Nova incursió en el nostre “somni” de VIATJAR i poder arribar a fer algun dia la Volta al Món sense dates i sense preses… aquest passat dissabte 4 de Juny de 2011, ens varem reunir tot el dia amb un munt de Blocaires viatgers, per escoltar les seves ponències. De fet fa molt poc ja varem assistir al 1er congres de Volta al Mon de la que també vaig deixar testimoni al Bloc.  Si clickeu  aquí ho podreu llegir.

Un cop que ja estàvem subscrits a aquesta trobada, ens varem assabentar de que aquesta vegada el acte estava inclòs dins de la “Mostra de Turisme JUVENIL de Barcelona” i ens varem replantejar el NO assistir per no donar la nota, però la nostra “joventut interior”…. jejejeje… i sobretot la passió que tenim per viatjar va poder mes que la raó. Un quart abans de les 10 del mati ja estàvem fent cua a la Plaça Lesseps.

Va ser una jornada llarga de 9 hores, amb un parell de descansos breus i un altre d’un  hora per poder dinar.  Va ser semblant a l’altre en molts aspectes i per això ja no era novetat per nosaltres, encara que fins i tot ens varem sentir mes integrats.

El programa va començar amb una mica de retard i va ser el següent :

BLOC DEL MATÍ: VOLTA AL MÓN

11 – 11:30 h: Petits grans consells – evaialeix.com ……El que cal saber per començar a pensar en fer un gran viatge. Molt interessant.

11:30 – 12 h: Les pors de marxar i de tornar – viatge365.blogspot.com protagonitzat per els mateixos organitzadors, la Mireia i en Marc.

12 – 12:30 h: Connexions viatgeres

Connexió via Skype amb Xavi i la Carme, la parella del popular bloc  lavueltaalmundo.net que ha començat la seva tercera volta al món, i ara estan a l’India. Ens va agradar molt el poder estar connectats amb ells uns minuts…. ells a una terrassa en el mateix riu Ganges i nosaltres morts de enveja.  Ens va emocionar, la veritat.

en Xavi i la Carme des de l’INDIA

Connexió via Skype amb Francesc Balagué, autor de www.rutabaobab.com, que des de Mongòlia ens va explicar un munt d’experiències interessants del viatge que actualment està vivint. No el coneixíem i ens va transmetre molt bon rotllo.

en Francesc Balagué des de Mongòlia

12:30 – 13 h: pausa per esmorzar.

13 – 13:30 h: Acabat d’aterrar després de 18 mesos i 1 dia de viatge – viatjantpelmon.com    … de primera ma ens va explicar la seva adaptació al dia a dia al finalitzar el seu llarg viatge…. i el mes important es que ens va donar ànims per començar a fer-ho nosaltres mateixos.

13:30 – 14 h: Viatges i xarxa – blocdeviatges.blogspot.com

Noves tecnologies aplicades als viatgers. Cercador de blocs de viatge. La veracitat o confiança en les experiències dels viatgers. Com utilitzar l’eina? Per a què serveix?. El nostre amic Eduard Balsebre fa aquesta ponència. Eduard ens transmet la seva passió irrefrenable cap a tot lo referent a Àsia Central. Ell es el “culpable” de que dins de un parell de mesos, per fi,  l’Imma i jo estarem viatjant casi un mes per aquelles terres .

14 – 14:30 h: Els Top Ten – destinolos30.blogspot.com

L’Eva i el Raúl ens varen presentar els TOP TEN. Entre tots els blocaires participants a la Marató intentaran trobar punts en comú dels TOPS recomanables: països, activitats, highlights, trekkings, platges, paisatges, experiències, llocs per dormir, països on es menja millor, snorkel i submarinisme i els anti top….. les dents llargues !!!

BLOC DE LA TARDA: EXPERIÈNCIES

15:30 – 15:50 h: 340 dies de motxilla i bicicleta. Un any en bicicleta per Amèrica del Sud –biciwink.blogspot.com  La meitat d’una parella ens va explicar el seu recorregut per Amèrica del Sud durant un any en bicicleta…. quin mal de cul !!!  Per culpa de l’altre meitat es van perdre un viatjet que en sorteig els hi va tocar en sort… però les normes exigien que la persona  en qüestió estigues present.  La sort va ser per un altre persona.

15:50 – 16:10 h: Convivint a casa d’una família de l’ètnia  Dzay.   –elviatgedelsrodamons.blogspot.com   Una experiència força interessant les vivències de conviure durant uns dies amb una tribu sense llum ni cap de les comoditats a les que estem acostumats.

16:10 – 16:30 h: Avantatges i inconvenients de viatjar en parella – femunstop.wordpress.com Aquesta parella van tenir la valentia de explicar la seva experiència de un  viatge,  on varen decidir separar-se quant portaven 8 mesos intentant fer plegats la volta al mon. Ara ja no son parella però si grans amics i ens han vingut a explicar les causes i la dificultat de la convivència 24 hores al dia durant molt de temps.

