– Voltar per la Literatura – HENDERS de Warren Fahy (🐌) – (L14) – 27.12.2016

HENDERS de Warren Fahy –

Per Imma Barba

Un reality científic, “Sea Life”, uns concursants que a bord d’un vaixell d’exploració, el Trident, conviuen amb la tripulació, amb el personal de la cadena i amb uns científics de debò contractats per la cadena televisiva per fer més versemblant el concurs d’investigació de la flora i fauna de les illes del Pacific. El programa està en un moment de pèrdua d’audiència i la productora busca la manera de reflotar-ho.

henders

De cop una trucada d’emergència des d’un vaixell abandonat a l’illa de Henders. Una illa que no està a la ruta però, en un intent desesperat d’atraure audiència, decideixen apropar-se. Una illa mai explorada descoberta i ubicada en els mapes fa 200 anys.

En el primer capítol del llibre l’acció se situa el 1791 i ens explica la història del descobriment.

El Trident es dirigeix a l’illa i descobreixen el vaixell des del qual s’està emetent el SOS. Un grup de científics i de càmeres de televisió desembarquen a la platja per investigar. Al cap de pocs minuts són atacats per la flora i fauna del lloc. Uns éssers extremadament violents que es mouen amb una gran velocitat els massacren. Aquest desembarcament ha estat retransmès en directe al món. Únicament dues persones sobreviuen i aconsegueixen tornar al vaixell abandonant tot l’equip de filmació a la platja. Els científics d’arreu del món qüestionen la veracitat de les imatges i acusen la productora de muntatge per guanyar audiència.Però el Govern dels EEUU creuen en el que han vist i envien personal al Trident per investigar.

A priori un argument que sembla atractiu però que no m’ha atrapat tret de moments puntuals. Un llibre que se m’ha fet llarg i en alguns moments avorrit, amb excessius detalls científics, acompanyats de dibuixos, que no aporten res a la història. Un final inversemblant que es carrega la poca o molta base científica que pretenia tenir.

warren_booksEn la meva modesta opinió, malgrat la fantasia i la intencionalitat científica, és un llibre totalment prescindible.

Warren Fahy és un escriptor i guionista americà nascut a Hollywood i ha estat des de sempre un apassionat de la neurobiologia. Henders és la seva novel·la més coneguda publicada en 2009 amb el títol de “Fragment”. Actualment treballa com a dissenyador i generador de continguts a una empresa de joguines robòtiques avançades.

Titol original: Fragment
Traducció: Núria Parés Sellarès
Primera edició: Febrer del 2010
Editorial: Columna Edicions
Pàgines: 467

snail_by_polawat

Deixa un comentari