– Roda de premsa – FILLA DEL SEU PARE – Teatre Lliure (rp78) – 09.03.2017

FILLA DEL SEU PARE – Roda de premsa

VOLTAR i VOLTAR per les Arts Escèniques

Per Miquel Gascón – 

Dijous de la setmana passada dues rodes de premsa seguides sense bellugar-se de la Plaça Margarida Xirgu. La primera al Teatre Lliure per presentar FILLA DEL SEU PARE una versió d’Aleix Aguilà de HEDDA GABLER de Henrik Ibsen, que serà dirigida per Pau Mirò i interpretada pels 3 membres de la conpanyia Solitària: Júlia Barceló, Pol López i Pau Vinyals.

En Absència de Lluís Pasqual, la responsable de premsa Begoña Barrena, ens presenta als components de la taula, que no són més que els tres actors de la proposta i el director Pau Mirò, que és el primer que pren la paraula:

Hedda Gabler és una dona brillant que intenta encaixar en un clixé ben mediocre. Aquest esforç és devastador per a ella i per a tothom que l’envolta. De fet, ja coneixem la seva història, però FILLA DEL SEU PARE és una altra cosa.

Si bé l’essència del conflicte i gran part de la trama ens remeten a l’original d’Ibsen, FILLA DEL SEU PARE és una reescriptura total del clàssic. Un exercici absolutament desacomplexat que ha fet l’Aleix Aguilà.

La seva mirada particular i actual permet apropar-nos d’una manera descarnada a un dels motors que defineixen la nostra contemporaneïtat: aquesta obsessió malaltissa per aparentar i realitzar-nos en els espais virtuals. Evidentment, aquest esforç és en va, la frustració i el buit existencial no desapareixen per molt que cliquem aquí i allà. Això es tradueix en solitud i en una perillosa voluntat autodestructiva en el cas de la Hedda.

L’acció en aquesta proposta escènica es redueix a la nit de cap d’any i l’endemà i únicament amb els tres protagonistes principals, començant com si es tractés d’un vodevil però que es va transformant cap a la foscor. La versió d’Aleix Aguilà, trasllada l’acció a la burgesia catalana i ha afegit el món de les xarxes socials, com són el Facebook, Twiter o Instagram, perquè actualment els utilitzem per mostrar allò que volem ser i no pas el que realment som, mostrant la nostra part més amable.

La companyia Solitària ja fa 10 anys que es va fundar, però serà el primer cop que els seus tres components treballaran plegats a escena. Ells mateixos comenten que tots 3 tenen un caràcter fort i que treballar plegats pot ser una bomba de rellotgeria, però que d’això precisament va el Teatre, perquè mostra els conflictes i participar amb el seu treball en poder mostrar el nus d’aquests conflictes, els apassiona.

Normalment tothom té la tendència a mostrar la seva vida cap a una mena d’aparador, però en els moments que vivim, amb la utilització de les xarxes socials, aquesta tendència s’ha portat a l’extrem. No volen de cap manera “criminalitzar” el món de les xarxes socials, però creuen que és bo mostrar aquesta realitat.

És la trama que va escriure Ibsen, però amb una mirada molt desacomplexada, segons els membres de la taula. L’escenografia serà molt austera…. un piano, una nevera, una cheslong i molts ventiladors; d’aquests últims no ens volen explicar la seva funció per no fer espòiler.

S’estrenarà aquest dimecres 15 i es podrà veure fins al 26 de març, malgrat que ja abans d’estrenar-se totes les seves localitats estan exhaurides.

Us deixo l’àudio de la roda de premsa….

Quant a Miquel Gascon

Viatgermaníac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al màxim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, música, òpera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en Teatre i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s