– Voltar per la literatura de Viatges – Diario de viaje de un viaje diario. El sueño de dar la vuelta al mundo (con poco dinero) – 19/05/2011

Quan varem assistir al primer congres “Volta al Mon” varem escoltar la ponència de la Carme Corretgé i el Xavier Molins anomenada “Em decideixo a marxar”, la primera de la jornada i que ens va resultar molt interessant. ( si clickeu AQUI anireu a la seva pagina web).

Carme Corretgé
Xavier Molins

Dies desprès ens varem assabentar que havien deixats escrites las seves experiències en dos llibres. Aquest del que parlem avui es el realitzat desprès de la seva primera volta al mon i els hi varem comprar personalment el dia de Sant Jordi. També varem comprar el de la segona volta al mon i ens van comentar que un dia d’aquests iniciaven la tercera volta al mon ……ara ja us podem dir que es d’aquí tan sols una setmana, concretament el dia 27 de maig 2011 es el dia que començan aquesta nova aventura, i els seu primer destí es Nova Delhi. Vagi per endavant el nostre desig de que els hi vagi molt be i ens ho vagin explicant en el seu Bloc … els intentarem seguir dia a dia.    Evidentment comprarem a la seva tornada el tercer llibre.

El llibre està escrit en castellà d’una manera àgil i molt engrescadora ja que resumeix en poques pàgines cada una de las parades, fites, estades,…. que assoleixen. Tot el llibre està ple d’anècdotes i comentaris personals que resulten molt propers. En resum es un llibre molt recomanable i de lectura podríem dir “obligada” pels que tenim el somni de deixar tot enrere durant un temps i viatjar,…… nomes viure i viatjar.

Comencen el llibre amb un pròleg on expliquen com van prendre la decisió sense adonar-se de l’importància del que decidien i de com marcaria el seu futur ….

Algunas veces, incluso, las decisiones ni siquiera se toman. Simplemente suceden.

Fue así como una tarde lluviosa de un noviembre gris y tristón nos llevó a querer aprender a patinar sobre hielo. En el descanso de esta actividad que finalmente resultó no estar hecha para nosotros, y en la cafetería de aquel complejo deportivo, fue cuando nos confesamos mutuamente que nuestro sueño de toda la vida era dar la vuelta al mundo.

…………………………

 Aquella tarde ni siquiera íbamos a patinar, la lluvia cambió nuestros planes. Salimos de casa para dar un paseo, y volvimos llenos de moratones pero sabiendo que ya nunca volveríamos a recriminarnos el no tener valor para reconocer que la vida que llevábamos no era la que años atrás habíamos imaginado para nosotros.

Tomar aquella decisión empezó a reportar sensaciones indescriptibles. Volvió la sensación de una infancia inocente, de recuperar recuerdos de una niñez en la que deseábamos ser como Marco, como Peter Pan, como Willy Fogg…. nunca hubo un héroe infantil que se pasara diez horas delante de un ordenador. Queríamos correr, queríamos volar, queríamos vivir aventuras. Ningún niño crece deseando ser un contribuyente con derecho a voto y con tendencia a aburguesarse.

…………………..

 Decidimos que daríamos la vuelta al mundo en un periodo de un año. Viajaríamos sin prisa, sin planes, como si nadie nos estuviera esperando en ningún lugar.

Capítol a capítol van desgranant la seva ruta a traves d’Argentina, Uruguai, Paraguai, Xile, Equador, Perú, Estats Units, Tailàndia, Laos, Vietnam i Cambodja. Inicien el viatge des de Barcelona el dia 27 de desembre de 2004 i tornen el dia 8 de desembre de 2005. Aquest llibre va ser publicat al març del 2007.

Las seves percepcions d’Argentina, país que coneixem, coincideixen molt amb les nostres, tret del fred que diuen que van passar a la Patagònia a on nosaltres, tot i ser hivern, varem gaudir d’un sol esplendorós.

Viajar es como una película, nunca sabes si la persona que te recomienda un lugar tiene la misma percepción de las cosas que puedas tener tú.

Glaciar Perito Moreno – Argentina

 

….. no importa cuantas veces se haya visto el glaciar por televisión o en fotografías. La sensación de estar tan cerca de este enorme trozo de hielo de mas de cincuenta metros de altura es algo que nunca una cámara podrá captar.

