– Teatre (212) – FILLA DEL SEU PARE (馃悓馃悓馃悓馃悓) – Teatre Lliure – 18.03.2017

FILLA DEL SEU PARE

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Esc猫niques –聽

Per Imma Barba & Miquel Gasc贸n

Al mes del desembre de 2015 es va estrenar aquesta versi贸 lliure de Hedda Gabler dins del Festival Temporada Alta, amb la firma del jove dramaturg giron铆 Aleix Aguil脿 i la direcci贸 de Pau Mir贸. Els int猫rprets formen part de la companyia Solit脿ria i treballen plegats per primer cop en aquesta proposta: J煤lia Barcel贸, Pol L贸pez i Pau Vinyals.

Partint de la trama del seu autor, HenrikIbsen, Aleix Aguil脿 ha refet la hist貌ria limitant l’acci贸 a la nit de cap d’any i l’endem脿. Amb una mirada desacomplexada,aconsegueix traslladar el personatge, les seves frustracions i la seva crisi existencial al m贸n contemporani. Un m贸n on vivim amb una obsessi贸 malaltissa per mostrar-nos als altres, per aparentar ser el que els altres volen que siguem i mantenir-nos actius a les xarxes socials.

Hedda Gabler 茅s una dona brillant que intenta encaixar en un clix茅 ben mediocre. Aquest esfor莽 茅s devastador per a ella i per a tothom que l鈥檈nvolta.

A partir de la veu de Hedda Gabler, escoltada des de l’actualitat, ens q眉estionem quin 茅s el paper de la dona avui dia. Hedda, una magn铆fica J煤lia Barcel贸,茅s una dona atrapada en la superficialitat de la societat i que es mostra incapa莽 de superar la buidor que aquesta mateixa societat li provoca. Ella presenta una gran addici贸 a mostrar-se en primera l铆nia en l’aparador de la societat i les xarxes s贸n el mitj脿 per fer-ho. Per貌 aquest fet no elimina la seva sensaci贸 de solitud i la seva voluntat autodestructiva.

脷nicament tres personatges, tres magn铆fics actors amb una qu铆mica extraordin脿ria entre ells i que ens regalen moments realment espl猫ndids.

L’acci贸 se situa en un ambient burges, el matrimoni Tesman ha tornat del seu llarg viatge de nuvis amb motiu de la mort d’una tieta. Han hagut d’interrompre un viatge que ja durava sis mesos. Un 脿tic de luxe amb una gran terrassa i unes espl猫ndides vistes sobre la ciutat. Jorgen Tesman (Pau Vinyals) 茅s escriptor i espera aconseguir un c脿rrec de director a la Biblioteca Nacional, que l’ha de permetre mantenir el nivell de vida i pagar el pis. Encara no estan del tot instal路lats i un piano presideix la sala.

脡s la nit de cap d’any i reben la visita d’un amic de tots dos, L’Ejlert Lovborg (Pol L贸pez) escriptor d’猫xit i que porta un altre manuscrit a la seva cartera de m脿. Manuscrit amb una 煤nica copia, un anacronisme intencionat en una obra on parlen de les xarxes socials i on l’Ipad de la protagonista 茅s el s铆mbol de l’era digital en la qual vivim.

Amb moments divertits que li donen un buscat aire de vodevil, com la falta de cobertura a l’interior de l’habitatge, el tret disparat des del rev貌lver del pare de la Hedda, antic militar, la convidada a trav茅s d’Instagram a l’enterrament de la tieta, la nevada ….

Una proposta que ens ha agradat molt聽i que d贸na una visi贸 particular de la Hedda, i que tal com van comentar a la roda de premsa, 茅s molt diferent de la proposta que vam poder veure l’any 2012 a la sala de Gr脿cia.

En paraules del seu director: …. I de tot aix貌, l’Aleix n’ha fet un vodevil. Un vodevil que avan莽a cap a l’abisme. Un vestit a mida per a la J煤lia, en Pau i en Pol, la Companyia Solit脿ria, per la qual sento una devoci贸 especial. Per la seva singularitat, pel que arrisquen en cada muntatge i, sobretot, per la intel路lig猫ncia i el sentit de l’humor que destil路len els seus treballs.

No podem recomanar que aneu perqu猫 aquest espectacle va esgotar entrades abans de l’estrena …

A partir de Hedda Gabler de Henrik Ibsen
Versi贸 : Aleix Aguil脿
Direcci贸: Pau Mir贸
int猫rprets J煤lia Barcel贸(Hedda Tesman)/ Pol L贸pez (Ejlert Lovb酶rg)/ Pau Vinyals(J酶rgen Tesman)
Escenografia i vestuari : Judit Colomer / il路luminaci贸:Raimon Rius
Producci贸 executiva:J煤lia Molins
Idioma: catal脿
Durada aproximada:1h. 25′ sense pausa

Leave a Reply