Concerts – QUARTET CASALS – Integral SCHUBERT (*****) – del 12/10 al 9/11/2013

Quartet Casals - Integral Schubert 1-imp

Es tot un luxe poder tenir a casa nostre aquest extraordinari quartet de corda, com a residents a l’Auditori de Barcelona; en aquest Blog ja hem fet alguna crònica dels seus concerts i per tant sabeu que gairebé no ens perdem cap concert d’aquest conjunt musical format per:

violins: Vera Martínez i Abel Tomás Realp

Violoncel: Arnau Tomás Realp

Viola: Jonathan Brown 

Quartet Casals

En cinc concerts, ens interpretaran la INTEGRAL dels Quartets de FRANZ SCHUBERT (Viena 1.797 – 1.828). Es a dir, els 15 quartets que va compondre Schubert entre els anys 1.813 i 1.826  s’interpretaran en directe amb públic i s’enregistraran en vídeo en coproducció del segell Neu Records.  Es un esdeveniment que almenys jo no havia viscut mai i crec que paga la pena viure’l en directe;  el Quartet Casals ens ha ofert per aquesta ocasió gairebé un regal, ja que per tant sols 25 euros podem assistir als 5 concerts. (la compra individual de cada concert es de 15 euros).

La setmana passada varem assistir als dos primers concerts, el dissabte 12 i el diumenge 13 d’octubre, en els que es van interpretar els quartets nºs 1, 2, 4, 8, 9 i 10. Suposo que no s’interpreten en ordre cronològic per balancejar una mica els millors quartets de la seva maduresa musical amb els que va composar primer quant era tan sols un adolescent.

Quartet Casals - Integral Schubert 5-imp

Els propers dies 5, 7 i 9 de Novembre s’interpretaran els 9 quartes que resten.  Si aquesta setmana passada les audicions van arribar gairebé a l’èxtasi del públic assistent, estic segur que la primera setmana de novembre pot arribar a ser un dels esdeveniments realment importants que podrem viure a l’Auditori.

Aquesta vegada no entraré a valorar quartet a quartet i tan sols faig aquesta crònica per intentar animar als que encara no coneixeu un dels quartets mes valorats a nivell mundialLa meva valoració de 5 estrelles, realitzada tan sols escoltats els dos primers concerts, aquesta vegada es tracta d’un reconeixement  a la feina feta fins ara del Quartet Casals, a la seva qualitat indiscutible i a la seva valentia d’oferir al públic una interpretació en directe d’una visió INTEGRAL de Schubert, …. evidentment vista des de la vessant dels quartets de corda.

Franz Peter Schubert  Tot i que va morir amb només 31 anys, Schubert és un dels grans compositors del segle XIX, i el mestre indiscutible del lied, dels quals en va escriure uns 600, el conjunt més perfecte i variat de la història, sent, com se’l sol considerar, gairebé el creador del gènere.

Franz-Schubert

Franz Schubert

També va escriure música litúrgica, òperes, música incidental, i una quantitat important de música de cambra (entre els que estan aquets 15 quartets) i composicions  per a piano, així com nou simfonies (incloent-hi la famosa Simfonia Inacabada).

Franz Schubert mostra en la música de cambra una de les seves facetes de més maduresa, i els seus quartets constitueixen una mostra cabdal de la música del segle XIX. Des del primer, compost quan només tenia 13 anys, fins al darrer, dos anys abans de la seva mort, la seva evolució ens duu a conèixer a fons aquest gran compositor. Els darrers quartets, potser els més coneguts, constitueixen una fita en l’evolució de la música romàntica sense la qual no es poden comprendre les aportacions posteriors de Schumann o Brahms.

Apunteu-vos a l’agenda els 3 següents concerts….  5, 7 i 9 de Novembre. Ens veurem a la Sala Oriol Martorell de l’Auditori.

Quartet Casals - Integral Schubert 4-impQuartet Casals - Integral Schubert 6-imp

_____________________________________________________________________________
– L’Auditori (Sala Oriol Martorell)– Preu 15 € per concert –   ( preu pagat 25 € – pels 5 concerts )
_____________________________________________________________________________

“El petit cargol vol viatjar ” de Franz Schubert

Leave a Reply