– Concert Palau100 (3 de 13) – GUIDON KREMER i MARTHA ARGERICH (**) – Palau Musica Catalana – 28/11/2013

He dit aquí en mes d’una ocasió que els concerts de cambra son per espais reduïts i no pas per sales tan grans com la del Palau de la Musica.  Es per això, que tant l’Auditori com el propi Palau, tenen les seves pròpies sales de Cambra, per aquest tipus de concerts.

GUIDON KREMER i MARTHA ARGERICH-1No entenc el perquè dins del cicle Palau100 cada vegada mes s’utilitza aquest tipus de concert (mes íntim), per abaratir costos (que no preus). No dubto pas de la qualitat dels participants en aquest concert, però els concerts de cambra, deurien estar exclosos dels abonaments per tal de que els que realment volguéssim anar tinguéssim l’opció de comprar entrades mes properes al escenari.  Segons la programació de l’any vinent els “voltaires” malauradament deixaran el seu abonament.

A mes a mes la distribució en el temps dels mateixos concerts, no te cap lògica, ja que passem mesos sense trepitjar la Sala i de cop ens acumulen en menys d’una setmana 2 concerts seguits. Les dates en aquesta temporada son clares d’aquest desgavell – 1er concert el 1 de juliol – 2on el 2 d’octubre – 3er el 28 novembre  i 4 dies desprès, el 3 de desembre el 4art concert.

Guidon Kremer, violí

GUIDON KREMERVa néixer a Riga (Letònia), de pares jueus d’origen alemany. Començà l’estudi del violí als quatre anys amb el seu pare i el seu avi que són tots dos violinistes professionals, i després a l’Escola de música de Riga i finalment amb David Oistrakh al Conservatori Tchaïkovski de Moscou.  El 1981, Kremer funda un Festival de música de cambra a Lockenhaus, Àustria, orientat cap a una programació d’obres noves i no convencionals. Des de 1992, el festival és conegut sota el nom de Kremerata Musica i, el 1996, Kremer funda l’orquestra de cambra Kremerata Baltica, que agrupa a joves músics originaris dels Estats bàltics. També és nomenat director artístic del festival Art Projekt 92 de Munic i del festival d’estiu de Gstaad (Suïssa).

Gidon Kremer està considerat com dels grans violinistes del segle XX. L’originalitat, l’agilitat i l’última convicció dels seves interpretacions fan d’ell una de les personalitats rellevants de la música clàssica actual.

Martha Argerich, piano

MARTHA ARGERICHMartha Argerich (Buenos Aires, 5 de juny de 1941) és una pianista argentina de música clàssica, considerada una dels majors exponents de la seva generació i la postguerra.

Es distingí per la seva precocitat. Realitzà el seu primer recital als quatre anys d’edat. Als vuit, fou quan començà els estudis amb Vincenzo Scaramuzza, llavors ja donava recitals en públic.

Els dos artistes, ja entrats en anys, van interpretar les següents peces

L. van Beethoven: Sonata núm. 8 per a violí i piano en Sol major op. 30
M. Weinberg: Sonata núm. 3 per a violí sol, op. 126
M. Weinberg: Sonata núm. 5, per a violí i piano, op. 53
L. van Beethoven: Sonata núm. 10 per a violí i piano en Sol major, op. 96

El so del violi i del piano des de el segon pis, com podeu imaginar no arriba amb tota la seva força; Si afegim a mes a mes la monotonia dels 2 únics instruments, em va fer que el concert es tornes quasi be prescindible.  La meva valoració de tan sols dues estrelles, en aquest cas segurament no es justa, però des de la meva butaca es el que vaig viure.

GUIDON KREMER i MARTHA ARGERICH-imp

_______________________________________________________________________________
– Palau de La Musica Catalana – Preus de 100 € a 15 € ( preu pagat 22,50 € – abonament 25% descompte)
_______________________________________________________________________________

cargol i violiCargol al piano

Quant a Miquel Gascon

Viatgermaníac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al màxim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, música, òpera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en Música clàssica i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a – Concert Palau100 (3 de 13) – GUIDON KREMER i MARTHA ARGERICH (**) – Palau Musica Catalana – 28/11/2013

  1. José Luis ha dit:

    Jo era a la circular de platea, al fondo, i es sentia tan bé que no sembla possible que perdés tant com per no arribar al segon pis. I em va agradar moltíssim. Crec que ja vaig comentar una vegada que un dels regals del anys Millet va ser carregar-se una cambra de ressonància, però tampoc havia sentit queixes de volum, excepte les referents al volum del exterior. D’acord que millor sala petita, i a ser possible al menjador de casa, però amb sales amb una acustica decent, no es imprescindible

    M'agrada

    • Miquel Gascon ha dit:

      Aquest any hem avançat a la fila 4 dels segon pis…. i tot i així crec que hem perdut visió del lloc que teníem abans. L’any proper intentarem canviar de nou a graderies platea a veure si el so dels concerts de cambra sonen com il faut.

      Estem mal acostumats… ja que a l’Auditori vivim molt mes intensament la musica. Ja he vist la teva crònica en la que deixar el concert molt bé. Jo no el vaig poder gaudir com segurament és mereixia.

      Una abraçada

      M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.