DILLUNS 12 D’AGOST 2013

Avui el primer que fem al punt de llevant-se es trucar a la nostra filla, ja que es el seu aniversari, ella està de vacances fent una ruta per Portugal i Andalusia.

Los Angeles - El nostre carrer

Los Angeles – El nostre carrer

Deixem la casa en la qual hem estat hostatjats aquests dies i anirem a dormir a la població de San Luis Obispo de camí a San Francisco i fent un tomb per la costa del Pacific a California.

La primera visita del dia és a la Getty Villa que havíem reservat desde Barcelona. A l’entrada, a la mateixa autopista, ens adonem perquè ens ho diuen que la reserva l’hem fet equivocadament per al 12 de setembre!!! Finalment ens deixen accedir i paguem el preceptiu parking.

Getty Villa o The Getty Villa a Malibú, és el nom del centre dedicat a les arts i cultures de l’Antiga Grècia, Roma iEtrúria, situat a Malibú (Califòrnia). Depèn del Getty Center de Los Angeles, on s’hi troba la resta de col·leccions artístiques així com els seus serveis d’investigació i restauració.  Després de la seva reforma recent, va ser reoberta com seu de les col·leccions arqueològiques.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

L’edifici principal és una construcció imitant una casa de Pompeia amb els jardins , fonts i les sales d’exposicions distribuïdes en dues plantes. A un lateral de l’edifici un jardí de plantes aromàtiques i al altra banda un de plantes ornamentals amb una font monumental. Tot plegat es molt bonic i es fa molt agradable la visita.

D’aquí ens dirigim una mica mes al sud per visitar les platges de Santa Mònica i Venice que son les dos platges que podem dir urbanes, ja que estan a la mateixa alçada que la ciutat de los Angeles.

Inicialment i encara que per error parem al parking de la platja de Santa Mònica en el mateix Passeig de Plie i el parc d’atraccions que son just els dos punts d’interès d’aquí, ambdós construïts al 1908. Fem el recorregut del moll en els dos sentits i ens entretenim observant l’activitat i la gran gentada amunt i avall.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Al principi del passeig una placa indica que es el final de la ruta 66 i com tothom fem cua per fer la foto. Curiós el parc d’atraccions que conserva l’encant de la decadència.

D’aquí ens dirigim a la platja de Venice, on també hem de deixar el cotxe en mans d’un aparca cotxes en un dels nombrosos parkings privats que funcionen per quota única en un tram horari. El passeig marítim que ens recorda els de Sant Feliu o Platja d’Aro ple de botigues no esta massa concorregut pel que podíem esperar i curiosament poca gent a la platja.

En el passeig l’anomenada Muscul Beach a on uns culturistes espectaculars posen per la foto dins d’un espai tancat ple d’aparells de gimnàstica on per lo vist passen el dia desenvolupen la seva extraordinària musculatura.

Decidim dinar en l’únic restaurant que hem vist en el passeig i hem d’esperar una mica fins que ens donen taula. Escarmentats pel sopar d’ahir demanem plats per compartir i la veritat és que quedem més que satisfets.

Los Angeles - Platja de Venice - Miquel-imp

Enfilem la carretera per anar a Santa Barbara i no sense dificultats aconseguim enfilar la que va per la costa desde la que per cert no tens vista. Un cop arribats anem a fer un tomb pel passeig marítim que s’endinsa en el mar i que esta ple de restaurants. Veiem els primers cartells de que fer en cas de tsunamis !!!!

Los Angeles - San Luis Obispo

Arribem a San Luis Obispo passades les nou del vespre i ja trobem el restaurant tancat pel que decidim sopar a l’habitació un dels paquets de pernil. Fa tanta fresqueta que encenem la xemeneia de l’habitació.

San Juan Obispo - hotel-imp

________________________________________________________________

Cliqueu aquí per anar al capítol anterior     Cliqueu aquí per anar al capítol següent
 Cliqueu aquí per anar al 1er capitol
Cargol forçut

7 pensaments a “– Crònica del nostre ROAD TRIP per L’OEST DELS ESTATS UNITS (*****) – capítol 4 – Platges de LOS ANGELES i Costa del Pacific