16:30 – 16:50 h: 21 dies en veler per l’Antàrtida – lamevavoltaalmon.blogspot.com     Un viatger solitari que ha estat un parell d’anys viatjant i va tenir la sort de poder contactar i arribar a treballar en un veler que durant 21 dies va fer una travessa per L’Antàrtida…. viatge que si vols fer com a turista tens que pagar prèviament 7.000 euros per barba i bigoti.

16:50 – 17:10 h: Turisme responsable – www.paseandoporelmundo.info   Una parella que des de fa uns anys les seves vacances les dediquen a viatjar però de manera solidaria i no únicament com a turistes. A mi m’agradaria tenir aquesta experiència.

17:10 – 17:40 h: pausa cafè

Abans de començar la ultima tongada de xerrades, en MARC (organitzador d’aquesta marató) va voler fer-me una petita entrevista filmada, per saber que opinava sobre aquestes trobades viatgeres i per interessar-se si teníem intenció algun dia de fer l’Imma i jo la Volta al Món.  Si arriba a les meves mans aquesta entrevista la penjaré en aquesta entrada.

en Miquel entrevistat per en Marc

17:40 – 18 h: Projecte solidari a Nepal – voltaalmon.com   Una parella que en el seu llarg viatge varen poder viure L’experiència de col.laborar directament en la creació de noves aules per una escola al Nepal.  A traves del seu Bloc varen rebre aportacions econòmiques que ells mateixos las varen materialitzar en col·laboració de la gent local.

18 – 18:20 h: Àfrica. Continent oblidat – sabatica.cat  L’únic ponent que en el seu llarg viatge va trepitjar Àfrica. Es un continent difícil de fer per el que sembla per els viatgers que donen la volta al mon i al contrari del que sembla força CAR, molt mes que Àsia i Amèrica del sud. Nosaltres som uns enamorats d’aquest continent i hem viatjat moltes vegades en viatges d’una durada màxima d’un mes.
18:20 — 19 h: Anecdotari viatger — Les anècdotes de viatge més divertides de la mà de cadascun dels blocaires participants a la Marató. Va ser molt divertit !!!

Es d’agrair la feinada de la parella que ha organitzar aquesta magnifica trobada, en Marc i la Mireia, que amb la seva empenta, el seu somriure permanent i la seva energia ha aconseguit un altre cop engrescar-nos a VIATJAR sempre que podem.   Nosaltres hem apres la lliçó ràpidament i fem un tastet aquesta mateixa setmana…. marxem a conèixer DUBROVNICK i la costa croata durant 10 dies !!!!

24 pensaments a “– MARATÓ DE VIATGES Barcelona 2011 (****) – Biblioteca Jaume Fuster – 04/06/2011

1. Guillermo López-Acosta

Querido Miquel, llevo año soñando con hacer un viaje de vuelta al mundo sin prisas, sin fechas, pero con mucha ilusión y muchas ganas de ver, aprender, conocer culturas diferentes, personas, lugares…
    Ojala se hagan jornadas de este tipo en mi ciudad para poder aprender y disfrutar de las experiencias de otros.
    Muchas gracias por este post.
    Un fuerte abrazo.
    Guillermo.

Bienvenido Guillermo a Voltar i Voltar

Gracias por atreverte a entrar en nuestra casa, sin conocer el catalán. He intentado colocar un BOTON en el Bloc para que tradujera automáticamente del Catalan al Castellano todo el texto de cada entrada, pero de momento no he sabido hacerlo. Con la ayuda de algún amigo Bloguero, seguro que lo conseguimos.

No se si en MURCIA conseguirás que se celebren reuniones de Blogueros viajeros, pero si no es así, por Internet tienes un mundo fascinante para al menos “soñar” en VIAJAR. Hay muchos mas BLOGS en castellano que en catalán, te lo aseguro. Aunque eso si, los catalanes, cuando viajas te los encuentras en el sitio mas inesperado…. somos una plaga !!!

Espero que sigas visitándonos….. y de momento a través del GOOGLE TRADUCTOR puedes ir traduciendo manualmente del Catalan al Castellano.

Un abrazo

MIQUEL

1. miquelgascon

Evidentment Josè Luis…. VIATJAR per nosaltres es casi la raó de viure…. jejejeje

Una abraçada i fins la tornada.

Pdata: si creieu que us alliberareu de nosaltres ho teniu clar…… me’n porto a Croàcia el portàtil…. o sigui que ….

2. Txell i Xavi

Quin post més maco!! Caram! Molt bon viatge a Croàcia Miquel i Imma, ens fareu les dents llargues vosaltres a la tornada… segur!!! Una abraçada i fins la pròxima!

1. miquelgascon

Sincerament, aquest post es interessant per les persones que varem assistir… i poder per el “malalts per viatjar”…. per la resta es literalment un PAL….. però hem volgut deixar constància perquè varem gaudir molt.

