– La nostre valoració / resum d’aquest Festival GREC2011

Ens ha semblat una bona idea intentar fer un resum dels espectacles que hem pogut gaudir en aquesta, per nosaltres, extraordinària edició del Festival Barcelona GREC2011.

Val a dir que malauradament per un mal càlcul de dates, estàvem de viatge precisament la primera setmana en la que es va inaugurar aquesta temporada, i ens varem perdre el espectacle inaugural així com forces espectacles que de ben segur hauríem escollit també entre las mes de 60 propostes que ens oferia aquesta edició.

La família "cargolaire" del GREC de ben segur ens estarà esperant l'any vinent

Des de el 24 de juny fins al final de Juliol hem assistit a 31 esdeveniments culturals, 23 dels quals han estat inclosos dins del programa GREC2011.

Dels 23 espectacles tan sols 1No ens ha agradat i per tant ha estat valorat en una estrella: 

  1. Teatre –Petra, la mujer araña y el putón de la abeja Maya 

Amb dues estrelles (per passar l’estona), han estat valorats 3 espectacles. Val a dir però que amb la perspectiva que dona el temps, en la actualitat hauríem pujat la val.loració en una estrella mes a “Dias estupendos”:

  1. Teatre – Dias estupendos
  2. Teatre – Jaz
  3. Teatre – Contra la Democracia

Amb tres estrelles, que vol dir que ens ha agradat, 3 espectacles mes, encara que seguint el mateix raonament que abans ara baixaríem una estrella al concert de “Niña Pastori” :

  1. Teatre – Cercles / Fictions
  2. Teatre – Esperant Godot
  3. Concert – Niña Pastori

Amb quatre estrelles, el que significa que ens ha agradat MOLT, ni mes ni menys que 9 espectacles :

  1. Teatre – Luces de Bohemia
  2. Concert –  Dulce Pontes
  3. Dansa – Dies de Dansa
  4. Concert –  Maria del Mar Bonet
  5. Dansa – I.T. Dansa
  6. Teatre – El Centaure i el Animal
  7. Concert –  Keith Jarret trio
  8. Teatre – Un tranvia llamado deseo
  9. Teatre – Tragèdia

…i en el nostre quadre d’honor amb la màxima valoració de cinc estrelles (els hem considerats espectacles inoblidables ), els 7 restants :

  1. Dansa – Continu
  2. Teatre – Todos eran mis hijos
  3. Teatre – Julieta & Romeo (la varem veure dos cops)
  4. Teatre – La nostra classe
  5. Concert – Noa
  6. Teatre – La caida de los Dioses
  7. Teatre – Desaparecer

En aquest cas mirant amb perspectiva les valoracions, hauríem baixat una estrella a “Todos eran mis hijos” i també un altre a “La caida de los Dioses”.

Transformant tot plegat en freds percentatges, dona el resultat següent :

  • 1 estrella – 4,34 %
  • 2 estrelles – 13,04%
  • 3 estrelles – 13,04 %
  • 4 estrelles  – 39,14%
  • 5 estrelles – 30,44%

… la qual cosa significa que entre els espectacles escollits per nosaltres en aquesta temporada GREC2011, quasi el 70% ens ha agradat MOLT o inclús han estat mes que això, …..espectacles difícils d’oblidar. Un resultat ESPLÈNDID de debò. Felicito des de aquí al director del Grec, Ricardo Szwarcer, que ha estat exercint el carreg aquests 5 últims anys i crec que amb molt bona nota, sobretot els 2 últims anys (haig de dir que quant va ser escollit en el concurs internacional per obtindre el carreg, jo vaig estarrufar el nas ….ja que en principi no veia que pintava aquí un director argenti que poc sabia de la cultura catalana. Es de savis rectificar i el felicito per la tasca que ha desenvolupat.


 Per altra banda esperem que el nou director escollit “a dit” per el govern actual de CIU, porti el Festival GREC2012 i els següents per el bon camí…. d’entrada el nou director Ramon Simó i Vinyes (Director i escenògraf teatral tarragoní), ha comentat que vol obrir mes a la ciutadania el GREC perquè considera que esta allunyat del gran public; la veritat es que no se pas com s’ho farà en temps de crisi, ja que l’única manera que veig jo de apropar-ho encara mes …es que els espectacles siguin gratuïts o a un preu molt mes assequible…. i no crec que amb els temps de corren de retallades, això es pugui aconseguir.
———————————————————–

Creiem per finalitzar no seria just, si no féssim especial menció a altres espectacles que hem vist en el mateix període i que encara que no estaven inclosos en el programa GREC2011, son considerats per nosaltres MOLT BONS o INOBLIDABLES :

  1. Concert – Requiem de Mozart participatiu (4 estrelles)
  2. Òpera – Ariane et Barba Bleau ( 4 estrelles)
  3. Cinema – Osama (4 estrelles)
  4. Teatre – Madame Melville (4 estrelles)
  5. Teatre – UNA HISTORIA CATALANA (5 estrelles)

Això ens demostra la enorme qualitat que actualment estem gaudint CULTURALMENT a la nostre estimada ciutat de BARCELONA….. esperem que les retallades a CULTURA no facin que BARCELONA deixi de ser un referent a nivell internacional.    

4 pensaments a “– La nostre valoració / resum d’aquest Festival GREC2011

  1. kalamar

    23 espectacles! això si que és un rècord. Segur que sou la parella més fidel al dimoniet del Grec. Espero que algunes obres d’aquest bon 70% les tinguem a la temporada T/H i així els seguidors voltaires anirem ben preparadets. I que el nou director tingui molta sort i el vent li bufi de cara pq em temo que la retallada cultural va per llaaaaaarg.

    Respon
    1. imma

      jo crec que finalment ens dedicaran els seients del teatre grec on acostumem a seure, casi be sempre els mateixos, i diran …. “i aquí passaven els voltaires les nits del mes de juliol ” Realment fa molta por tota la situació econòmica en general i les retallades en la sanitat, les escoles, la cultura ….. Una abraçada.

      Respon
  2. José Luis

    Jo insisteixo: Premi a l’amor a la ciutat i a les ganes d’aprofitar-ho tot. I com em deien de petit, “el que quiere, puede”. Enhorabona. Pero l’any que ve, espero que malfieu de qualsevol obra que tingui un titol similar a “Petra, la mujer araña y el putón de la abeja Maya”

    Respon
    1. imma

      Ja et puc assegurar que jo personalment malfiaré de tota producció que vingui de la Sol Picó ni que es digui “el peix de colors” o “el pastís de xocolata”.
      Ara hem de començar les vacances per descansar de tanta activitat “teatril” i cansar una mica el cos de caminar i el dit de fer fotos …. que no us passi res a la tornada !!!!!!
      Una abraçada.

      Respon

Leave a Reply