El Parc Nacional de las Torres del Paine a Xile es també un lloc espectacular, al que nosaltres també hem tingut la sort d’anar, amb uns paisatges que et deixen bocabadat i que compensa’n les caminades

…. caminamos unos 60 kilómetrosen seis días por caminos que raramente eran planos y con nuestra mochila de unos 13 kilos en la espalda. Una vez en Puerto Natales necesitamos dos días enteros para recuperarnos. Ampollas en los pies, contracturas en las cervicales, piernas destrozadas y algún esguince que otro …..cuando el dolor fue despareciendo, es cuando nos dimos cuenta que había valido la pena aquel esfuerzo.

Perú, el cor del imperi inca, que desafortunadament mai no podrem conèixer degut a la alçada que tenim desaconsellada, però que sempre serà un dels nostres somnis.

La construcción mas impresionante que se conserva de los incas es, sin ningún tipo de dudas, Machupicchu…. la ciudad perdida…..se cree que fue un lugar donde las Acllas, las mujeres dedicadas al culto del sol, vivían y adquirían su formación. Esto se dedujo por el hecho de que casi la totalidad de las tumbas que se encontraron allí eran de mujeres….. nadie en este mundo debería morir sin haber estado antes en Cuzco, el corazón del imperio inca.

A la ciutat de Lima, i en el districte de Villa El Salvador, la Carme i el Xavier van estar col.laborant amb la CAJ  (si voleu coneixer la seva web, clickeu AQUI), una organització creada al 1993 amb la finalitat d’ajudar als joves del districte a partir del reconeixement dels seus propis valors. Promouen processos socials, organitzatius i educatius. Així dons van aprofitar els seus coneixements de psicologia i programació d’internet per treballar amb ells durant tres setmanes.….

Cuzco – PERU

…..pudimos gozar de actos sociales que nos ayudaron a entender mejor las costumbres locales. Una de las cosas que nos impactó mas positivamente fueron las “polladas”. Una familia organiza una “pollada” para recaudar dinero, generalmente para tratar la enfermedad de algún familiar o para pagar servicios imprescindibles. Se trata de que los familiares en cuestión abren las puertas de su casa, cocinan pollo asado con patatas e invitan a vecinos y amigos. Estos, a su vez, colaboran con una cantidad estipulada, el precio de un menú. De esta manera, la familia necesitada puede obtener unos ingresos con los que pagar aquellas cosas que por si mismos no podrían permitirse.

Huaraz, al nord del Perú en el anomenat Callejón de Huaylas, es una impressionant vall de 180 kilòmetres entre la Muntanya Blanca i la Muntanya Negra. Es en aquest lloc on al 1970 un terratrèmol va produir 70.000 víctimes en uns segons. La població de Yungai va desaparèixer totalment….

Es aterrador comprobar que la gente no olvida, que todavía hay una llaga que escuece a pesar de que han transcurrido ya más de treinta y cinco años de esta desgracia.

Callejón de Huaylas

Curiosament la seva estada al Equador es totalment diferent a la que varem viure nosaltres quan el varem visitar, ja que a ells els hi roben l’ordinador a dins de l’habitació del hotel on s’allotgen amb la conseqüent rentada de mans de la policia i dels propietaris del  establiment. També van viure un atracament a un turista, crits, trets al carrer, …. Una ciutat, Quito, i un país del que volen sortir a corre-cuita.

…Por toda la ciudad, había unas publicidades que permanecían impunes en las paredes de las calles. Se trataba de una empresa que se dedica a borrar los antecedentes policiales….. y todo el mundo lo sabe, y todo el mundo lo acepta.

A New York decideixen fer una “parada tècnica” i si estableixen durant tres mesos per treballar i recuperar diners per continuar viatjant.

¿Que decir de esta ciudad que no haya sido ya escrito? …. Caminado por sus calles todo parece una mezcla entre glamuroso y hortera, apasionante e irrisorio, único y vulgar…… En esta ciudad casi nadie es de allí, casi todo el mundo está de paso

I de New York a San Francisco, ultima parada als Estats Units abans de marxar cap a Tailàndia i Laos. Nosaltres personalment no coneixem cap dels dos països encara que ha estat un dels destins possibles per aquest estiu.