Una llastima que ens varem despistar i al final no varem ni tan sols petar la xerrada…. i es que el dia va ser intensisim i la gent coneguda un munt…. i a mes a mes no ens varem quedar a dinar, perquè casa nostra esta molt a la bora de la Plaça Lesseps.

Fins la propera. Una forta abraçada

3. Manel i Cristina

Moltes gràcies per una entrada tan explicativa de les jornades. Ens hauria agradat molt assistir-hi, però la feina no ho va permetre i la vostra entrada ha sigut una sorpresa molt agradable per nosaltres. Hem pogut fer-nos cinc cèntims del que allà s’explicava. Pel nostre cap també passa la idea de fer la volta al món algun dia, així que us enviem molt ànims si podeu/decidiu tirar-la endavant. I esperem que us vagi molt bé per Croàcia!!!

Hola Manel i Cristina

Si teniu en cap fer la volta al mon, no us ho penseu gaire… vosaltres sou molt joves encara i per tant amb forces suficients per fer un viatge de 1 any o mes. Animeu-vos que el temps passa molt ràpid. T’ho dic per pròpia experiència.

El format del vostre Bloc, m’encanta.

Una abraçada

Hola Marc Serena

De fet ens va estranyar molt la teva absència del acte, perquè al 1er Congres de la Volta al Mon vas ser fins i tot ponent i pensàvem que ho tornaries a ser… o almenys que et veuríem a l’acte.

Tenim pendent de llegir el teu llibre, que varem comprar per Sant Jordi. De ben segur que també farem una ressenya a Voltar i Voltar.

Una abraçada

1. miquelgascon

Lamentablement aquell dia tenim comprades entrades per el Grec a 2/4 de nou, i ens aniria molt just. De totes maneres veig que la xerrada serà un altre cop sobre el teu llibre “La volta dels 25” i ja et varem escoltar al 1er Congres de la Volta al Mon… i a mes a mes tenim el llibre a casa pendent de llegir.

Gracies per la convidada.

Miquel

4. Montserrat Fdez. Costa

Gràcies pel resum de la trobada.
    En QUIM I JO NO SÉ SI FAREM LA VOLTA AL MÓN, però de mica en mica, anem coneixent terres noves,i el que més ens agrada, parlar i coneixer gent de cada lloc.

Bona estada a Croàcia!

Montse.

1. miquelgascon

Jo crec que l’important en realitat NO es fer la Volta al Mon, per el sol fet de fer-la. L’important per els viatgers entre per el que veig us tinc que incloure, es conèixer nous paisatges, noves cultures al ritme que cada un de nosaltres pugui, per raons econòmiques, de salut, de temps lliure….

L’important es l’ilussió en preparar el proper viatge, en gaudir-lo quant es fa efectiu i a cada minut. No se si algun dia arribarem a fer o no la volta al mon…. de fet crec que ja l’hem feta a trocets… però estic segur de que no el es el mateix. L’ilussió de que arribi un dia i de que podem l’Imma i jo fer un parèntesi i viatjar sense límit de temps, per nosaltres encara es un somni.

Gracies a vosaltres per llegir tot el que escribim. Una abraçada

5. Mireia i Marc

Quina currada de resum Miquel!!! Crec que et fitxarem de community manager. jejeje
    Moltes gràcies per les vostres paraules, per l’assitència i per aquest bon rollo de post!
    Ens veiem en els propers tinglados i disfruteu de DUBROVNICK 🙂

salut i viatges,
    M&M

1. miquelgascon

Realment es una currada intentar resumir les 9 hores intensíssimes en les que varem poder escoltar les vivències i consells del viatgers blocaires. Qui no va ser-hi present però es difícil que s’anadoni per la meva crònica, de la veritable FEINADA que vosaltres els organitzadors , us heu tingut que currar; suposo que son molts dies de preparatius i moltes reunions amb els amics per que tot surti a la perfecció.

Us felicitem Marc i Mireia per la feina feta i sobretot per les ganes e il•lusió que poseu en tot plegat.

Gracies per Twitejar el nostre post.

salut i viatges.
      Imma&Miquel

6. Mireia Puntí

Hola Miquel,
    Caram, quina entrada més complerta de la Marató! Es nota que ets un malalt de viatges… 😉
    No coneixia el teu bloc, però a partir d’ara me l’apunto per seguir-lo.
    Que vagi bé per Croàcia i a seguir voltant!

Gracies Mireia e Ignasi

La vostra ponència va ser molt interessant i ens va recordar una petita estada que nosaltres varem tenir amb una família “extensa” a Myanmar (Birmania) fa pocs anys… amb un tipus de casa similar i també sense recursos.

Intentarem seguir el vostre molt proper viatge a la India a traves del vostre Bloc o Blocs, perquè sembla que teniu variïs indrets on escriviu les vostres experiències. El vídeo resum de la vostra ponència que teniu penjat es molt xulo.