenci贸 del director de la funci贸, ex amant de la major de les dones鈥 Enmig de tot aquest panorama els personatges exposaran els seus punts de vista divergents sobre el teatre i l鈥檃rt en general, l鈥檃mor i tot el que embolica el complicat assumpte de les emocions.

Fundici贸n聽Producciones聽茅s聽una companyia andalusa d’arts esc猫niques vinculada a l’Associaci贸聽d’amics聽del teatre i de les arts esc猫niques de Sevilla (ATAES) i amb seu a la Sala la聽Fundici贸n. Produeix espectacles amb llenguatge contemporani alternant estils diferents i apostant per la projecci贸 internacional de la companyia.

Sintesis Producciones s鈥檋a especialitzat en el teatre d鈥檃utor contemporani on el text i l鈥檃ctor s贸n els eixos de la creaci贸 esc猫nica.

Un text聽en qu猫聽l’autor, Ignasi Vidal,vol rendir聽homenatge聽al聽m贸n聽del teatre mostrant al p煤blic les dificultats聽amb qu猫聽es poden trobar per estrenar una proposta, els problemes econ貌mics derivats de la producci贸 o el divisme d’alguns professionals.

Una proposta que ens ha sorpr猫s i ens ha agradat for莽a, amb una posada en escena que ens deixa veure una mica els rerefons d鈥檜ns assajos i unes interpretacions prou convincents amb la dificultat que comporta interpretar dos personatges en dos hist貌ries que es desenvolupen paral路lelament.

Autor: Ignasi Vidal
Direcci贸: Javier Ossorio
Int猫rprets: Asunci贸n Sanz (Donya Maria/Rosa), Celia Vioque (Donya Ana/Gloria), Moncho S谩nchez-Diezma (Antonio/el director) i Jos茅 David Gil (Armando/ el t猫cnic)
Escenograf铆a: Vicente Palacios \ Disseny de llums: David Romero de la Osa\ Espai sonor: Santi Mart铆nez \ Vestuari hist貌ric: Isabel Arias \ Direcci贸 t茅cnica: Jos茅 David Gil \ Disseny Gr脿fic: Rocco Lombardi \ Fotograf铆a: Luis Castilla \ V铆deo: La Buena Estrella \ Estilisme: Manolo Cort茅s \ Cosntrucci贸 escenografia: Pictorama \ Producci贸, distribuci贸 i comunicaci贸: Fundici贸n Producciones \ Coproducci贸: Sintesis Producciones.
Idioma: castell脿 –聽Durada: 80 minuts

Leave a Reply