– Teatre – MÁTAME (🐌🐌🐌🐌) – Cicle de lectures escenificades de la nova Dramatúrgia Iberoamericana DNI+D – Àtic22 – 21/10/2015

Una de les cròniques que tenia pendent i que em fa especial il·lusió publicar, és la “Trobada de Creadors” a la que vaig ser convidat el passat dimecres 21 d’Octubre a la Sala Àtic22 del Tantarantana, prèvia a la inauguració del cicle de lectures escenificades de la Nova dramatúrgia Iberoamericana, que va començar poques hores després i que durarà fins al 9 de desembre en successives sessions, cada dimecres. Malauradament aquesta crònica per qüestions que ara no venent al cas, sortirà amb un considerable retard.

A aquesta trobada varen acudir dramaturgs, actors i directors de Teatre que participaran en aquest cicle de lectures, entre els quals i de forma destacada cal anomenar a Luis Miguel Gonzàlez, director del Teatro del Astillero i impulsor del programa Iberdrama (l’anàlog del DNI+D a Madrid), i evidentment amb la presència de Kléber de Bosque, director del cicle DNI+D i de Julio Álvarez, director del Teatre Tantarantana i Àtic22.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

La idea de la reunió era compartir les idees sobre la creació teatral a través de la xarxa i també explicar-nos els lligams que a partir d’aquesta temporada s’han aconseguit entre diferents Teatres de l’estat espanyol (Teatre del Astillero de Madrid – Espacio inestable de València – Nau Ivanow – Teatre Tantarantana) per tal de fer conèixer textos de dramaturgs iberoamericans; a la vegada s’han establert convenis amb sis plataformes teatrals de diferents països (Brasil, Mèxic, Bolívia, Colòmbia, Argentina, Veneçuela i Portugal) per tal de què autors de casa nostra puguin ser també coneguts a Iberoamèrica.

En aquest cicle, iniciativa de la companyia Teatre dels Argonautes i Àtic22 es podran veure en aquesta ultima sala i tots el dimecres a les 20:00 hores, les següents obres:

21 Octubre – Mátame – Eduardo Calla (Bolivia)

28 Octubre – La bailarina y la escopeta – Santiago Merchant (Colombia)

4 Novembre – Transporte Popular – Nadia Rosero (Ecuador)

11 Novembre – Mecánica – Abel González Mello (Cuba)

16 Novembre – Coloquio de perros – Gastón Borges (Uruguay)

18 Novembre – Haya – María Laura Santos (Argentina)

25 Novembre – Hitler en el Corazón – Noé Morales ( México)

27 Novembre РSobre Lobos РMariana Silva Yrigoyen (Per̼)

2 Desembre – Sobre la naturaleza de sábanas y fundas de cojín – Fabio Brandi (Brasil)

9 Desembre – Torno – Ana Emilia Noguera Berger (Chile)

Gener РLos Ni̱os oscuros de Morelia РAlbert Tola (Espanya)

Un dels aspectes més interessants d’aquestes propostes, és que els dramaturgs assistiran a les lectures via Skype i en acabar la representació, els espectadors podran participar en un col·loqui sobre l’obra i la seva posada en escena, amb l’autor i l’equip artístic.

Dimecres passat vàrem poder assistir també a la primera lectura escenificada, amb MÁTAME (🐌🐌🐌🐌) del dramaturg bolivià Eduardo Calla. Sota la direcció d’Iñaki Garz, 5 actors han pogut representar aquest magnífic text, que a l’autor li va costar tres anys per polir-lo i 6 mesos d’assajos per tal d’estrenar-lo al seu país, …. per cert, amb gran èxit.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Amb tan sols 3 assajos aquí a Barcelona, han aconseguit posar-lo en escena en un format semi escenificat, perquè es tracta d’un text que requereix molt moviment físic dels personatges; el director ha optat pel respecte del text i a moltes escenes ha preferit que els actors restessin immòbils, llegint al seu faristol el text, per tal de no que haver de fer treballar als actors amb papers a les mans en escenes de molt moviment físic, restant credibilitat.

Josep Antoni Lej i Ernesto Hernàndez van interpretar de forma extraordinària als personatges amb el text més dificultat, recolzats pels seus companys a escena… Virginia Blasco, també molt bé, interpretant un personatge també important però que requereix potser més aptituds de mímica que de paraula; per acabar d’arrodonir el cast, les interpretacions de Daniel R. Gaona i Alex Mitja.

Un text en el qual la violència extrema és l’excusa per explicar un segrest, en el que el paper dels personatges fan un gir inesperat que sorprèn l’espectador. Ens va agradar moltíssim i creiem que podria ser un èxit de taquilla també a qui a l’estat espanyol, si els programadors teatrals optessin per representar aquesta proposta en teatres comercials.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

En acabar, vàrem estar una bona estona xerrant amb l’autor via Skype, que també ens va donar la seva opinió de la proposta que el director Iñaki Garz havia presentat als espectadors a Barcelona.

Malauradament, per culpa de l’accident que va patir l’Imma dissabte passat, creiem que serà força difícil que els Voltaires puguem assistir a les següents lectures escenificades, cosa que ens fa posar força tristos, ja que sempre hem donat suport a aquesta iniciativa que considerem molt i molt interessant.

Cargol a la Xarxa

Quant a Miquel Gascon

Viatgermaníac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al màxim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, música, òpera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en Teatre i etiquetada amb , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a – Teatre – MÁTAME (🐌🐌🐌🐌) – Cicle de lectures escenificades de la nova Dramatúrgia Iberoamericana DNI+D – Àtic22 – 21/10/2015

  1. Retroenllaç: – La llista del millor TEATRE de l’any 2015 a VOLTAR i VOLTAR | Voltar i Voltar

  2. Retroenlla̤: РResum de la temporada teatral 2015 Р2016 | Voltar i Voltar

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s