– Teatre – GRUPO EMPRESARIAL GAVIOTA (***) de Fabián Suárez – (Cuba) – 2ª Mostra de la Nova Dramatúrgia Iberoamericana – Teatre Tantarantana – Sala Àtic22 – 27/11/2014

Estem enganxats tal com si, es tractés d’una droga, a aquest recull de lectures dramatitzades, que pertanyen al segon cicle de la nova dramatúrgia Iberoamericana; aquests textos, un per país han estat escollits pel director artístic de la proposta, en Kleber Luiz Bosque, després d’un immens treball de lectura i selecció. Un cop finalitzades aquestes lectures, a cada sessió es realitza un debat en directe amb el dramaturg corresponent.

GRUPO EMPRESARIAL GAVIOTA

Cal remarcar, que aquestes representacions en sessió única, es poden realitzar per la disponibilitat absoluta i gratuïta de totes les persones implicades, així com, també, de la disponibilitat de franc dels elements que la fan possible, començant per la mateixa sala del Àtic22, a sobre mateix del Teatre Tantarantana; tots ells, col·laboren literalment per l’amor a l’art, equip directiu, col·laboradors, tècnics, actors… i fins i tot l’autor, amb la seva presencia en directe via Skype.

En aquesta ocasió el país al que ens apropem és CUBA, a través d’un autor prou reconegut especialment en el món del cinema del seu país, FABIÁN SUÁREZ, que va elaborar aquest text paint-lo molt a poc a poc durant tres anys.

Fabian Suarez

Fabian Suarez

Empresarial Gavina és una reflexió sobre la realitat cubana i el fet cubà en l’art. Creuen el text, motius i temes de l’avui a Cuba. El personatge Constante Bolo (el Treplev de Txékhov) és un instructor d’art, producte de l’esforç de la Revolució per formar “artistes”, al preu que sigui necessari, per vendre Cuba com el país més culte de món o una altra sèrie d’eufemismes propis del comunisme tropical que va regnar a Cuba aquests anys passats.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Podríem dir que es tracta d’un text que dissecciona una de les obres mestres d’Anton Txékhov, La gavina, vist des del prisma d’un ciutadà de l’illa de Cuba, aportant-li els aspectes culturals i actuals de la vida d’aquell país. Un treball superb que mereixeria ser portat als escenaris de casa nostra, en una posada en escena amb tots els ets i uts que es mereix un text d’aquestes característiques, per tal de donar-la a conèixer al gran públic en una temporada estable a un teatre de Barcelona.

La gavina està considerada com una de les quatre obres majors del dramaturg rus (juntament amb L’oncle Vània, Les tres germanes i L’hort dels cirerers), La gavina posa en escena el conflicte romàntic i artístic entre quatre personatges: la ingènua Nina, la mediocre actriu Irina Arkadian, el seu fill Konstantil Trepliov, i el famós escriptor Trigorin.

El treball de selecció d’escenes de la directora d’aquesta dramatització per aquesta lectura, Adeline Flaun ens va agradar moltíssim i des d’aquí l’encoratgem a fer un pas endavant per treballar-la encara mes per tal d’aconseguir portar-la als escenaris.

En tan sols tres assajos els actors Horacio Ganem, Sonia Espinosa, Pau de Nut, Quique Culebras i Ángeles Serrano, van aconseguir en molts moments fer-nos oblidar de què realment era tan sols una lectura dramatitzada, i molt especialment en Horacio Ganem en el paper de Constan, així com una actriu que no coneixem encara, Sonia Espinosa, que ens va meravellar.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Malauradament un cop mes no vàrem poder tenir una conversa fluida amb l’autor encara que si li vàrem fer unes quantes preguntes i escoltar-lo en viu. L’ambient de bon rotllo com acostuma a passar en aquestes sessions, hauria de ser viscut per molta més gent que estima el teatre i que de ben segur no està assabentada; …. el bon rotllo, cal dir que està recolzat per una benvinguda molt especial cada nit…. en aquesta ocasió, ens reben amb un mojito boníssim.

Des d’aquí, us animo a participar d’aquesta experiència, a la que encara queden almenys dues sessions….. els dijous vinents…. i tan sols a canvi de 5 euretes de res, beguda inclosa.

4/12, : Or (Tal vez la vida sea ridícula), de Gabriel Calderón (Uruguai)
11/12 : Morir de amor, de Jorge Hugo Marín (Colòmbia)

Direcció: Adeline Flaun
Repartiment: Horacio Ganem, Sonia Espinosa, Pau de Nut, Quique Culebras i Ángeles Serrano.
Cargols cubans

Cargols cubans

Anuncis

Quant a Miquel Gascon

Viatger-maniac i engrescat per aprendre el màxim de la cultura que es fa en la nostra estimada ciutat, Barcelona, ja sigui Teatre, Musica clàssica, Musiques del mon, Jazz, Opera, Cinema
Aquesta entrada s'ha publicat en Teatre i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s