per MIQUEL GASCÓN…
A vegades t’equivoques en l’elecció d’un espectacle, i aquesta és una d’elles. Ens varem deixar “sorprendre” per una obra d’en Albert Mestres i l’espai on es representava, LA SECA .Sabíem que era una comèdia vodevilesca delirant sobre “ser català”, tal com deia l’anunci que ens va arribar via email; ens ho volíem passar bé i no ens ho varem pensar gens per anar-hi.
El que no sabíem i ens varem assabentar en el mateix teatre al llegir el programa de ma, que el text de l’obra que anàvem a veure era en quatre llengües: català, holandès, francès i anglès…. i això d’entrada ens va destrempar. Nosaltres coneixem el francès a banda del català, però desconeixem totalment l’holandès i tenim 4 nocions d’angles i això no ens va permetre seguir-ho amb facilitat.
Crec que el fet de què la producció sigui en quatre llengües hauria de ser una advertència prou important alhora d’informar abans de la compra de les entrades. No és just posar-ho en lletra petita i a la contraportada del programa de ma…. i encara mes quant l’espectacle no es tradueix amb subtítols.
La Partida o Còctel de gambes és una comèdia vodevilesca en la qual, amb un peculiar llenguatge, es fonen les converses amb els pensaments dels personatges. Una parella catalana, la Mireia i el Pere, convida una parella holandesa, la Lena i el Max, a sopar a Barcelona.
Al cap d’un temps, la parella holandesa torna el convit a la catalana a Amsterdam. Per entendre’s o desentendre’s caldran quatre llengües: català, holandès, francès i anglès. La irrupció dels dos personatges que relacionen les dues parelles, la Marta i el Clemens, posarà sobre la taula el garbuix d’infidelitats entre tots sis, mentre una sèrie de personatges absurds (un calamar, la Castafiore, un botxí, etc) esdevenen la projecció dels seus inconscients. Aquest és el primer cop que aquest text es posa en escena.
No ens ho varem passar malament del tot… i a la fi és TEATRE i pots gaudir almenys de les interpretacions a un parell de pams d’on estàs assegut. No coneixien cap dels actors que interpretaven l’obra i vam donar per suposat que alguns d’ells son alumnes de l’institut del Teatre de Barcelona. Val a dir que totes les interpretacions van estar a una bona alçada i almenys això ens va compensar una mica l’enprenyament que portàvem a sobre.
Els personatges que interpreta en Toni Guillemat, tots ells esperpèntics, fan passar estones divertides. L’escenografia sorprenent i encara que amb pocs recuses en Estanis Aboal va saber treure-li bon profit.
Davant nostre un grup de joves, és retorçaven de riure al veure les seves actuacions, i això ens va fer pensar que l’obra (en cas de saber els 4 idiomes), podria arribar a ser interessant. Nosaltres varem passar l’estona només.
LA PARTIDA O CÒCTEL DE GAMBES d’Albert Mestre
Guió Albert Mestres
Direcció Marc Chornet Artells
Ajudant de direcció Toni Guillemat
Escenografia i vestuari Estanis Aboal
Disseny de so Joan Solé
Il·luminació M. Ch.
Intèrprets Joan Manel Brunet, Dolors Sans, Abel Martí, Anna de Manuel, Toni Guillemat i Neus Pàmies.
______________________________________________________________
– La Seca – espai Brossa – Preu 16 € – (preu pagat 10 € – som virtuals)
_______________________________________________________________
Va anar bé perquè de passada varem veure l’exposició dedicada a Brossa i la vam trobar força interessant…..
… i el cargol ????
A nosaltres ens va passar una mica el mateix aquest cap de setmana.Vam anar a la Sala Atrium (que encara no la coneixiem) i vam sortir molt desabuts.
L’obra podia estar bé,però la interpretació d’un dels actors no ens va agradar gens;no era per rés creible,tot i que l’altre ,que per sort portava tot el pes de l’obra,ho feia força bé.
Les cadires incomódíssimes!!!!!!!!,cosa que no ens preocupa gaire si l’obra s’ho mereix,però en aquest cas,l’hora que dura l’obra (“Història del Zoo”),s’ens va fer eterna.No us la recomano.
Per compensar,vam anar a l’exposició “Les altres Pedreres” i als cinemes Spla a veure “Els MIserables” i aixó ens va salvar aquest cap de setmana.
Per cert varem agafar entrades a la Sala Atrium per “La Terra Oblidada”,vaig dubtar,però com vaig veure que havia sortit de la Sala Flyhard,ens vam arriscar.Després vaig veure que ja l’havia -ho vist i que la vostra valoració va ser de quatre estrelles.
Una abraçada.
Les poques vegades que hem anat a la Sala Artrium tampoc hem tingut
gaire sort . No sabia que farien “La terra Oblidada”…. Veus aquesta
crec que si us agradarà.
A nosaltres ens agrada tenir las butaques numerades i escollir amb
molt de temps el lloc on veurem una obra de Teatre, i generalment ens
agrada ben aprop de la acció, a no ser que sigui sobretitulada i
llavors escollim una mica mes enrere. El tenir que fer cua per
desprès escollir butaca ens treu una mica de polleguera, però ves quin
remei toca.
Un altre cosa son les cadires que a la poca estona estàs intentant
canviar de posició per tal de no patir massa mal d’esquena. Poder
hauríem de fer boicot a les sales que no tenen assegurada una certa
comoditat bàsica.
A la Seca l’altre dia creia que em donava un atac de lumbago…..
quina incomoditat !!!. ja no sabia com posar-me.