– Teatre – Grec2016 – OFICINA PER UNA VIDA POSTID脠NTICA (馃悮) – Mercat de les Flors – Sala Ovidi Montllor – 05/07/2016

A vegades la intu茂ci贸 ens falla a l’hora de seleccionar els espectacles que podem veure del Festival Grec i aquest 茅s un cas clar铆ssim, de qu猫 la meva selecci贸 no va coincidir en RES, en el que esperava de la producci贸 escollida.

En el per铆ode curt铆ssim d’un mes, els amants de les Arts esc猫niques hem d’escollir entre les 125 propostes que el Festival Grec, ens ofereix aquest any; almenys a mi, el que em passa 茅s que em passo forces hores, llegint els programes a la web, per intentar no perdrem les “millors” d’aquestes ofertes; tot aix貌, davant d’un full Excel per intentar encabir el nombre m茅s gran d’espectacles possibles. El fet d’escollir una determinada producci贸 , fa que autom脿ticament hagis de deixar de banda un altre que possiblement tamb茅 t’agradaria veure, per貌 la programaci贸 del Grec, malauradament no est脿 planificada per poder veure amb tranquil路litat m茅s d’un espectacle per dia, salvo contades excepcions que intentem aprofitar els molt teatraires.

OFICINA PER A UNA VIDA POSTID脠NTICA, la vaig escollir perqu猫 en el programa general del Grec, indicava que es tractava d’una “Coproducci贸 Internacional“… i aix貌 ho marcava en un requadre en vermell. Tamb茅 indicava que en aquesta Coproducci贸 participaven en primer lloc el Festival Grec, Neul枚llner Oper Berl铆n i 脪pera de Butxaca i Nova Creaci贸. En lletra m茅s gran, a m茅s a m茅s, indicava el seg眉ent:

Un equip internacional d’actors, cantants, m煤sics i creadors alemanys, espanyols i catalans protagonitzen una experi猫ncia innovadora de Teatre Musical Transnacional. L’escenari acull un debat sobre el l铆mits de la identitat en un m贸n global.

Aquesta frase em va conv猫ncer, ja que m’agrada i molt el Teatre Musical, tamb茅 l’貌pera i en els textos participava ni m茅s ni menys que Marc Rosich. Cap mena de dubte…. va ser escollit un dels primers espectacles del Festival Grec.

El resultat ha estat tan decebedor, que fins i tot haig de dir que no vaig poder aguantar a la butaca els 90 minuts previstos… i quan faltava poc per l’hora, em vaig aixecar de la butaca i vaig marxar de la sala.

En cap cas afirmo聽que sigui una presa de p猫l cap a l’espectador i aix貌 no ho dir茅 mai d’un treball en el qual han participat un munt de persones i evidentment, ho han intentat fer el millor possible, …. per貌 sincerament, en aquest cas聽en algun moment vaig arribar a pensar-ho.

Potser 茅s una aposta de risc, per貌 jo no vaig trobar per enlloc que fos una proposta innovadora… tot el contrari, perqu猫 no vaig veure m茅s que una fusi贸 d’esquetxos inconnexes sense sentit, que han volgut vestir d’una manera for莽adament “c貌mica???”; temes que podien haver estat molt millor tractats i no passen, sempre sota el meu punt de vista, de vulgars pinzellades, com s贸n la incomunicaci贸 en un m贸n tecnol貌gicament cada dia m茅s interconnectats, el drama dels refugiats o els problemes d’identitat, l’explotaci贸 dels treballadors… de ben segur, massa temes importants, com per ser tractats d’una manera tan vulgar.

Em va semblar tamb茅 molt vulgar, si, … encara mes, …. el tractament de la m煤sica de Beethoven, fins al punt que vaig sentir vergonya aliena i vaig creure que no es mereixien que continues veient per m茅s estona la seva proposta… ja en tenia prou de veure els 7 actors disfressats amb perruques semblants a les dels “comiats de solters” per la Rambla de Barcelona, cridant frases que almenys per mi eren fins i tot “grolleres” i sense sentit.

Crec que l’espectacle est脿 creat 煤nicament per ser vist a Berl铆n, on es representar脿 a partir d’ara durant tot un mes. Madredediosdelamorhermoso … pobres berlinesos !!!

Revisant les nostres valoracions en aquest Blog, en l’apartat “El que hem vist aquesta temporada”, comprovo que del 218 espectacles vistos fins al moment de redactar aquesta cr貌nica, tan sols NO ens han agradat … 7 espectacles, als quals l’hem atorgat una valoraci贸 d’un sol “cargol voltaire”. En aquest cas, la meva valoraci贸 no arriba ni tan sols a aix貌 (mig cargol, amb generosotat), ja que, 聽no nom茅s NO m’ha agradat gens, sin贸 que he hagut de marxar a mitja representaci贸.

Potser s贸n els 16 euros pitjors invertits de la meva vida!!! Per貌 el que聽m茅s greu en sap de tot, 茅s que segurament he perdut l’oportunitat de veure un espectacle molt millor, que no es podr脿 veure mai m茅s a Barcelona.

Concepte i direcci贸: Matthias Rebstock
Textos: Tilman Rammstedt i Marc Rosich // M煤sica i v铆deo: Raquel Garc铆a-Tom谩s // Escenografia i vestuari: Sabine Hilscher // Dramat煤rgia: Bernhard Glocksin
Interpretaci贸: Florian Bergmann, Panagiotis Iliopoulos, David Luque, Luc铆a Mart铆nez, B盲rbel Schwarz, Mariel Supka i Marta Valero
Una coproducci贸 del Grec 2016 Festival de Barcelona, Neuk枚llner Oper Berlin i 脪pera de Butxaca i Nova Creaci贸.
Amb la col路laboraci贸 del Goethe Institut i Ministeri d’Afers Exteriors de la Rep煤blica Federal d’Alemanya.

Cargol trencat i buit

Leave a Reply