– Teatre – GREC 2013 (15) – WASTELAND (****+) – Mercat de les Flors – Sala Maria Aurelia Campmany – 19/07/2013

Per MIQUEL GASCÓN

Un altre plat fort d’aquest GREC2013. Un espectacle on et quedes quasi sense alè per tanta bellesa des de bon començament.

Todos somos TIEMPO, TIERRA, AGUA y VIENTO.

Wasteland - cartell

La combinació perfecta de musica en directe, creada per en LLUÏS LLACH, … de les acrobàcies del protagonista, MANOLO ALCÁNTARA, que sembla talment de goma, … l’escenari tret d’un compte de “terror” ple de deixalles, …. la poesia i les narracions meravelloses del escriptor uruguaià EDUARDO GALEANO ….. els ninos / titelles gegants que participen amb el protagonista…. Tota aquesta barreja d’arts escèniques aquesta vegada aconsegueixen la quasi perfecció absoluta gràcies a la direcció impecable d’en LLUÍS DANÉS.

Una mirada agredolça a la realitat de milers de pobres que malviuen entre deixalles. Són cercadors de somnis i d’esperances que busquen entre la brossa un bitllet per sortir de la misèria.

Es tracta de teatre visual i d’objectes, però també amb la presencia d’actors que no parlen amb paraules, però si amb tot el cos… o be belluguen enormes titelles; es tracta de combinar-ho tot amb música i circ.   Lluís Danés ha creat l’escenografia d’un abocador on un tub gegant vomita constantment tota mena d’estris i també persones /deixalles que la societat rebutja.  Sembla que per fer-ho es va inspirar en un documental de la britànica Lucy Walker, amb el mateix títol “WASTELAND”, que significa “el païs de les deixalles”.

El nacimiento

El hospital público, ubicado en el barrio más copetudo de Río de Janeiro, atendía a mil pacientes por día. Eran, casi todos, pobres o pobrísimos.

Un médico de guardia contó a Juan Bedoian:

La semana pasada, tuve que elegir entre dos nenas recién nacidas. Aquí hay un solo respirados artificial. Ellas llegaron al mismo tiempo, ya moribundas, y yo tuve que decidir cuál iba a vivir.

Yo no soy quién, pensó el médico: que decida Dios.

Pero Dios no dijo nada.

Eligiera a quien eligiera, el médico iba a cometer un crimen. Si no hacía nada, cometía dos.

No había tiempo para la duda. Las nenas estaban en las últimas, ya yéndose de este mundo.

El médico cerró los ojos. Una fue condenada a morir, y la otra fue condenada a vivir.

Vol ser una denuncia entre els desequilibris entre el primer mon i el tercer o inclús el quart; però aquesta denuncia està dita amb la mes gran sensibilitat possible, amb humor fins i tot.  La veu de l’escriptor Eduardo Galeano, recitant les seves poesies, fan que la barreja de tot plegat sigui realment colpidor, tant per la seva increïble bellesa com per la crueltat volguda de les paraules que ressonen a vegades de fons de l’espectacle.

LOS NADIES

Sueñan las pulgas con comprarse un perro y sueñan los nadies con salir de pobres, que algún mágico día llueva de pronto la buena suerte, que llueva a cántaros la buena suerte; pero la buena suerte no llueve ayer, ni hoy, ni mañana, ni nunca, ni en lloviznita cae del cielo la buena suerte, por mucho que los nadies la llamen y aunque les pique la mano izquierda, o se levanten con el pié derecho, o empiecen el año cambiando de escoba.
Los nadies: los hijos de los nadies, los dueños de nada.
Los nadies: los ningunos, los ninguneados, corriendo la liebre, muriendo la vida, jodidos, rejodidos:
Que no son, aunque sean.
Que no hablan idiomas, sino dialectos.
Que no profesan religiones, sino supersticiones.
Que no hacen arte, sino artesanía.
Que no practican cultura, sino folklore.
Que no son seres humanos, sino recursos humanos.
Que no tienen cara, sino brazos.
Que no tienen nombre, sino número.
Que no figuran en la historia universal, sino en la crónica roja de la prensa local.
Los nadies, que cuestan menos que la bala que los mata.

EDUARDO GALEANO

No us la perdeu.  Espectacle meravellos !!!

GUIÓ, ESCENOGRAFIA, DIRECCIÓ: Lluís Danés

MOVIMENT: Anna Marín – TEXTOS: Eduardo Galeano – MÚSICA ORIGINAL: Lluís Llach – DIRECCIÓ MUSICAL: Xavi Lloses

INTÈRPRET: Xavi Lloses, Manolo Alcàntara

BARÍTON, CLARINET, FLAUTA, SAXO SOPRANO, TECLAT, TENORA : Adrià Bauzó – ACORDIÓ, VIOLONCEL, SERRA, VIOLONCEL : Oriol Aymat –  PIANO, ACORDIÓ, GLOCKENSPIEL/METAL·LÒFON, SINTETITZADORS, ARRANJAMENTS, LAPTOP : Xavi Lloses

CONSTRUCCIÓ DE MÀSCARES: Martí Doy – DISSENY D’IL·LUMINACIÓ: Joan Teixidó – DISSENY DE SO: Oriol Farran, Carles Xirgo – VESTUARI: Santamandra Produccions – CONSTRUCCIÓ DE L’ESCENOGRAFIA: Laura Galofré, Guillem Soler, Mireia Cussó i Castells i Planas – CONSTRUCCIÓ DELS TITELLES: Martí Doy – AJUDANT DE DIRECCIÓ: Anna Marín – INTERVENCIONS ESCENIQUES: Mayú Heitmann – SOROLLISME: Xavi Lloses – CONCEPCIÓ SONORA: Oriol Farran, Carles Xirgo

Wasteland - foto de %22Voltar i Voltar%22 1-imp

__________________________________________________________

– Mercat de les Flors – Sala Maria Aurelia Campany – Preu 24 € – (preu pagat 19,20 € – Carnet Bibliotques)

___________________________________________________________

PUBLISHED by catsmob.com

 

Quant a Miquel Gascon

Viatgermaníac i Teatraire de Pro, engrescat per gaudir al màxim de les activitats culturals que es realitzen a Barcelona i Catalunya, ja sigui teatre, música, òpera o cinema.
Aquesta entrada s'ha publicat en Circ, Dansa, Teatre i etiquetada amb , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a – Teatre – GREC 2013 (15) – WASTELAND (****+) – Mercat de les Flors – Sala Maria Aurelia Campmany – 19/07/2013

  1. Retroenllaç: – Teatre – NÀUFRAGS – Lluís Danés (🐌🐌+ 🐚) – Mercat de les Flors – 10/01/2016 | Voltar i Voltar

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.