– Voltant per AFRICA – Agost 2012 (23) – des de Ilha de Moçambic a illa de IBO

Per IMMA i MIQUEL

Dilluns 20 d’agost 2012

Avui el Francesc ha anunciat un dia durillo, i resultarà ser un dia molt dur….. massa. Nosaltres sortim a fer un vol abans d’esmorzar però el mercat no està obert i tornem a l’hotel.

Ilha de Moçambic 1-imp

Rafa i Asun-imp

Rafa i Asun

Ilha de Moçambic 2-imp

Tornem a intentar-ho desprès d’esmorzar però també el trobem tancat, serà que nomes funciona algun dia de la setmana ??

Ilha de Moçambic 4-imp

Ilha de Moçambic 5-impIlha de Moçambic 6-imp

Ilha de Moçambic 7-impDesprès de carregar maletes en el remolc, de fet anem en el mateix autocar que quan vam venir, ens toca esperar una estona llarga degut a què han de tramitar algun tipus de permís per al vehicle per tal de circular per la ruta cap el nord del país.

Cami de IBO 1-imp

Ruta de ilha Moçambic a illa d'IBO 2

Finalment sortim i pràcticament no pararem en tot el dia, nomes en un petit mercat on cadascú compra el que li sembla per dinar en ruta, nosaltres comprem pa i mengem una mica de pernil i fuet que encara ens quedava.

Son quasi 500 kilòmetres per carreteres infernals, fins a Pemba xunga, però a partir de Pemba i fins on hem d’embarcar per anar al arxipèlag de les QUIRIMBES, concretament a l’illa d’ IBO….. un autentic martiri. Es podria solucionar molt bé volant des de Pemba a l’illa d’IBO…. però suposem que els costos del viatge es dispararien.

Cami de IBO 3-impCami de IBO 4-imp

Cami de IBO 2-imp

Ruta de ilha Moçambic a illa d'IBO 1

Cami de IBO 5-imp

Cami de IBO 7-imp

Cami de IBO 6-impCami de IBO 11-imp.

Cami de IBO 12-impCami de IBO 14-imp

Cami de IBO 16 bis-imp

Cami de IBO 16-imp

Cami de IBO 20-imp

A mes com la navegació serà en l’oceà estem dependents de la marea. I així es compleix donat que arribem a les vuit passades i no hi ha aigua, …. l’oceà s’ha retirat una bona pila de kilòmetres…. hem d’esperar fins a la una de la matinada per poder marxar.

Cami de IBO 21-imp

Negociacions sobre que fer durant l’espera fins que acordem que ens quedem dins del bus dormitant una mica. El Miquel s’estira inicialment sota un baobab però acaba entrant dins del vehicle per el fred intens.

Es fan las tres de la matinada quan ens diuen que hem de treure sabates i anar per la sorra mullada fins a una petita barca que ens portarà a la barca mes gran que ja ha quedat dins de l’aigua. L’arribada a l’illa és dins del mateix lodge on dormirem i on ens reben amb un coctail. Ens anem a dormir quan pràcticament ja surt el sol.

Anar al primer capítol

Anar al capítol anterior

Anar al capítol següent

_______________________________________________________________

Cargol posta de sol

3 pensaments a “– Voltant per AFRICA – Agost 2012 (23) – des de Ilha de Moçambic a illa de IBO

1. josep

Les fotos sensacionalscom sempre. Ens donen una idea de la cosa tot i que no hi ha res com viure-la. Pel que veig la bona vida s’ha tornat a acabar i torna a tocar patir incomoditats.
    Espero el proper capítol.
    Una abraçada

Respon
    1. Imma Barba

Josep, haurem de donar-te el premi a la fidelitat perquè crec que no te’n has saltat cap entrada del nostre viatge i nomes en portem ….. 23 !!!! gràcies pels teus comentaris. Va ser un dels viatges mes durs que hem fet mai però realment maco en el seu conjunt i que ens va permetre conèixer una part del mon totalment “deixada a la seva sort”.
      Una abraçada.

Respon
  2. Retroenllaç: - Voltant per AFRICA – Agost 2012 (24) – illa de IBO – Moçambic | Voltar i Voltar