– Escapada a PORT DE LA SELVA 1 de 2 (*****) – 17 a 21/04/2014

No acostumàvem a sortir pels dies de Setmana Santa i normalment ens quedàvem a Barcelona, precisament per estar tranquils i no haver de patir caravanes a les carreteres ni aglomeracions als llocs on vas a passar uns dies a la recerca de tranquil·litat. Aquest any però, la mort sobtada de la nostra gossa Neu, ens va fer replantejar aquesta presa de posició dels últims anys i varem reservar per quatre nits una habitació d’hotel a la que per nosaltres es sense cap mena de dubte la millor població conservada de la Costa Brava, … El Port de la Selva.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Per la zona, ja fa molts anys, quant els nostres fills eren petits, havíem passat llargues estades a Garriguella i sovintejàvem les cales de la zona als estius dels primers anys de la dècada dels 80. Passejàvem sovint per Sant Pere de Roda, Llançà, El Port de la Selva, Cadaquès i el cap de Creus i ja aleshores era una zona que ens agradava molt. El nostre tarannà viatger va fer que mai volguéssim arrelar-nos a un lloc i dins de les nostres prioritats mai va estar contemplada l’opció de comprar una segona residencia.

Tan sols quatre dies però aprofitats al màxim… caminades, bon menjar, excursions a llocs ja coneguts i també nous descobriments com els camins de ronda del cap creus i el castell de Requesens. A vegades a la vora tenim llocs idíl·lics que no sabem valorar prou.

Dijous Sant – 17 Dd’abril

Treballem només fins a migdia, per tant ja portem les maletes al cotxe i en sortir anem directes cap a El Port de la Selva on tenim reservada habitació a l’hotel Spa Cap de Creus (*** 1/2), a primera línia de mar. Sense retencions fem cap directes s Port de la Selva…. això si, caiem a la trampa a Figueres i confonem la NII amb la NIIa i ens fem un embolic…. durant el cap de setmana caurem a la mateixa trampa algun cop mes, com en un somni sense retorn…. una mena de maledicció.

Abans d’arribar a la població fem parada al mirador que està al altra banda de la badia per fer les primeres fotos de la població. A les sis de la tarda ja hi som a l’habitació que té vistes al mar i una petita cuina amb taula que ens permetrà un parell de sopars.

Sortim a fer un tomb al llarg del passeig marítim, és preciós, fem un munt de fotos i ens arribem fins al Club Nàutic, seiem a una terrassa del bar Gus amb unes vistes espectaculars. Continuem la passejada per l’anomenat camí de les flors i quan es pon el sol decidim tornar a l’hotel a agafar les dessuadores i anar a sopar al bar que ens diuen que s’anomena “los gallegs” al poble de la Selva de Mar, molt proper.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Desprès de Voltar i Voltar sense massa sentit, ens informen que en realitat es diu “La Perleta” i encara que està regentat per uns gallecs, tenen quelcom a veure amb el Marroc, ja que veiem tenen un Riad a Chefchauen. Sopem molt i molt bé, molt tranquils fins que comença a arribar gent i mes gent que es coneixen i és saluden com si es tractes del primer dia de la temporada en un esperat retrobament, mentre esperen taula.

Mar tancat - El Port de la Selva-imp

Mar tancat – El Port de la Selva-imp

Divendres Sant – 18 d’abril

Dia esplèndid i solejat. Ens llevem d’hora perquè la nostra intenció d’avui és caminar i caminar.

El Port de la Selva1-impEl Port de la Selva1b-imp

El Port de la Selva1c-imp

Desprès d’esmorzar a l’hotel, continuem la caminada per on la varem deixar ahir, és a dir desprès del camí de flors, per un dels camins de ronda del Cap de Creus; el que comença a cala Tamariua i arriba a cala Fornells.

El Port de la Selva1d-imp

En total calculem que fem uns 10 kilòmetres, ja que no seguim el camí fil per randa, i ens perdem d’exprofés entre pujades i baixades, trams fàcils i altres de no tant, però tot ell molt i molt maco.

Al principi de la caminada abans de cala Tamariua, anem sols i contemplem embadalits algunes de les construccions del primer tram on les parets de vidre de cara al mar ho dominen tot.

El Port de la Selva12-imp El Port de la Selva15-imp El Port de la Selva17-imp El Port de la Selva18-imp El Port de la Selva19-imp

El Port de la Selva - Mar tancat 2-imp

El Port de la Selva – Mar tancat 2

Ja de tornada, el camí s’ha convertit en una petita rambla amb tot tipus de caminants. El Miquel es fa un bany en un espai nudista a Cala Tamariua i encara que el matí es esplèndid l’aigua encara està gelada com si tingues glaçons surant.

El Port de la Selva19b-impEl Port de la Selva20-imp

Per tal de no rebaixar massa la cintura que tant ens ha costat aconseguir, dinem al restaurant  Ca l’Herminda (****), un lloc al que hem anat forces vegades… l’ultima poder ja fa més de vint anys !!!!!!! Demanem un paté d’escòrpora que recordàvem molt millor i que actualment a casa nostre el fem infinitament molt millor….. i un arròs caldos de llamàntol que compensa amb escreix el paté.

Boníssim. De postres geladets amb vodka. El vi blanc que demanem es el Nacre de Cap de Creus i ens agrada tant que acabem comprant 4 ampolles al comerç de davant de l’hotel. Aprofitem per comprar una mica de formatge i una barra de pa …. i ja tenim el sopar a punt.

Amb l’excusa de deixar el sopar a l’habitació aprofitem per descansar una mica i en Miquel fa una llarga migdiada. En despertar, li arriba a traves d’Internet una notícia relacionada amb el noi de Cadaqués al que 8 membres de la policia espanyola va apallissar a València a la final de la copa del reietó… pel fet de portar una estelada.  Es fa una manifestació de suport al noi a les 8 de la tarda al centre de Cadaquès.  No ens ho pensem ni 5 minuts i tot seguit amb un cop de cotxe i unes quantes corbes, ja estem passejant pels carrers de Cadaquès.

Hi ha molta gent, moltíssima gent, ni comparació amb el Port de la Selva. Fem el recorregut i entrem dins la església on veiem com baixen un sant Crist per als oficis de la tarda. Seiem una estona en una terrassa a la vora del mar, amb una vista espectacular del poble. Passegem fins a l’altre punta i com veiem que de manifestació res de res, ens tornem a El Port de la Selva on es respira un altre ambient molt mes tranquil. Després sabrem que ens havíem avançat tan sols 24 hores a la manifestació…. i es que sempre arribem massa aviat a tot arreu.

Sopem a l’habitació però abans el Miquel es prepara un jacuzzi.

….. continuarà en una segona part.

Cargol iaio

v

Quant a Miquel Gascon

Viatgermaníac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al màxim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, música, òpera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en VIATGES i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a – Escapada a PORT DE LA SELVA 1 de 2 (*****) – 17 a 21/04/2014

1. Ruth ha dit:

Molt maques les fotos! Alguna molt molt xula…tinc ganes d’anar-hi…i menjar una arròs amb llamàntol! 🙂

(( a veure si per casa algú s’anima a fer-ne un d’aquí poc ))

M'agrada

2. dani català ha dit:

Tot molt interessant , ho probaré.