– Dansa – Grec2016 – WRITING GROUND / BIOPHONY – Alonzo King Lines Ballet (🐌🐌🐌🐌🐌) – Teatre Grec – 16/07/2016

Per Imma Barba & Miquel Gascón

Dissabte passat, vàrem tornar a fer doblet, ja que la curta durada de “”Port Arthur “al CCCB, ens va permetre amb certa tranquil·litat traslladar-nos al Teatre Grec, per veure dues coreografies d’un dels mestres més importants en l’actualitat de la dansa mundial, Alonzo King.

Alonzo King lines ballet

Alonzo, ha sabut crear un nou llenguatge corporal amb la seva extraordinària Companyia, en la que tots els seus membres pertanyen a un escalafó de qualitat extrema, utilitzant tècniques basades en la dansa clàssica, saben obtenir noves formes de dansa que són una fusió de dansa contemporània i clàssica, amb una expressivitat extraordinària i on prima més l’elegància, subtilesa i perfecció dels moviments, que la mateixa sincronia del conjunt de ballarins, a la que donen una importància relativa.

La tècnica dels ballarins es posa al servei d’unes coreografies on, malgrat que King consideri el ballet com una ciència basada en la geometria i l’energia, regnen les emocions i la bellesa. El nom de la companyia té l’origen en el fet que tot el que veiem està format per línies, rectes o corbes, que creen totes les formes que percebem.

En aquesta ocasió l’Alonzo King Lines Ballet va interpretar aquestes dues coreografies:

WRITING GROUND (🐌🐌🐌🐌) – En aquest cas, es prenen com a punt de partida els poemes de Colum McCann, un autor irlandès que és un dels grans de les lletres angleses. Els intèrprets ballen coreografies basades en els versos de McCann mentre sonen músiques sagrades procedents de les tradicions jueva, cristiana, musulmana i budista tibetana. Es tracta d’un recull de coreografies on els ballarins dansen en grups petits i ens deixen meravellats amb la seva tècnica; es potser en aquesta primera peça on veiem mes desajustos de sincronització en les poques ocasions en les que ballen tots plegats.

La segona peça, BIOPHONY (🐌🐌🐌🐌🐌), parteix del treball de l’artista Bernie Krause, dedicat a captar sons de la natura, i de les composicions de Richard Blackford. Els ballarins de l’Alonzo King Lines Ballet converteixen aquests sons en moviment, creant una coreografia d’extrema bellesa i sensibilitat que aconsegueix fondre sobre l’escenari dos conceptes aparentment antagònics: civilització i natura. 

Podeu veure un extracte més extens d’aquesta coreografia accedint al següent enllaç de Vimeo https://vimeo.com/132796444

Malgrat que ens van agradar moltíssim les dues peces, creiem que la segona, BIOPHONY és molt més original i innovadora, ja que els moviments dels ballarins són perfectament assimilables als dels animals que volen interpretar.

Alonzo King - Grec2016 - Voltar i Voltar - 1

Una nit de dansa inesborrable de la nostra memòria.

Direcció artística: Alonzo King
Direcció creativa: Robert Rosenwasser – Direcció executiva: Karim Baer – Mestres de ballet: Arturo Fernandez, Meredith Webster //Direcció tècnica: G. Chris Griffin
Interpretació: Shuaid Elhassan, Jeffrey Van Sciver, Tunji Johnson, Michael Montgomery, Robb Beresford, Brett Conway, Kara Van Weest, Adji Yagare Cissoko, Courtney Henry, Madeline Devries, Laura O’Malley, Yujin Kim

Cargols dansaires - 1

Quant a Miquel Gascon

Viatgermaníac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al màxim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, música, òpera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en Dansa i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s