El Xavier i la Carme queden enamorats de Tailàndia i la seva gent, els temples budistes i el color del mar. I de Laos amb el rio Meckong i els seus paisatges.

Visitar Luang Prabang hace que todo lo que tengas que hacer para llegar valga la pena.

 Luang Prabang es una població situada entre dos rios amb una arquitectura que es barreja de budisme i el gust francès colonial, amb un mercat nocturn i un magnífic carrer principal. Va ser declarada patrimoni de la humanitat per la Unesco.

Luang Prabang

 En Laos existe un gran culto a los masajes. Es fácil ver en la calle una persona que le está haciendo un masaje a otra….. Lo malo no es que te crujan todas las vértebras una detrás de otra , sino que te da la sensación de que también te ha crujido el pulmón, la vesícula biliar y el fémur.

D’una manera divertida ens expliquen las seves “odissees” per aconseguir entrar al Vietnam amb els visats, els passaports, els passos fronterers, las tasas, el autocar i el equipatge. Desprès d’un munt d’hores de viatge arriben a Hanoi on queden sobtats per la bogeria del trànsit i el soroll, milers de motos i las dones cuinant al carrer amb banquetes petites al voltant on la gent seu a menjar. Al mig de la ciutat el llac Hoam Kiem. Van a visitar la Badia de Halong, Sapa, una zona de muntanya, Hue al sud, lloc conegut per las tombes dels emperadors de la dinastia Nguyen i la ciutat de Hoy An …..bajo nuestro punto de vista la ciudad vietnamita mas bella.

En nuestros días en Ho Chi Min aprovechamos para ir al Museo de La Guerra de Vietman . Es un lugar al que, si se ha de ir, es recomendable hacerlo después de comer, de otra manera será difícil aquel día probar bocado…. Si esto sirviera para algo, si esto hiciera que la gente fuera mas consciente de lo que significa una guerra

I de Vietnam a Cambodja

 … por una estrecha carretera pasamos paisajes inolvidables. Campos de arroz, pequeños lagos llenos de plantas y flores acuáticas, las casas de madera levantadas dos o tres metros por encima del suelo …….los niños que salían corriendo de las casas para saludarnos.

Visiten Phnom Penh i els temples d’Angkor que estan distribuïts en una zona molt gran que els hi obliga a agafar bicicletes. La ciutat va ser construïda entre els segles IX i XIII i abandonat durant segles.

Árboles gigantes han crecido encima de los muros centenarios y sus raíces buscan la tierra entre los grandes bloques de piedra.

Y aquel día que parecía que nunca tenía que llegar…  llegó. Durante los últimos doce meses, hablar de nuestro retorno a casa era como hablar de algo que no iba a suceder jamás. Algo que extrañamente teníamos presente pero sin tener demasiado en cuenta que un día llegaría ese indeseable momento en el que deberíamos subir a un avión para poner punto final a esta aventura que irremediablemente había llegado a su fin

 

4 thoughts on “– Voltar per la literatura de Viatges – Diario de viaje de un viaje diario. El sueño de dar la vuelta al mundo (con poco dinero) – 19/05/2011

  1. Imma

    Nosaltres vam estar una setmaneta i no vam tenir cap problema, al contrari una ciutat molt maca i una gent encantadora ….. A mes la ciutat es Patrimoni de la Humanitat.

    Respon
  2. Mª Carmen

    Muchos de los lugares que citas los conozco personalmente, por eso este es un libro que debe colocar entre los que me podrías prestar para leer.
    Me gustaría leer lo que se dice de Perú. Y con respecto a Quito yo viví la sensación de una cidad cosmopolita, limpia, bien comunicada y con gente muy amable. La altura es un inconveniente para los que, viviendo al nivel casi del mar, estamos acostumbrados a correr. Quito es una ciudad para pasear.

    Respon
    1. imma

      Jo opino el mateix de Quito, la vam gaudir molt i la vam trobar tranquil.la, aixó si, amb molta policia turística. Com sempre la percepció de les coses va molt en funció de les persones i està clar que el fet que entrin i et robin dins de l’habitació un portatil que havien amagat …………

      Respon

Leave a Reply