Un altre cicle de música que finalitza la temporada; Palau100, però. ja fa un parell de temporades que tanquen una mica en fals, ja que no deixen passar ni un mes per començar la temporada següent, amb l’excusa d’aprofitar la gira d’estiu de determinades i reconegudes formacions; l’any passat l’excusa va ser la Berliner Philarmoniker, dirigida per Sir Simon Rattle; enguany es tracta d’en Daniel Barenboim dirigint la Staatskapelle de Berlin, el proper 7 de juliol, abans de que el públic comenci el seu període de vacances. No te cap lògica.
Avui …..
María Bayo, soprano / Gemma Coma-Alabert, mezzosoprano / David Alegret, tenor /Joan Martín-Royo, baríton
Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana – (Josep Vila i Casañas, director)
Orquesta Sinfónica de Navarra – (Víctor Pablo Pérez, director)
El programa d’aquest ùltim concert va ser força desigual, amb una primera part que no ens va interessar gaire i una segona que ens va semblar una meravella.
1 – Ramon Humet (1968)
El Palau de la Música Catalana ha dedicat una temporada a un dels compositors més actius i creatius de casa nostre, Ramon Huguet. La seva obra diuen que està marcant una tendència amb un estil coherent als temps que corren, en la recerca de noves dimensions sonores i amb la creació d’atmosferes inimitables que aconsegueixen activar la percepció d’aquells a qui la creació contemporània no els és sant de la seva devoció.
Sembla ser que jo soc un d’ells, ja que no entro gaire o gens en la seva musica i la veritat es que m’agradaria entendre-la.
– Escenes d’ocells (*)
– Cant d’amor a la vida (**)
2 – Joseph Canteloube (1879-1957)
– Chants d’Auvergne (***)
És tracta d’un recull de cançons populars de la regió d’Alvèrnia de França arranjaments per a veu de soprano i orquestra de Joseph Canteloube , en llengua occitana. La més coneguda de les cançons és el “Bailero” que es senzillament preciosa.
La Pastoura als Camps / Baïlèro / Obal din lou limouzi / Lou Boussu / Brezairola / Lou Coucut
Ja a la segona part, el millor de la nit…
3 – Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
– Vesperae Solennes de Confessore, KV 339 (****)
Dixit Dominus (Allegro vivace) / Confitebor (Allegro) / Beatus Vir (Allegro vivace) / Laudate Pueri (Alla breve) / Laudate Dominum (Andante ma un poco sostenuto) / Magnificat (Adagio – Allegro)
Va ser la cirereta que va tancar el concert i la temporada. Magnifiques interpretacions tant del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana, com molt especialment dels solistes, la soprano María Bayo, la nostra estimada mezzosoprano Gemma Coma-Alabert, el tenor David Alegret i el baríton Joan Martín-Royo.
______________________________________________________________
– Palau de La Musica Catalana – Preus de 11€ a 80 €
______________________________________________________________